UPS:n toimintaa...

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
harrin
Viesti:

UPS:n toimintaa...

Viesti Kirjoittaja harrin »

Perjantaina laitoin tilaukseen Ac-fotoon, ja muutaman tunnin kuluttua tuli UPS:ltä sähköposti, jossa kerrottiin seurantakoodi, arvioitu toimituspäivä ja maksettava summa (c.o.d.) - kaikki hyvin tähän asti...

Maanantaina näkyi seurannassa jotain maksusta. Soitin UPS:n asiakaspalveluun, jossa sovin että maksan etukäteen tilille, jottei tarvitse 1500 euroa mennä automaatilta nostamaan. Samalla vaihdettiin toimitusosoite työpaikalleni (sijaitsee suh't lähellä kotia). Faksasin maksukuitin UPS:n laskutukseen.

Kohta rapsahtaa ranskankielinen sähköposti, jossa kerrottiin että toimitusosoite on asiakkaan pyynnöstä muutettu ja sepä näytti olevan joku boutique Monacossa. Minäpä soitan asiakaspalveluun, ja kyllä se työpaikkani osoite ihan oikein siellä oli, kaikesta huolimatta.

Tänä aamuna lähetti soittaa kotioveltani, että milloin olet paikalla. Ei ole kuullutkaan osoitteenmuutoksesta, saati sitten tilisiirrosta, eli 1500 erkkiä olis pitänyt olla taskussa... saas nähdä eksyykö se paketti käsiini ennen loppiaisen pyhiä ja moneenko kertaan se pitää maksaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rxw

Viesti Kirjoittaja rxw »

Itse tilasin myös perjantaina samasta kaupasta.
Kävin kuitenkin pankista nostamassa 1600+ euroa jotta saan maksettua kuriirille suoraan.
Tänään tuli puhelu ja ky´syivät olenko päivällä kotona.
Kaikki hyvin siis, eiköhän homma selkeni sinullakin.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

Aiemmalla 2:lla kerralla, jolla olen digirungon UPS:n kautta saanut on homma toiminut kuin junan vessa.
Olen pistänyt rahat UPS:n tilille ja asian käsittelijälle ruutukaappauskuitin maksusta emaililla.

Paketti on tullut aina suoraan koti-ovelle, tosin kerran oli lähellä etteivät jättäneet työmaalle postitukseen, kuten alunperin sovittiin.

Kuriirifirman kanssa olin silloin yhteydessä ja aamulla vielä soitin, tuovatko töihin vai kotiin. Tässä tapauksesas jäin sairaslomalle, joten toimitusosoite muuttui takaisin kotioveksi. Muutoin olisin toimitusaikana ollut töissä.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Hyvin tässäkin kävi, eli kuski toi työpaikalle Vantaalle ja oli selvittänyt senkin, että maksu on hoidettu. Pojot kuljettajalle palvelusta.
Proo1

Viesti Kirjoittaja Proo1 »

Minä olen useita kertoja tilannut täältä.http://www.bhphotovideo.com/ homma sujuu hienosti UPS.llä.
tuotteet Jenkeistä Suomeen 3-5 vrk. Helsingistä Tanpereelle yleensä maahantulopäivänä. Mutta sitten Manseen pökkää. Eka paketti sieltä eteenpäin 7 vrk ja muut 6-3 vrk. Ihmettelen kyseisen firman suomen touhuja.
Mistä on kyse. Vai ovatko ne Mansessa jotenkin hitaita. Asiaa pohdittuani tulin päätelmään jotta, syy saattaa löytyä heidän geeneistä.
mhan

Viesti Kirjoittaja mhan »

Itse tilasin myös n. vuosi sitten Ac-fotosta paketin ja maksoin etukäteen UPSille ja lähetin PrintScreenin kuitista sähköpostilla...

Kuljettaja, jonka äidinkieli ei selvästi ollut Suomi, oli aivan ihmeissään siitä, että olen muka maksanut lähetyksen etukäteen. Kukaan ei hänen mielestään tee niin??? Mutta pienen keskustelun jälkeen tulostin nettipankin kuitin ja sain paketin. Että tämmöistä.
Proo1

