Magnet
-
Magnet
Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä puljusta http://www.magnet.fi?
Siellä olis EF 300mm f/4.0 L IS USM hintaan 1099€ (taitaa olla ylivoimaisesti Suomen halvin), kun esim cameranu.nl:ssä 1264€.
Olen lukenut sekä hyvää että huonoa. Ilmoittaa saatavuudeksi ''Arvioitu saatavuus: 5-10 arkipäivää'', mutta olen lukenut että voi mennä hyvin yli kuukausikin.
Siellä olis EF 300mm f/4.0 L IS USM hintaan 1099€ (taitaa olla ylivoimaisesti Suomen halvin), kun esim cameranu.nl:ssä 1264€.
Olen lukenut sekä hyvää että huonoa. Ilmoittaa saatavuudeksi ''Arvioitu saatavuus: 5-10 arkipäivää'', mutta olen lukenut että voi mennä hyvin yli kuukausikin.
-
-
-
Pakko sanoa, että itse kuulun niiden joukkoon, joille jäi vähän outo maku ko. liikkeestä.
Ilmeisesti periaate on, että jotkut tuotteet tilataan ulkomailta trokarien kautta vasta sitten kun joku tekee tilauksen nettikaupan kautta.
Pari vuotta sitten ostin telkkarin noiden kautta ja sainkin yllätyksekseni television britti-plugilla & adapterilla (tästä kun ei ollut mainintaa tuotetiedoissa). Laatikko oli avattu matkan varrella (sanottiin, että olivat tarkistaneet, että onhan sisältö kunnossa) ja sisältä löytyi jonkun intialaisnimen tekemä tilaus amazon.co.uk:sta englantilaiseen osoitteeseen (ennen kuin olin omaa tilaustani edes tehnyt). En edes halua tietää, miten takuuasiat olisivat hoituneet, jos ongelmia olisi tullut.
Ei vain silloin tullut valitettua sitten kuitenkaan mihinkään, onneksi telkkari on toiminut -- mutta toista kertaa en tuolta tilaisi (myös nähtyäni tuotetta hakiessani "toimitilat" ja firmaa pyörittäviä heppuja). Annoin aikoinaan palautetta hintaseurannan sivulla, mutta palaute poistettiin nopeasti.
Suurella osalla toki kaupat on kuitenkin sujuneet hyvin -- ja asiakaspalvelua on myös joillain tahoilla kehuttu, niin on tuolla jotain tehty oikeinkin. ;) Ja toki nämä monet muutkin nettikaupat toimivat milloin mitenkin, ettei tämä varmasti ole ainoa laatuaan.
Ilmeisesti periaate on, että jotkut tuotteet tilataan ulkomailta trokarien kautta vasta sitten kun joku tekee tilauksen nettikaupan kautta.
Pari vuotta sitten ostin telkkarin noiden kautta ja sainkin yllätyksekseni television britti-plugilla & adapterilla (tästä kun ei ollut mainintaa tuotetiedoissa). Laatikko oli avattu matkan varrella (sanottiin, että olivat tarkistaneet, että onhan sisältö kunnossa) ja sisältä löytyi jonkun intialaisnimen tekemä tilaus amazon.co.uk:sta englantilaiseen osoitteeseen (ennen kuin olin omaa tilaustani edes tehnyt). En edes halua tietää, miten takuuasiat olisivat hoituneet, jos ongelmia olisi tullut.
Ei vain silloin tullut valitettua sitten kuitenkaan mihinkään, onneksi telkkari on toiminut -- mutta toista kertaa en tuolta tilaisi (myös nähtyäni tuotetta hakiessani "toimitilat" ja firmaa pyörittäviä heppuja). Annoin aikoinaan palautetta hintaseurannan sivulla, mutta palaute poistettiin nopeasti.
Suurella osalla toki kaupat on kuitenkin sujuneet hyvin -- ja asiakaspalvelua on myös joillain tahoilla kehuttu, niin on tuolla jotain tehty oikeinkin. ;) Ja toki nämä monet muutkin nettikaupat toimivat milloin mitenkin, ettei tämä varmasti ole ainoa laatuaan.
