Canon 5D eos utility for win7

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
r9kara00

Canon 5D eos utility for win7

Viesti Kirjoittaja r9kara00 »

Mikäs on kun minun win7 ei tunnista ko. kameraa. Olen päivittänyt eos utility 2.8.1 ajuriin. Tämä ajurin on viimeinen jossa oli tuki minun kameraani win7 ympäristöön. Vaimon win7 eos utility 2.9.0 ei tunnista siinäkään.
Nyt kokeiltu kaikenlaista kun vaihtaa kameran menusta tulostus/ptp silloin se tunnistaa sen.
Saisko mitään apuja "järkeviä" ehdottakaa.
Oli mennyt väärälle osastolle jospa täätä löytyisi. Eikö muka kukaan käytä EOS utility ohjelmaa kameran kanssa? antas edes vinkkejä
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JkH

Viesti Kirjoittaja JkH »

Minulla ei tunnista win7/64 bit kone vastaavassa Utility-ohjelmassa EOS 5mkII kameraa, mutta kannettava win7/32bit tunnistaa. Olisiko tässä apua kun selvität asiaa?
--
JkH
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Win 7 64 Pro ohjelmaan voi laittaa virtuaali XP:n jolloin vanhemmatkin ohjelmat toimii sen kautta. Ei ilmeisesti toimi 7 Homella.

mm. Epsonin 3200 skanneri ja Garmin navigaattorin ohjelmat toimii mulla sillä.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
JkH

Viesti Kirjoittaja JkH »

Hannu KH kirjoitti:Win 7 64 Pro ohjelmaan voi laittaa virtuaali XP:n jolloin vanhemmatkin ohjelmat toimii sen kautta. Ei ilmeisesti toimi 7 Homella.

Kokeilin yhteensopivuus tilaa XP(service pack 3), ei vaikutusta. Ohjelma kyllä käynnistyy kuten aiemminkin, mutta ei päästä kameran asetuksiin (Camera settings/Remote shooting), ainoastaan valittavissa Monitor Folder.
Käytössä Win 7 Pro/64bit
r9kara00

JkH kirjoitti:
Hannu KH kirjoitti:Win 7 64 Pro ohjelmaan voi laittaa virtuaali XP:n jolloin vanhemmatkin ohjelmat toimii sen kautta. Ei ilmeisesti toimi 7 Homella.

Kokeilin yhteensopivuus tilaa XP(service pack 3), ei vaikutusta. Ohjelma kyllä käynnistyy kuten aiemminkin, mutta ei päästä kameran asetuksiin (Camera settings/Remote shooting), ainoastaan valittavissa Monitor Folder.
Käytössä Win 7 Pro/64bit
Kiitos vastauksista.
Minulla käyttäytyy juuri samalla tavalla käynnistyy kyllä mutta ei pääsät asetuksiin käsiksi. Luin noita kommentteja niin hoksasin, että vaimon koneessa win7/64 ja tässä koulun läppärissä on joku win7 enterprise. Taitaa olla käyttiksessä se ongelma. En tiedä pystyykö tätä minun järjestelmää ajamaan xp-moodissa.
r9kara00

Re: Canon 5D eos utility for win7

r9kara00 kirjoitti:Mikäs on kun minun win7 ei tunnista ko. kameraa. Olen päivittänyt eos utility 2.8.1 ajuriin. Tämä ajurin on viimeinen jossa oli tuki minun kameraani win7 ympäristöön. Vaimon win7 eos utility 2.9.0 ei tunnista siinäkään.
Nyt kokeiltu kaikenlaista kun vaihtaa kameran menusta tulostus/ptp silloin se tunnistaa sen.
Saisko mitään apuja "järkeviä" ehdottakaa.
Oli mennyt väärälle osastolle jospa täätä löytyisi. Eikö muka kukaan käytä EOS utility ohjelmaa kameran kanssa? antas edes vinkkejä
No niin nyt on kysytty sitte canonin huollosta. Vastaus: microsoft ja canon selvittää kyseistä asiaa :) mitähän se sitten tarkoittanee.
r9kara00

Nyt on kokeiltu XP-mode ei toimi ei.
JkH kirjoitti:

Käytössä Win 7 Pro/64bit
r9kara00

Nyt on selätetty win7. Sain kameran toimimaan kun laitoin XP:n eos wia driver 5.7.0 näytti ainakin itsellä toimivan. Kannattaa kokeilla.
r9kara00 kirjoitti:Nyt on kokeiltu XP-mode ei toimi ei.
JkH kirjoitti:

Käytössä Win 7 Pro/64bit
martti65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja martti65 »

Vanhalla vitosella ei toimi automaattikäynnistys, connected, mutta tyhjä ruutu. Eos-utilityn käynnistämällä manuaalisesti, se softana toimii aivan normaalisti ja osaa etsiä kameran aivan ongelmitta.

Itselläni on ollut tuo sama ongelma vistassa, ei toimi, mutta vastaavasti 40D:n eos-utility toimii normaalisti. Todennäköisesti siis 5D mk II saattaisi sekin toimia. XP:ssä molemmat toimivat normaalisti, Linuxin wineä en ole kokeillut. Eikös DPP:n uusin vaadi myös uusimman driverin...
Vastaa Viestiin