Temu ja valokuvaus

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
temama

Re: Temu ja valokuvaus

Viesti Kirjoittaja temama »

Siis HERÄÄÄÄTYYYYS!

Kuka tilaisi jostain Temusta ruokaöljyä tai yleensä mitään ruuanlaittoon liittyvää? Ehkä jotkut etniset ravintolat voisivat pöhköyksissään, mutta ei kuluttajat!

Itse keskityn barbie vaatteisiin, niitä saa pilkkahintaan muihin kauppoihin liittyen, ja valikoima ihan eri luokkaa. Nyt yritän löytää mun Putin barbille univormua, että voisin hirttäää sen.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

temama kirjoitti: Heinä 10, 2024 13 : 33 Siis HERÄÄÄÄTYYYYS!

Kuka tilaisi jostain Temusta ruokaöljyä tai yleensä mitään ruuanlaittoon liittyvää? Ehkä jotkut etniset ravintolat voisivat pöhköyksissään, mutta ei kuluttajat!

Itse keskityn barbie vaatteisiin, niitä saa pilkkahintaan muihin kauppoihin liittyen, ja valikoima ihan eri luokkaa. Nyt yritän löytää mun Putin barbille univormua, että voisin hirttäää sen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Maffer kirjoitti: Heinä 10, 2024 12 : 27 No siis perustetaan Anti-TEMU. Eli Temuvastainen haaste TikTokiin tai muuhun epideemisesti leviävään törky-someen niin johan alkaa löytyy miljoonia ja miljoonia boikotoijia. Homma lähtee siit et postaa pari videoo miten elämä meni pilalle Temusta ostetusta tavarasta. Jos kuvaa sairaalasta videoo ni sitä uskottavampaa.

Mut EU-tasolla määrätty n. 200% tulli ois ihan hyvä lähtökohta tälle viranomaistasolla.

--

Mut hei ny herätys. Temussa siis myydään ruokaöljyä. Älkää hemmetissä sekaantuko ainakaa sellaiseen. Katsokaa tuo Reutersin uutinen tuosta aiemmasta linkistä.
Frendi tilasi sieltä viime talvena jotkut karvaiset oloasut kun niiden vanhassa rintamamiestalossa jäätävän kylmä ja halusi säästää lämmityskuluissa :mrgreen:

Meni pienen aikaa ja alkoi iho kutiamaan ja kun heitti pesukoneeseen 40 asteeseen, ja vaikka lapussa oli 40 astetta, niistä tuli kuulemma nuken vaatteet.

Nykyihmisen oman navan suurentuminen minä minä asenteella/lyhytnäköisyys näkyy juuri siinä, kuinka kiiman tason nousu tuntuu nivusissa, kun se aukaisee netin juurikin Temun vuoksi.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Tarpeet saattaa ohittaa ideologian, meillä harhaanjohdetuilla ja heiveröisillä...

Joku aika sitten uusin tietokoneen. Entinen oli kirjoituspöydän levyseinään (jalkaan) kiinnitettyjen oksien päällä, alta pääsi imuroimaan. Se entinen painoi 6 kiloa. Uusi painaa 16 kiloa, ja on 60 senttiä korkea, siis kotelo. Ei käy oksille. Laitoin lattialle samaan paikkaan, vaan ei voi siirtää imurointia varten. Aloin etsiä pyörällistä alustaa. Löytyi ihan suomalaisista nettikaupoista, mutta huomattavasti koneen koteloa lyhyempiä, eikä ilmoiteta kantavuutta kuin 12 kiloa. Näillä hinnat luokkaa kolme...neljä kymppiä + rahti. Temusta löytyi mitoiltaan sopiva, kantavuutta ilmoitettiin 25 kiloa! Ja hinta lähimpään Matkahuoltoon toimitettuna 9 euroa.

En luullut koskaan tilaavani mitään temulta. Tarve voitti ideologian. On nyt jo muutaman kuukauden ollut koneen alla, koneen saa pyörillä vedetyksi imuroidessa pois paikaltaan, samoin jos tarvii takareikiin laittaa piuhoja. Tähän asti kaikki hyvin. On siinä kiinalaiset käsiään taputtaneet, tehtaassa, kotimaan logistiikassa, satamassa, laivayhtiössä, Hollannin välisatamassa, maakuljetuksessa Suomeen, varastoinnissa, kuljetuksessa Vantaalta Anttolaan, ja vielä Matkahuollon paikallispisteessäkin, kun ovat sitä yheksän euron kakkua jakaneet! Suomessa syntyi lauma työttömiä, ja Kiinan valtio voi rakentaa uusia pitkän kantaman ohjuksia!

Olen itse aina maksanut kaikki tällaiset nettiostokset luottokortilla. Jos tavara jää tulematta, yksi soitto korttiyhtiöön, ja rahat palautuvat tilille. Jos tililtä häviää muuta kuin se yheksän euroa, taas soitto korttiyhtiöön, sillä on huomattavasti leveämmät hartiat homman hoitoon kuin minulla. Näin olen olettanut, kerran olen joutunut käyttämään niitä harteita, ja homma hoitui yhdellä soitolla. Voi olla että olen pudonnut kärryiltä, tässäkin.

Jaakko
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

habannaama kirjoitti: Heinä 10, 2024 13 : 45
Frendi tilasi sieltä viime talvena jotkut karvaiset oloasut kun niiden vanhassa rintamamiestalossa jäätävän kylmä ja halusi säästää lämmityskuluissa :mrgreen: Meni pienen aikaa ja alkoi iho kutiamaan ja kun heitti pesukoneeseen 40 asteeseen,
Äähh! Turhaa peloittelua, tuota kutsutaan siedätyshoidoksi lopunajan ympäristömyrkkyjä vastaan! Vahvimmat selviytyköön. Sama kun muutama vuosikymmen sitten neuvolantäti rohkaisi äitejä antamaan muksujen tutustua rohkeasti ympäristöönsä - syömään mutaa, maistelemaan lutikoita kodin nurkista ja nuolemaan lattiaa. Siitä se vastustuskyky herää, eikä tule mitään nirppanokkien allergioita.

habannaama kirjoitti: Heinä 10, 2024 13 : 45
ja vaikka lapussa oli 40 astetta, niistä tuli kuulemma nuken vaatteet.
En usko, että yhtään sen pahemmin kutistuivat kuin tokkimannin kympin paidat.

hmm. saiskohan temukasta Jallua 10 litran töniköissä?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

temama kirjoitti: Heinä 10, 2024 13 : 33 Siis HERÄÄÄÄTYYYYS!

No siis siel myydää "manteliöljyä" esmes. hierontaan. Et sellaista.
ilmari1970

Viesti Kirjoittaja ilmari1970 »

Temu on ihan sama homma, mikä oli jo 20 vuotta takaperin, eli Kiinan halpakaupoista sai parilla eurolla posteineen tilattua kännykkään saman akun mitä jälleenmyyjältä sai hyllystä 49 eurolla. Nykyään suorastaan *sensuroitu*, miten hankala on saada mitään litium-akkuja tilattua, kun postilla ei monikaan niitä voi Suomeen edes toimittaa. Varsinkin wanhoihin digikameroihin tarvitsen näitä vähän väliä, mutta eipä vaan saa tilattua. Edes Amazon.de ei niitä meille toimita: "This item cannot be shipped to your selected delivery location. Please choose a different delivery location. "
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer kirjoitti: Heinä 10, 2024 14 : 50

No siis siel myydää "manteliöljyä" esmes. hierontaan. Et sellaista.
En tiedä, mutta kuulostaa vähintään aika erikoiselta. En ole ymmärtänyt, että siellä myytäisiin suoranaisesti väärää tavaraa ja jopa vaarallista. Eihän se ole edes Temun edun mukaista, että maine katoaa kuin pieru saharaan.
Kehnon laadun ymmärrän markan tuotteissa, mutta en ole kuullut suoranaisesti vaarallisia tuotteita myytävän.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viesti:

Kannattaa sit kattoo Linus Tech Tipsin Temu-videot ni saattaa mieli muuttua. Täyttä rihkamaa suurin osin kaikki. Myös vaarallisia sähkölaitteita.
aikaarska

Maffer kirjoitti: Heinä 10, 2024 16 : 52 Kannattaa sit kattoo Linus Tech Tipsin Temu-videot ni saattaa mieli muuttua. Täyttä rihkamaa suurin osin kaikki. Myös vaarallisia sähkölaitteita.
Täytyy katsoa.

Tosin rihkama on rihkamaa, mutta tarkoitin oikeasti vaarallista kauppatavaraa kuten vaikka rotanmyrkkyä puuterina jne...

Tervo

Viesti Kirjoittaja Tervo »

T71 kirjoitti: Heinä 09, 2024 21 : 38 2) Muutamassa vuodessa ihmisiä alkaa kuolla sähköiskuihin näitä johtoja käyttäessä ja sulaketta ja ok-taloa tai työmaata alkaa palaa, uskokaa se, tiedän omasta kokemuksesta.
Kuitenkin vielä täällä kirjoittelemassa, vai paloiko vaan sulake?
Fifty-forty
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Tervo kirjoitti: Heinä 10, 2024 17 : 41
T71 kirjoitti: Heinä 09, 2024 21 : 38 2) Muutamassa vuodessa ihmisiä alkaa kuolla sähköiskuihin näitä johtoja käyttäessä ja sulaketta ja ok-taloa tai työmaata alkaa palaa, uskokaa se, tiedän omasta kokemuksesta.
Kuitenkin vielä täällä kirjoittelemassa, vai paloiko vaan sulake?
Ei T71 turhaan niistä varoittele, viime vuosina ammattimiehet on ihan tarpeeksi niitä läheltä piti tilanteita nähneet kaapeleiden, laturien sun muiden kiinalaisten "sähkölaitteiden ja tarvikkeiden" kanssa. Ei pelastuslaitokset jokaisesta Kiinakeikasta lehtiin juttuja anna. Joskus kotona oon kummastellut kuumenevia laturijohtoja ja latureita, ne on olleet niitä muitten laitteiden mukana tulleita, ei samaa merkkiä kuin itse laitteet eli tyyppitunnus mikä lie ja China lukee myös. Ja turha kirjoitella että Kiinasta tulee ne merkkilaitteiden tarvikkeet, niin ehkä ja toisinaan tulee mut eivätpä yhtä kuumina käy.
Tervo