-
Mutku... varmistan aina että tuotetta on firmassa ennen tilausta, niin tälläkin kertaa ja toimitusajaksi oli luvattu 3-5 arkipäivää. Vaikutelmaksi jäi että tilasivat sittenkin tuotteen itselleen vasta tilaukseni saatuaan ja toimituksessa (Aasiasta/heillä/?) oli ongelmia. Toimituksen venyessä muuttivat nettisivujen toimitusaikaakin pidemmäksi.Sakke_K kirjoitti:Jos tuotetta ei ole varastossa, toimitusajat voivat "venyä" :) Muuten mulla ainakin käynyt sitten tuuri, ei valittamista...
Tuote oli tosin valmistajallekin uusi objektiivi (Sigma 17-70 OS), eli voi olla kysyntä yllättänyt.
-
Pistin kanssa tilauksen ko. kauppaan viime perjantaina aamuyöllä, että jännittää kuinka kauan kestää, että tuotteen saa.. Eli meininki haiskahtaa vähän samanlaiselta, kuin Simplyelectronicsilla (pitkät tilausajat mutta edulliset hinnat).. Voin sitten kommentoida tänne, kun tiedän miten tilauksen kävi.
-
Ajattelin kanssa kommentoida tilaustani. Hyvää oli se, että tuotteen sai 100 € halvemmalla kun muualta Suomesta, huono puoli, että noin 4 viikkoa siinä sitten kesti.
Eli kyllä se sieltä tulee, jos vaan on aikaa ja kärsivällisyyttä odottaa kuukausikin parhaimmassa tapauksessa.. :)
Viiveestä huolimatta positiiivinen kommentti täältä Magnetille.
Eli kyllä se sieltä tulee, jos vaan on aikaa ja kärsivällisyyttä odottaa kuukausikin parhaimmassa tapauksessa.. :)
Viiveestä huolimatta positiiivinen kommentti täältä Magnetille.
-
Kyllä tuolta Magnetista näyttäisi joitakin satasia säästävän joidenkin tuotteiden kohdalla. Suorastaan hämmästyttää joiden teleröörien kohdalla. Esim itseä jossain määrin kiinnostavat AF-S Nikkor 300mm f/4.0 IF 899€ ja AF-S Nikkor 300mm f/2.8 IF-ED G VR II 4399€
Tässä saattaa joutua höllentää kukkaron nyörejä.
Tässä saattaa joutua höllentää kukkaron nyörejä.
-
Itse tilasin tuolta 300mm , toimitusaika oli 5-10pv, meni 12 pv. Välillä kysäsin miten tilaus etenee ja mailiin vastattiin nopeasti. Päädyin tähän koska foorumilla myydään käytettyjä melkein samaan hintaan. Kävin noutamassa tuotteen heidän toimipisteestään ja testasin sen siinä samalla. Hyvä fiilis jäi itselle.
-
- Viesti:
Itsekkin sain Sonyn SAL-70400G lasin tällä viikolla. n.400€ halvempi kuin muissa Suomalaisissa verkkokaupoissa. Hiukan pelkäsin tavaran alkuperää, mutta sonyn omassa sinettiteipillä varustetussa laatikossa tuli ja laatikossa mukana euroopan takuupaperit eli ei ollut edes mitään aasian vienti kamaa.
Toimitusaika oli luvatun 5-10 päivän sijaan n.20 päivää, mutta posti hassasi näistä 4 päivää.
Kaikinpuolin tyytyväinen palveluun, tavaraan ja hintaan.
Toimitusaika oli luvatun 5-10 päivän sijaan n.20 päivää, mutta posti hassasi näistä 4 päivää.
Kaikinpuolin tyytyväinen palveluun, tavaraan ja hintaan.
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
-
Kävin viikko sitten kysymässä Rajalasta hintaa Sigman 8-16mm obiskalle ja se oli sen 800e. Kerroin heille että Magnet myy alle 600e samaa lasia, jota eivät voineet millään uskoa todeksi. Osasivat kertoa jotain tyyliin että täysin mahdotonta myydä tuohon hintaan sitä, ja jos heillä ei ole sitä varastossa, en tule saamaan lasia pitkään aikaan jos sieltä tilaan.