Käytin viime tilauksessa Jenkeistä tälläistä lähetys tapaa USPS-Global Express Mail. Maksoin MasterCard.lla B&H.lle. Varmennus piti lähettää kuva kortin molemmista puolista. Siinä se paketti lähti sieltä liikkeele heti. Kesti 5 vrk.ta kun se oli kotikaupunkini tullissa sieltä minulle soitettiin että on tullut lähetys, jonka täytyisi tulla noutamaan ja tehdä tulli selvitys.
Homma pelasi niin hienosti että olen päättänyt tulevaisuudessa unohtaa kyseisen UPS. toimituksen. Lisäksi vielä UPS firma ottaa 15€ lisämaksua omista selvityksistään, ostopaikkaan maksettujen lähetys ja postikulujen lisäksi.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Proo1 kirjoitti: Homma pelasi niin hienosti että olen päättänyt tulevaisuudessa unohtaa kyseisen UPS. toimituksen. Lisäksi vielä UPS firma ottaa 15€ lisämaksua omista selvityksistään, ostopaikkaan maksettujen lähetys ja postikulujen lisäksi.
UPS:llä homma toimii mutta kokeileppa EMS lähetystä. Huolinta maksaa Postilla 16,10 ja lisäksi peritään postimerkkikulun nimellä 3,35 eur.
Niin ja paketti seisoo Helsingin tullissa sen 5 päivää. Se siitä huolinnasta.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Proo1

Vaikeaa tuntuu olevan, onkohan kaikilla liian vähän työntekiöitä, vai mistä mahtaa hommassa olla kyse?
mvuori

Viesti Kirjoittaja mvuori »

UPS on aivan onneton firma. Pari pakettia on sen kautta tullut USA:sta. Viimeksi paketti tuli Suomeen kahdessa päivässä, mutta minulle asti tulo kesti siitä vielä viikon...

Kun yritin selvittää paketin tilannetta ja päästä kertomaan tullauksessa tarvittavia tietoja, ei asian selvittäminen puhelimessa sopinut, vaan minua pyydettiin lähettämään sähköpostia UPS:n paikalliseen konttoriin. Sähköposti ei tuottanut mitään reaktiota. Lisäksi UPS:n WWW-sivuilla oleva yhteydenottolomake oli rikki. Sähköposti-ilmoitus viasta ei tuottanut korjausta sivuun eikä edes vastausta. Vasta faksin lähetyksen jälkeen paketti lähti liikkeelle ja toimitettiin aikana, jota ei ollut sovittu ja jolloin en ollut paikalla. Lähetin firman onnettomasta toiminnasta valituskirjeen Suomen pääkonttorin päällikölle. Tietenkään valitukseen ei reagoitu mitenkään.

On vaikea keksiä, mitä firman Suomen toiminnassa olisi voitu tehdä huonommin.
Matti Vuori
Proo1

Vielä yksi ajatus, joka on tullut minulle tässä vuosien mittaan mieleen, kun olen tilannut tuotteita Jenkeistä. Kohdalleni ei ole sattunut yhtäkään viallista tuotetta. Voisiko olla kyse kovemmista laatu vaatimuksista, kun kyse on Jenkeistä? Olen tilannut sieltä salamavaloja sekä linssejä, akku periä, akkuja, muistikortteja niin Minoltaan Kuin Canoniin.
ruubert

Viesti Kirjoittaja ruubert »

Proo1 kirjoitti:Käytin viime tilauksessa Jenkeistä tälläistä lähetys tapaa USPS-Global Express Mail. Maksoin MasterCard.lla B&H.lle. Varmennus piti lähettää kuva kortin molemmista puolista. Siinä se paketti lähti sieltä liikkeele heti. Kesti 5 vrk.ta kun se oli kotikaupunkini tullissa sieltä minulle soitettiin että on tullut lähetys, jonka täytyisi tulla noutamaan ja tehdä tulli selvitys.
Homma pelasi niin hienosti että olen päättänyt tulevaisuudessa unohtaa kyseisen UPS. toimituksen. Lisäksi vielä UPS firma ottaa 15€ lisämaksua omista selvityksistään, ostopaikkaan maksettujen lähetys ja postikulujen lisäksi.
B&H käyttää kolmea eri kuljetustapaa. Käyttämäsi kuljetus on todennäköisesti ollut tuo ensimmäinen ja hitain vaihtoehto. B&H:lta suosittelen käyttämään UPS Expressiä. Tavara tulee 3-5 päivässä kotiovelle ja on vielä edullisin. Itse olen saanut lähetykset 2-3:ssa päivässä. Mikäli UPS hoitaa tullauksen, se maksaa 11,-. Voit myös tullata itse, mutta se on UPS:n kanssa hieman hankalaa.

Tuo luottokortin kuva pitää lähettää vain kerran. Jos olet tilannut aikaisemmin, homma hoituu erittäin ripeästi.

