EOS 300D suljin
-
- Viesti:
EOS 300D suljin
Olisko jollain parempaa tietoa 300D:n sulkimesta. Dpreviewn testissä taidettiin mainita että 300D:n ja 10D suljin äänet eroavat toisistaan selvästi. Tuli vain mieleeni, että ovatkohan laittaneet 300D:n eri sulkimen kuin 10D/D60 kameroihin(huonomman?).
-
- Viesti:
-
- Site Admin
- Viesti:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/page5.asp
voit ihan itse vertailla sulkimen ääntä. Ensimmäiset neljä tulevat 300D:stä, sitten seuraavat yhdeksän laukaisua ovat Canon 10D:n. Vierität sivua puoleen väliin, niin ääni-mp3:t löytyvät.
voit ihan itse vertailla sulkimen ääntä. Ensimmäiset neljä tulevat 300D:stä, sitten seuraavat yhdeksän laukaisua ovat Canon 10D:n. Vierität sivua puoleen väliin, niin ääni-mp3:t löytyvät.
-
Re: EOS 300D suljin
Mainitsemastasi Dprewiev:n testistä:juha_m kirjoitti:Olisko jollain parempaa tietoa 300D:n sulkimesta. Dpreviewn testissä taidettiin mainita että 300D:n ja 10D suljin äänet eroavat toisistaan selvästi. Tuli vain mieleeni, että ovatkohan laittaneet 300D:n eri sulkimen kuin 10D/D60 kameroihin(huonomman?).
<Copy/paste>
As I commented earlier the EOS 300D's mirror isn't as elegantly damped as the EOS 10D and does send more vibration through the camera
</Copy/paste>
Muualtakin muistelen lukeneeni lähinnä tuon erilaisen peilijärjestelmän aiheuttavan kovempaa ääntä ja enemmän värinöitä. Itse sulkimesta minulla ei ole tuota ylläolevaa jugin viestiä tarkempaa tietoa. Mutta luonnolliseltahan tuo kuulostaisi, budjettikameraan valmis konstruktio. "Hallitusti" huonompaa yritettäessä tulisi vain turhaan tuotekehityskuluja/viivytyksiä.