No tilasin kuitenkin, vaikka heillä ei sitä varastossa ollutkaan ja Rajala kertoi ettei Sigmaa ole tulossa maahan pitkään aikaan, koska aasian tilanne.
Tänään pyöräytin lasin kiinni ja toistaiseksi ihan tyytyväinen olen ostokseeni ollut. Eli toimitukseen meni tasan viikko ja hinta ylivoimaisen edullinen.
Joten positiivista kokemusta täältäkin Magnetista, suosittelen.
No tilasin kuitenkin, vaikka heillä ei sitä varastossa ollutkaan ja Rajala kertoi ettei Sigmaa ole tulossa maahan pitkään aikaan, koska aasian tilanne.
Tänään pyöräytin lasin kiinni ja toistaiseksi ihan tyytyväinen olen ostokseeni ollut. Eli toimitukseen meni tasan viikko ja hinta ylivoimaisen edullinen.
-
- Viesti:
Rajalan kommentit perustunee siihen että myyjä kuvittelee ettei Sigmaa tule Suomeen muuta kuin virallisen maahantuojan Fokan kautta joka on heidän tytäryhtiönsä.lintumi kirjoitti:Kävin viikko sitten kysymässä Rajalasta hintaa Sigman 8-16mm obiskalle ja se oli sen 800e. Kerroin heille että Magnet myy alle 600e samaa lasia, jota eivät voineet millään uskoa todeksi. Osasivat kertoa jotain tyyliin että täysin mahdotonta myydä tuohon hintaan sitä, ja jos heillä ei ole sitä varastossa, en tule saamaan lasia pitkään aikaan jos sieltä tilaan.
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
-
Itse ajattelin tilata tuolta rungon, mutta epämääräiset kommentit eri keskustelupalstoilla saivat miettimään asiaa. Cyberfotosta sama runko löytyi akkukahvan kanssa hyvään hintaan, joten Magnet:n kokeileminen jäi. Enkä taida jatkossakaan viitsiä tilata firmasta, jolla ei tavaraa ole varastossa.
Jos ostaa tuolta tavaraa kannattaa varmaan kysyä miten he hoitavat takuuasiat...
Jos ostaa tuolta tavaraa kannattaa varmaan kysyä miten he hoitavat takuuasiat...
-
Tilasin kameran rungon (Canon 7D) Magnetista seuraavasti:
Lähetin viestin, jossa kerroin haluavani ostaa rungon. Kerroin, että nettikeskusteluiden johdosta en halua maksaa etukäteen.
Sain viestin, jossa kerrottiin käteisnoudon olevan mahdollista. Kysyttiin, tilataanko? Niin sovittiin ja sovittiin samalla toimituspäivä (ensi viikolla).
Viime viikolla sieltä soitettiin ja kerrottiin kameran saapuneen. Pääsen paikalle vasta ensi viikolla, kuten alunperin sovittiin. Kaikki siis kunnossa.
Uskon ja toivon kaiken menevän hyvin.
Lähetin viestin, jossa kerroin haluavani ostaa rungon. Kerroin, että nettikeskusteluiden johdosta en halua maksaa etukäteen.
Sain viestin, jossa kerrottiin käteisnoudon olevan mahdollista. Kysyttiin, tilataanko? Niin sovittiin ja sovittiin samalla toimituspäivä (ensi viikolla).
Viime viikolla sieltä soitettiin ja kerrottiin kameran saapuneen. Pääsen paikalle vasta ensi viikolla, kuten alunperin sovittiin. Kaikki siis kunnossa.
Uskon ja toivon kaiken menevän hyvin.
-
Itse tilasin Tamronin macron tuolta. Maksoin tilisiirrolla, laitoin sähköpostiviestiä perään jossa kopio maksukuitista ja tiedustelin että onko mahdollista saada samalle viikolle toimitusta. Lähettivät tilauksesta seuraavana päivänä ja sitä seuraavana päivänä oli paketti postissa. Itselle jäi todella positiivinen kuva liikkeestä.