Canon Camera Connect

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Vastaa Viestiin
hepocatti

Canon Camera Connect

Viesti Kirjoittaja hepocatti »

EI tahdo pelata minulla yhteys kameran ja puhelimen välillä. Kamerana 80D ja puhelimena Samsung Xcover4s. Pätkii yhteyttä ja en pääse näkemään kännykällä kamerassa olevia kuvia. En tiedä johtuuko sovelluksesta vai mistä. Onkohan olemassa mitään muuta sovellusta jolla vois siirtää kuvia kamerasta kännykkään wifin välityksellä ja mahdollisesti käyttää puhelinta kaukolaukaisimena
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Pan

Re: Canon Camera Connect

Viesti Kirjoittaja Pan »

Jos kuvaat vain RAWia, niin mitään ei siirry. Camera Connect siirtää vain jpgtä.
hepocatti

Kuvaan RAW+jpg
Pan

Viesti Kirjoittaja Pan »

7D2 ja aiempi Samsung A3 skulasivat yhteen ongelmitta. Mutta 7D2:ssä on erillinen wifi-kortti, jonka hotspotiin puhelin yhdistetään. 80Dstä en tiedä kuinka päin yhteys muodostetaan.
Koetas pidentää kameran virrankatkaisuviivettä, josko se onkin liian lyhyt.
SS75

Viesti Kirjoittaja SS75 »

Moi.
Itsellä joskus samoja ongelmia 2- 3 vuotta aiemmin. Onko puhelimessa VPN tai virustorjuntaohjelma päällä? Kokeiles poistaa ne käytöstä Camera Connectin testauksen ajaksi. Tämä auttoi minulla. Muistaakseni itselläni oli käytössä F-securen Freedome -mikä esti yhteydet.
hepocatti

Eipä tunnu auttavan mikään :(. Taidanpa luovuttaa ja hommata jonkun kaukolaukaisimen. Vähäistä on kuitenkin tarve saada kuvia kamerasta kännykkään
talonherra

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Missä vaiheessa se pätkii, oisko jotain lisäinfoa ongelmasta? Mulla pelaa loistavasti. Onko kameran firmistä päivitelty?
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
hepocatti

aikansa kun kikkailee niin camera connect löytää kameran mut ilmoittaa sitten melkein heti että camera not connected. Images on camera ja remote live view shooting - kohdat ei kuitenkaan tule aktiiviseksi. Kameran firmistä en ole kyllä päivittänyt
Pan

Viesti Kirjoittaja Pan »

Kumman tukiasemaa käytät? Kameran vai puhelimen?
Mulla ei ole mitään ongelmia, kun kamera kytkeytyy puhelimen tukiasemaan.
Ja se firmis kannattaa päivittää ensin. Canonin sivuilla kerrotaan mitä muutoksia päivitys korjaa.
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

hepocatti kirjoitti:EI tahdo pelata minulla yhteys kameran ja puhelimen välillä. Kamerana 80D ja puhelimena Samsung Xcover4s. Pätkii yhteyttä ja en pääse näkemään kännykällä kamerassa olevia kuvia. En tiedä johtuuko sovelluksesta vai mistä. Onkohan olemassa mitään muuta sovellusta jolla vois siirtää kuvia kamerasta kännykkään wifin välityksellä ja mahdollisesti käyttää puhelinta kaukolaukaisimena
Katso sieltä puhelimen WiFi asetuksista olisiko siellä jotain, mikä voisi aiheuttaa ongelmia, jotain siirtymisiä WiFi:n ja matkapuhelinverkon välillä. Puhelin huomaa, ettei se pääse nettiin ja näkee tämän ongelmaksi ja korjaa sen katkaisemalla WiFi:n. Voit myös kokeilla auttaako mobiilidatan kytkeminen pois. Muistan ainakin ennen juuri Samsungilla olleen näitä ongelmia. Vastaathan siihen kysymykseen oikein eli Ei.

Image.Canon palvelulla voi siirtää kuvat ko. palveluun ja myös Google Driveen, kun puhelimen laittaa tukiasemaksi. Tosin joissain kameroissa tuo lähettää koko kortin sisällön, joten se ei ole välttämättä kovin kätevä. (Itse käytän sitä kakkoskamerallani kuvien siirtoo koneelle)
talonherra

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Kameran ja connectin molempien päivitys kannattaa tehdä tosiaan ekaksi.. cameraconnecti oli itselläkin hetken pelaamatta, mutta poistin ja asensin uudelleen niin autto. Bluetöötti kannattaa myös ottaa pois päältä samaan aikaan.. ja kameran näytön aikakatkaisu pistää pitkäksi. Kamerasta kannattaa myös välillä uusia yhteysasetukset.. kokeile jollain muullakin puhelimella..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
hepocatti

Poistin vielä Camera Connectin puhelimesta ja asensin uusiksi. Lisäksi nollasin wifi-asetukset kamerasta ja laitoin uusiksi niin nyt toimii hienosti. Kiitokset kaikille vastauksista!
mattimi

Viesti Kirjoittaja mattimi »

Camera connect on kaikin puolin surkea. Kokeilin sitä joskus ja sai värkätä pitkään, jotta yhteyden sai pelaamaan. Sen sijaan Camranger ( maksaa alle 200 euroa ja mieluiten puhelimen sijaan tabletti ison näytön vuoksi) on hyvä.

Mikko
pelai65

Viesti Kirjoittaja pelai65 »

Minä käytän Camera Connecticutin kaiken aikaa. Hieman on kehittämistä käyttöliittymissä. Ei aivan kelpoisuus mutta kun oppii niin toimii.

Eli minulla pääkäytössä 5Div ja samsung s9+ sekä IPad. Kuvaan Pelkkää Raw muotoa ja siirron yhteydessä siirtää kuvat kuitenkin JPG muodossa. Ei tosin täysikokoinen mutta ok koossa.

Kuvat käsittelen joko kännyssä tai IPad:ssa lightroomissa... pikakäyttöön. mutta lopulliset kuvat teen Raw:sta tietokoneella.
http://www.plaitinen.kuvat.fi
Insta: #petteri_laitinen
Vastaa Viestiin