Aloittaja sanoi " ainakin ne kaikista kalleimmat kameravaihtoehdot voi jättää välistä ", eikö kapasiteetti riitä tulkitsemaan tätä ?elmar kirjoitti: ↑Elo 07, 2021 9 : 18 Niin kauan kuin noissa aloituksissa ei sanota selvästi mitä rutku saa maksaa, mä tarjoan sitä mikä on paras siihen hommaan. Vyölaukut eivät kerro kameran koosta mulle mitään, RX10 IV mahtuu takin väljän takin taskuun jossa sitä usein kuljetan. Persaukiselle kaikki kamerat ovat kalliita, mutta mulle RX10 IV on edullinen suhteessa siihen mitä saa. Kestävyyshorinat voi jättää omaan arvoonsa, samat tyypit saavat kaikki kamerat rikki ja pitävät "kokemuksillaan" nämä foorumit hengissä. Mun RX10 IV on pelittänyt n. 5 vuotta pakkaset, vesisateet, aaltojen pärskeet yms. ilman mitään ongelmia, kuvia sillä on otettu todella paljon. Tämä riittää tästä.
Se on tietysti ongelma, jos ei osaa tai ymmärrä käyttää googlea ja katsoa minkä kokoinen on Olympus u9000, niin ei tarvitse horista vyölaukuista.
Se on kyllä aika yleisesti tiedossa mikä näissä pokkarizoomikameroissa on se heikko kohta, sinne zoomiin ei tarvitse iso roska mennä, kun on koko pas... jumissa.
Ei voi olla kaikki muumit laaksossa, jos räksän ostaa ja monelle se kuvan sisältö on huomattavasti tärkeämpi, kun pieni parannus kuvanlaatuun.
Näin se on, toisilla on vajausta lompakossa ja toisilla päässä.