Ifolor ja väärät värit
-
Ifolor ja väärät värit
Kuvakirjaa trkemässä. Kuvat JPG ja RGB. Samassa paikassa melkein peräkkäin salamalla otetuista kuvista toinen sinertää, toinen ei. Elementsissä samanlaiset,ei sinerrä. Muissakin kuvissa eroja. Miksi?
-
Re: Ifolor ja väärät värit
Koetas ruksata kuvien käsittely ifolorin päässä pois. Tämä vaihtoehto aikoinaan korjasi mulla lopputuloksen aikoinaan IFI:llä, jonka perillinen Ifolor on. Mutta monitorisi pitää olla kalibroitu. Tosin olen noita Ifolorin kuvakirjoja tehnyt vain matkamuistoiksi matkaseuralle, jotka eivät juuri värien puhtauteen ole huomiota kiinnittäneet. Ja kuvia on ollut sivulla monta.
-
Kokeilen. Monitori Spyderillä säädetty. Kiitti.
-
Kirja tuli. Suurin osa kuvista sinisävyisiä. Aspa lupasi selvitellä, pyysivät muutaman alkuperäisen malliksi.
-
Onko muuten kuinka vanha Spyyderi. Niistä menee värisuotimet muutaman vuoden käytön jälkeen ja muutos tapahtuu pikku hiljaa hivuttamalla. Itse havaitsin tämän kun näyttö oli ihan selvästi vihertävä verrattuna uuteen työläppäriin (ja muihin näyttöihin)
-
Ei ole kuin vuoden vanha.
Ifolor lupasi tehdä uuden. Tarjosi selitykseksi väärää asetusta ja pyysi tarkistamaan. Kuis ollakaan, Win10 asetuksessa oli näytössä tulostimen profiili.
En tiedä, vaikuttiko se, kuvat kuitenkin sRGB.
Ifolor lupasi tehdä uuden. Tarjosi selitykseksi väärää asetusta ja pyysi tarkistamaan. Kuis ollakaan, Win10 asetuksessa oli näytössä tulostimen profiili.
En tiedä, vaikuttiko se, kuvat kuitenkin sRGB.
-
Unohdinpa kertoa lopputuloksen. Ifolor teki uuden kirjan ja siinä värit OK. Vikana just tuo mainitsemani asetus.