Mikä linssi 600D:lla videokuvatessa jääkiekkoa?
-
Mikä linssi 600D:lla videokuvatessa jääkiekkoa?
Elikkä käytössäni on canonin 600D kamera ja 70/200 4L linssi, mutta usein kuvatessani tuolta vaihtoaitiosta lähitilanteet näyttävät kaoottisilta, joten kysyisin kokemuksianne videokuvaamisesta järkkärillä ja linssiehdotuksia, perusteluineen. Kiitos
-
Kaoottinen meinaa sekasortoista.Anestic kirjoitti:Mitä meinaa kaoottinen? Ei tuossa linssissä pitäisi mitään vikaa tuohon käyttöön olla... toki se laaja pää uupuu, mutta jos haluat pitkän zoomin, pitää tehdä muita kompromisseja. Ehkä voisit kokeilla esim tamronin 18-270??? Siinä ois vc...
lähde: http://www.suomisanakirja.fi/kaoottinen
Ja sitten itse asiaan... itse olen käyttänyt canonin 18-200mm putkea, siinä on is myöskin... mikä tosin on pois päältä kun jalustan nokalla saan sitä pidettyä... on toiminut hyvin myös kiekkokuvauksessa laajan zoom-alueen vuoksi.... videokuvauksessa ei tuo putken resoluutio tule hirveän nopeasti vastaan niin kannattaa olla joku hyvä/helppokäyttöinen monipuolinen putki...
-
- Viesti:
Tuon Tamronin haitta vain on se, että sen zoom on vähän jäykkä ja menee vain jäykemmäksi. Paitsi tietenkin, jos sitä roikottaa kaulalla, se venyy alaspäin, ja ylöspäin tähtäillessä pienenee...
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla