Uskallanko ostaa kameran http://www.norskit.de?

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Vastaa Viestiin
nahkahuilu

Uskallanko ostaa kameran http://www.norskit.de?

Viesti Kirjoittaja nahkahuilu »

Heippa, en tiedä onko oikea alue kysellä mutta tuli ajankohtaiseksi digikameran hankkiminen niin kiinnostaisi kuulla kokemuksia ko puljusta. Olen tilaamassa myös muuta tietokonerompetta joten tuolta tilaaminen tuntuisi aika luontevalta. Onko luotettava, toimitusajat (onnistuuko toimitus suomeen) ym... hinnat tuolla ainakin on kohdallaan.

PS: tyhmiä kysymyksiä, mutta haluaisin vähän varmistusta kun olen aika huono saksassa. :p

http://www.norskit.de/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
artsie2
Viesti:

Uskallanko ostaa kameran ..

Viesti Kirjoittaja artsie2 »

Osta mielummin täältä:www.topfoto-online.de tai muitakin on .
On ainakin varma kauppakumppani! olen hankkinut sieltä viimeaikoina digikamerat ja ei ongelmia.
Art
JuhaL

Re: Uskallanko ostaa kameran ..

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

artsie2 kirjoitti:Osta mielummin täältä: http://www.topfoto-online.de tai muitakin on .
On ainakin varma kauppakumppani! olen hankkinut sieltä viimeaikoina digikamerat ja ei ongelmia.
Olen nelisen kuukautta seurannut aktiivisesti digipuolen nyyssejä sekä keskusteluja aiheesta, ja yhteenvetona sanoisin että lähes mistä tahansa saksalaisesta nettifirmasta uskaltaa tilata! Tässäkin tietysti järjenkäyttö sallittua, firman yhteystiedot sun muut täytyy löytyä...
Ennakkomaksuun en luottaisi, mutta Visalla ja postiennakolla hoituu suhteellisen turvallisesti.

Homma toimii lähes sataprosenttisesti jos tavaraa on heti saatavilla myyjän varastossa!!!
PekkaA

Viesti Kirjoittaja PekkaA »

avain asia on tavaran saatavuus/toimitus
Yritin tuossa viimevuonna tilata D60 kolmesta eri paikasta.
visalta oli kyllä veloitettu mutta ilman mitään ilmoitusta olettivat että odottelen kameraa helmikuullekkin asti.
Vasta useiden kyselyjen jälkeen vastasivat toimitusajasta.
Rahat oli kyllä palautettu seuraavan kuun visalaskuun kun peruin kaupat pitkän toimitusajan vuoksi.
Visalta sanoivat että myyjäliike on oikeutettu toimittamaan tavara kahdenkuukauden aikana ilman kaupan perumista toim. ajan vuoksi.

Joten ainakin "´hinnakkaimmissa ja kiireellisissä" tavaroissa on hyvä jos verkkokaupassa näkyy varstosaldo/saatavuusaika.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

PekkaA kirjoitti:visalta oli kyllä veloitettu mutta ilman mitään ilmoitusta olettivat että odottelen kameraa helmikuullekkin asti.
Huh... hyvän kauppatavan mukaista on veloittaa luottokorttia vasta sitten, kun tavara todella lähtee asiakkaalle. Aika paljon olen Saksasta ja Englannista tilannut tavaraa ja aina on menetelty näin.
Tytti

Viesti Kirjoittaja Tytti »

Paljonkos esim. Saksasta tilattaessa tulee lisäkuluja posti- ym. maksuista. Onnistuuko tosiaan myös postiennakkomaksu. Kun en tuota luottokorttia omaa, eikä ole kauhiasti halukkuutta hankkiakaan tämän takia. Mitä firmaa suosittelette, jos saksalaisista puhutaan digikameran oston yhteydessä.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Tästä norskitista ei kukaan ole mitään vastannut, mutta selvällä saksan kielellähän tuolla sanotaan, että ulkomaille toimitetaan vain ennakkomaksua vastaan. Tarkoittaa siis sitä, että siirrät rahat ensin Saksaan tilille, ja vasta sitten lähetetään tavara, jos löytyy varastosta.

Nämä hintaseurantojen halvimmat liikkeet eivät ikinä lähettele luottokortilla tai postiennakolla tavaroita Suomeen. Sinällään monet ovat ostaneet ennakkomaksullakin Saksasta, mutta voi joutua odottelemaan kuukausiakin tavaraa.

digivideo.org:ista kokemuksia, tämäkin linkki on kerrottu useampaan digicamera.netin sivuilla. Löydät myös vinkit-osiosta jutun digikameran ostamisesta.
http://www.digicamera.net/vinkit/vinkki ... n_osto.htm
marola

Viesti Kirjoittaja marola »

www.technikdirekt.com on ainakin minua palvellut mainiosti, pari digikameraa sieltä olen tilannut.

postikulut on ~15e ja suomessa posti veloittaa 6,70e muita kuluja ei ole!
mythos

Viesti Kirjoittaja mythos »

marola kirjoitti:www.technikdirekt.com on ainakin minua palvellut mainiosti, pari digikameraa sieltä olen tilannut.

postikulut on ~15e ja suomessa posti veloittaa 6,70e muita kuluja ei ole!
Itse tilasin tuolta ensikamerakseni Fuji FinePix F601:n. Toivottavasti en ole tehnyt huonoa päätöstä :) Ensimmäinen tilaus Saksasta, ennen on Tanskasta tilattu elokuvia ja hyvin on pelannut. Tilasin postiennakolla kun en luottokorttia omista.

Se joka sai minut tilaamaan tuolta oli halvemmat hinnat! Ensin ajattelin ostaa Canon A40 Suomesta, mutta kun huomasin että Fujin sai saksmanneilta melkein samaan hintaan niin päätin tilata sen. Hintaero tälle mallille maiden välillä on jopa ~200€, mielestäni aika hyvä peruste tilata muualta.
jaheka

Viesti Kirjoittaja jaheka »

Itse kans olen ajatellut tilata kameran Saksasta postiennakolla mutta kauankos toimittaminen Suomeen kestää, meneekö monta viikkoa?
trsqr

Viesti Kirjoittaja trsqr »

Jos tavaraa on liikkeessä varastossa, niin ainakin TD toimittaa noin viikossa. NY-Cameralla meni kaksi viikkoa, kun ensimmäistä kameraani tilasin, siellä tosin ei ollut tavaraa silloin varastossa.

Positiivisen yllätyksen koin eilen, kun tullista soitettiin, että alle viikko sitten jenkeistä www.bhphoto.com:ista tilaamani linssi olisi tullattavana. Hinta kun tulleineen jäi vielä alle Saksan hinnan. =) Takuu jenkeistä tilatuissa on tosin sitten hankalampi juttu. Saksan tavarassa kun usein pätee koko Euroopan laajuinen takuu.
mikey

Viesti Kirjoittaja mikey »

Itse tilasin eilen illalla joskus kahdeksan aikoihin Pixmanian saksankielisiltä sivustoilta (www.pixmania.de) Olympuksen mju 300 digital kameran. Hinta oli 437€ kamerapussin kanssa ja postikulut 15€. Maksuvälineenä oli luottokortti

Tänään aamulla joku nainen jo soitteli kyseisestä firmasta ja varmisti toim.osoitteen ja paketti lähtee kuulemma vielä myöhemmin tänään kohti Suomea.

Aika nopeaa ja ripeää palvelua kyseisestä firmasta. Saa nähdä kauanko toimitus sitten vie aikaa... Viikonloppu tulee ja kaikki. Enköhän kuitenkin pääse ensi viikolla testailemaan kameraa!
Vastaa Viestiin