Vinkatkaa hyvä/hyviä objektiiveja vaellukselle (Canon)

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Normanton

Re: Vinkatkaa hyvä/hyviä objektiiveja vaellukselle (Canon)

Viesti Kirjoittaja Normanton »

Itselle reissuilla otetut kuvat ovat muistoja tilanteista, joita on mukava katsella jälkikäteen. Kuvan tekninen laatu ei ole pääasia tselle, enemmän se että se vie takaisin siihen hetkeen/muistoon. Toki parempi laatu on aina kivempi olla.

Mutta toinen, etenkin itselle tärkeä asia, on itse kuvaus prosessi. Tykkään säätää kameran asetuksia, vaihtaa linssejä, yms. Kuvaus prosessi on vähintään yhtä tärkeä kuin itse kuva. Toisin sanoen tykkään harrastaa valokuvausta. Lisäksi tykkään että kamerassa on fyysiset napit ja säätimet joita on helppo käyttää kuvatessa ja vaikka hanskat kädessä. Asetuksien säätö onnistuu ilman että tarvii ottaa silmää pois etsimeltä. Etsin on kiva auringonpaisteessa kun takanäytöltä ei näe mitään yms. Tähän ei valitettavasti yksikään puhelin kykene vaikka lopullinen kuva voikin olla yhtä hyvä tai parempikin, kuin vaikka tuolla omalla kameralla.

Tässä vain jotain omia ajatuksia miksi kannan tuollaista määrää kamera kamaa mukana. Jokainen oman tarpeensa ja mieltymyksiensä mukaan. Ei se ole väärin tai keneltäkään muulta pois jos yksi kantaa isoa järkkäriä, toinen pokkaria ja kolmas puhelinta.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
AnHa
Viesti:

Re: Vinkatkaa hyvä/hyviä objektiiveja vaellukselle (Canon)

Viesti Kirjoittaja AnHa »

Laukku painaa itsekseen tasan puoli kiloa. Voisko sen korvata jollain muulla? Keinojahan on monia. Opiskoja voi sujauttaa villasukkaan tms. Mulla on ollut Lowepron toploader 45 (tai 50?). Painaa puolet tuosta. Sen saa rinnalle parilla sululla olkaviilekkeistä. On siinä välittömästi kuvausvalmiina. Loput kameravälineet vaikka sinne sukkaan tai pieneen pussukkaan, rinkan ylätaskuun...

Muistikorttikoteloksi suosittelen Gepe Card Safe Extreme -sarjaa mahdollisimman värikkäänä.

Mulla on karkeasti sillä tavalla sulanmaan (eli jalkapatikan) aikaan, että teletötterö on rinkan päällä poikittain. Rinnalla toinen kamera toploaderissa. Tarvittava sälä rinkassa pienissä tarkoitusta varten hankituissa pussukoissa.
Vastaa Viestiin