1. US. Mail-Global express mail 5-14pv (jos tulee silloinkaan)
2. UPS Express 3-5 pv (nopein ja edullisin)
3. FedEx priority 3-5pv (kallein)
Proo1

Luottokorttin vaihtuessa kortin kepoisuus aika vaihtuu, joten he haluavat uudet kuvat kun näin käy. tiedän kokemuksesta.
ruubert

Proo1 kirjoitti:Luottokorttin vaihtuessa kortin kepoisuus aika vaihtuu, joten he haluavat uudet kuvat kun näin käy. tiedän kokemuksesta.
Ei ainakaan minulla. Olen käyttänyt kolmea eri (2 eri masteria + 1 eurocard) korttia ja lähettänyt kuvan vain yhdestä.
Proo1

Minulla täytyy olla sitten pidempi rikosrekisteri kuin sinulla on.
ruubert

Proo1 kirjoitti:Minulla täytyy olla sitten pidempi rikosrekisteri kuin sinulla on.
;) Tai mulla on ollut pidempi ostoslista.
saloma-3

Kannattaa välttää

Viesti Kirjoittaja saloma-3 »

Huonoja kokemuksia paikallisesta jakelusta Turun seudulla. UPS toimii joustamattomasti ja arrogantisti. Ongelmatilanteessa ei oteta yhteyttä. Paikallinen pomo kertoi, että ei ole puhelinpalvelua ja perusteli sitä ajankäytöllä. Nyt on kuski käynyt kokeilemassa väärää ovikoodia jo 4 kertaa ja meikäläinen päivystänyt kotosalla 2 vrk odotellen pakettia. Puolustuksena tosiaan se, että soittelemisesta heille ei makseta. Usea turha käynti vissiin käy laskuttaa hyvin. Molemmin puolin kuitenkin hukka-aikaa, asiakkaalla enemmän. Mutta se ei kuulu UPSille. Paketin perillemenosta vissiin ei makseta sitten. Ainakin se on heille sivuseikka selvästi.
Cumbo

Re: Kannattaa välttää

Viesti Kirjoittaja Cumbo »

saloma-3 kirjoitti:Huonoja kokemuksia paikallisesta jakelusta Turun seudulla. UPS toimii joustamattomasti ja arrogantisti. Ongelmatilanteessa ei oteta yhteyttä. Paikallinen pomo kertoi, että ei ole puhelinpalvelua ja perusteli sitä ajankäytöllä. Nyt on kuski käynyt kokeilemassa väärää ovikoodia jo 4 kertaa ja meikäläinen päivystänyt kotosalla 2 vrk odotellen pakettia. Puolustuksena tosiaan se, että soittelemisesta heille ei makseta. Usea turha käynti vissiin käy laskuttaa hyvin. Molemmin puolin kuitenkin hukka-aikaa, asiakkaalla enemmän. Mutta se ei kuulu UPSille. Paketin perillemenosta vissiin ei makseta sitten. Ainakin se on heille sivuseikka selvästi.
Nuo lähettifirmat on pääosin ihan kauheeta kuraa. Eivät soittele, eikä voi vaihtaa toimitusosoitetta, vaikka siellä alkuperäisessä osoitteessa ei kukaan olisi arkipäivinä (vaan siis töissä). Ei mitään ilmoitusta, että joku on käynyt ovella, vaan saa itse seurantakoodista ihmetellä.

Yhden kunnon sodan kävin UPS:n kanssa ja olivat vielä rikkoneet tuotteen lähetyksessä. Lopputulos oli se, että virheellinen tuote jäi minulle, koska tuo olisi kuulemma pitänyt reklamoida heti, kun paketti tuli ovesta. Tästä on nyt pari vuotta aikaa ja jäänyt melkein kaivelemaan, että en vienyt asiaa "loppuun asti". :)
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
saloma-3

Viesti Kirjoittaja saloma-3 »

Lisäksi on mahdotonta saada käsiinsä ketään vastuuhenkilöä. Ainoastaan asiakaspalvelu. Nordic chairman on joku Boris Dobberstein, joka ei omista sähköpostia. Noutopisteen kyltit olivat erikoista kyllä suomeksi ja venäjäksi. Palvelukin vivahti jälkimmäiseen kulttuuriin.
No UPS toimii niinkuin UPS toimii, asiakkaasta viis. Markkinoilla näemmä pärjää niinkin.
Paketti nyt kumminkin tuli noudettua, mutta paha mieli jäi.
Dailunch

Viesti Kirjoittaja Dailunch »

UPS:n kohdalla on aikalailla paikkakuntakohtaisia eroja. Oulussa heidän toimintaansa pyörittää Kolliveikot, ja palvelu on ollut erinomaista sillä aina on soitettu ja pystytty sopimaan hyvä ajankohta toimitukselle.

DHL:n peruspaketteja kuskaa Oulussa Itella, ja heiltä soittoja ei kuulu vaan paketti tuodaan aina puolen päivän aikaan jos olen kotona. Muuten saa hakea postista, mikä toisaalta monelle voi kuriireihin verrattuna olla hyvä sillä heidän logistiikkakeskukset ovat usein hyvinkin kaukana ja töissäkäyvälle sopivan ajankohdan sopiminen voi olla usein hankalaa.
Vastaa Viestiin