Uusi runko etsinnässä 1000D:n jälkeen

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
pavt

Uusi runko etsinnässä 1000D:n jälkeen

Viesti Kirjoittaja pavt »

Harkitsen rungon päivittämistä parempaan pienellä budjetilla. Tällä hetkellä löytyy vanha Canonin 1000D, joka on ollut käytössä kymmenisen vuotta ja siihen löytyy pari objektiivia. Canonissa ajattelin myös pysyä.

Olen aktiivisesti seuraillut netissä käytettyjen kameroiden valikoimaa ja samassa hintaluokassa pyörii mm. Canonin 7D ja 60D, jotka molemmat kiinnostaa. Kuvaan lähinnä eläimiä (koirat, kissat, hevoset) ja ihmisiä. Kaipaisin mielipiteitä edellä mainituista rungoista näihin tarpeisiin, tai toki myös muita suosituksia. Budjetti on aika tiukka ja ihan ehdoton max. 400e.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hkoskenv

Re: Uusi runko etsinnässä 1000D:n jälkeen

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

pavt kirjoitti:Harkitsen rungon päivittämistä parempaan pienellä budjetilla. Tällä hetkellä löytyy vanha Canonin 1000D, joka on ollut käytössä kymmenisen vuotta ja siihen löytyy pari objektiivia. Canonissa ajattelin myös pysyä.

Olen aktiivisesti seuraillut netissä käytettyjen kameroiden valikoimaa ja samassa hintaluokassa pyörii mm. Canonin 7D ja 60D, jotka molemmat kiinnostaa. Kuvaan lähinnä eläimiä (koirat, kissat, hevoset) ja ihmisiä. Kaipaisin mielipiteitä edellä mainituista rungoista näihin tarpeisiin, tai toki myös muita suosituksia. Budjetti on aika tiukka ja ihan ehdoton max. 400e.
Nuo kumpikin käyvät tarkoituksiisi hyvin. 7D on painavampi ja robustimpi rakenteeltaan ja 60 D kevyempi ja muovisempi. 7D pärjää paremmin kovissa oloissa, mutta jos olet tähän asti pärjännyt 1000 D:llä, niin tuo on aika puhdas mielipideasia haluatko jämäkän vai kevyen työkalun. Tekniikasta ja toiminnoista en osaa sanoa muuta kuin että kumpikin on edistysaskel.
Hannu
Tervo

Viesti Kirjoittaja Tervo »

hkoskenv kirjoitti: Nuo kumpikin käyvät tarkoituksiisi hyvin. 7D on painavampi ja robustimpi rakenteeltaan ja 60 D kevyempi ja muovisempi.
Joo, Canon sotki inhottavasti tässä vaiheessa tuon hyväksi havaitun numerointinsa. Jos valinta kohdistuu 60D:hen, niin kannattaa tutkiskella, paljonko tuo tuo lisää 50D:hen, ja paljonko se hävittää (esim sen magnesiumrungon). Itse olen päätynyt kahteen viisikymppiseen, ja rahaa ei ole palanut edes yhden kuuskymppisen verran ;-)
Fifty-forty
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Aikoinaan tais olla täälläkin kirjoituksia että 50D tai 70D muttei 60D. Silloin muistaakseni sanottiin että se oli vähän "huonompi" kuin ennen ja jälkeen mallit. Kellä lie tietoa mikä oli totuus?
Tervo

Viesti Kirjoittaja Tervo »

©pjm kirjoitti:Aikoinaan tais olla täälläkin kirjoituksia että 50D tai 70D muttei 60D. Silloin muistaakseni sanottiin että se oli vähän "huonompi" kuin ennen ja jälkeen mallit. Kellä lie tietoa mikä oli totuus?
Vähän makuasioita ;-) 50->60 menetät sen jollain tasolla sääsuojatun rungon, joystickin takakannesta, 1 kuvan sekunnissa laukaisupuskurista ja obiskakohtaisen tarkennuksen korjauksen, tilalle saat 3 megapikkelsiä, kääntyvän näytön ja videokuvauksen. 70:ssä toi kuvapuskuri kasvaa taas liki yhden tuohon viisikymppiseen (6,3 -> 7), kosketusnäyttö, megapikkelsejä jo 20, ja tärkeimpänä? tarkennuspisteitä löytyy jo 19. Samoin tuo tarkennuskorjaus palasi tähän.
Ja nämä kaksi uudempaa käyttää muistina SD-kortteja CF:n sijaan. Onko tuo sitten parannus, yhtään CF:ää en ole saanut lukukelvottomaksi, toisin kuin useamman SD:n.

Mutta joo, itse kyllä skippaisin 60:sen jos olisin runkoa paitsi.
Fifty-forty
Olaus

Viesti Kirjoittaja Olaus »

Päivitys-ajatuksesi kuulosta hyvältä. Kymmenessä vuodessa kamerat ovat menneet aika paljon eteenpäin. Itselläni on useamman vuoden ollut ajatus kamerani päivittämisestä. Olen tutkinut kaikkia mahdollisia tietolähteitä, joissa kameroita on arvioitu.

On tutkittu, että ostajalla on paras mieli ennen ostoksen tekoa.

Olen jotenkin pärjännyt kameralla, joka minulla on. Olen hyvillä mielin käynyt kamerakaupoissa puntaroimassa ei vaihtoehtoja ja seurannut hintojen liikkumista ja tarjouksia. Olen viihtynyt lukemalla jokaisen arvion minua kiinnostavasta kamera merkistä - ja joitain arvioita myös muista. Olen miettinyt, mitä seuraavassa julkaisussa voisivat tehdä paremmin, että ostaisin uuden rungon itselleni. Olen saanut ottaa myös muutaman koekuvan muutamalla kiinnostavalla kameralla. Vielä odotan - ja nautin - vaihtoehtojen puntaroimisesta.

Et tästä kirjoituksetani varmaan hyötynyt mitään, paitsi sen varmaan huomasit, että joku voi olla kuvaamisen kanssa "aivan tosissaan" ja harrastaa siinä samalla kuvaamisharrastuksen alalajia: kiinnostusta sen viimeisen päälle hyvän ja mahdollisimman monta nykyisien omistamiensa kameroiden ongelmaa ratkovan ostoksen tekemiseen. :-)
Vastaa Viestiin