Jeps, ja kun katselee Tukesin tilastoja sähköiskuihin kuolleista (pl. pöllöt jotka kiipee junien katoille ja ajolankoihin) on pelkästään sähköalan ammattilaisia.
Fifty-forty
©pjm

Tervo kirjoitti: Heinä 10, 2024 18 : 54 Jeps, ja kun katselee Tukesin tilastoja sähköiskuihin kuolleista (pl. pöllöt jotka kiipee junien katoille ja ajolankoihin) on pelkästään sähköalan ammattilaisia.
Onko monille tuttuja:

-savuvahinko
-tulipalo,
-palonalku
-omaisuusvahinko
-savumyrkytys
-jne jne

Ja vielä se tärkein:
-tilastoimaton sähkötapaturma

Sähköön läheisesti liittyviä asioita.

Kyllä, meistä ammattilaisista on moni kuollut sähkön takia, sitä sanotaan ammatinvalintaan liittyväksi riskiksi. Oon itte saanu kuin myös työkaverini useemmaan kerran sähköiskun, liki aina toisen sähköasentajan inhimillisen tai muun vahingon takia mutta muistettava että maallikolle laiteviat useimmin olleet siihen syynä.

Kaveriin aikoinaan luotin kun tuli pahin pamaus, lensin 2,5 metriä selkä edeltä takana olleeseen seinään ja tipuin seinältä lattialle, hengissä oon edelleen. Kaverilla tais olla fyysisesti pahempi tilanne kun sen vierestä näki.

Ei oo miulta kokemusvuosia alalta tosiaan montakaan, vasta vuodelta 1974 asti. Toivon ettette näe kenenkään saavan sähköiskua, siitä näystä ei pääse eroon ikinä, en mie ainakaan.

Painakaa se mieleenne että sähköstä ei koskaan liikaa varoiteta, se tappaa monesti ja yllättäen, monesti vasta tuntien jälkeen sähköiskusta.

Arvatkaa tilaanko Kiinasta yhtään hilavitkuntinta koskaan?
Tervo

Onhan noita seitsemäänkymmeneen vuoteen tullut nähtyä.
60-luvulla vanhempien omakotitalo paloi, syttyi ammattilaisen tekemästä sähkön sisääntuonnista, jostain vintiltä. Vakuutusyhtiö tuota kävi ihmettelemässä, mutta ei muuta syytä löytänyt.
60-luvun lopulla äitin sisko sai upouudessa osakehuoneistossaan liedestä (kaikesta päätellen ammattilaisen kytkemä) sähköiskuja, korjaantui kun toinen ammattilainen kävi korjaamassa kytkennän. Oli sanonut, että kävi säkä, ettei ollut nojaillut yhtäaikaa hellaan ja tiskipöytään.
Itsellä ihan kaupasta ostettu Philipsin mustavalkoinen putki-tv muuttui hetkeksi väri-telkkariksi, ohjelma vaan oli tylsää, pelkkää alareunassa liekehtivää koneistoa. Tuotakaan tuskin joku viikon kone oli Kiinasta tuonut.

Kyllä minulla on kiinalaista ja Kiinasta tuotua elektroniikkaa, ja on jatkossakin. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa...
Fifty-forty
aikaarska

Tervo kirjoitti: Heinä 10, 2024 21 : 20
Kyllä minulla on kiinalaista ja Kiinasta tuotua elektroniikkaa, ja on jatkossakin. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa...
Kyllä, mutta järki päässä.

Muutama vuosi sitten ostin Tokmannilta tarjouksesta kiinalaisen autonlämmitten verkkopiuhan (pistoke mallia defa). Oli todella huono piuha. Pakkasessa meni turhan jäykäksi, ja loppujen lopuksi defa-tyyppinen pistoke meni rikki.

Seuraavan talvena ostin motonetistä vastaavan kiinalaisen piuhan, mutta piti olla parempi, eikä enää ollut niin halpakaan. Joo, mutta ei. Alle -15 pakkasessa taas sama käytettävyysongelma jäykkyyden kanssa. Piuha sentään toimi, vaikka pistokkeesta melkein heti ensimmäisten pakkasten aikana repesi irti pistokkeen suojatulppa. Mutta ei jäänyt hyvä mieli tästäkään "kotimaisesta" kiinaostoksesta...

Viime talvena sitten vihdoin hankin defan ihan orginaalin piuhan. Toimii.

Kerran ostin Tokmannilta ulkokäyttöön tarkoitetun 15 metrin sähköroikan. Kiinalainen. Ja huono. Taas samaa jäykkyysongelmaa pakkasessa ja tällä kertaa myös roikan naaraspuolisen pistokkeen maadoitus (metalliliuskat ) vääntyivät pistokkeessa eteen kun siihen yritti työntää sähköpistoketta. = Huono ostos.

aikaarska

©pjm kirjoitti: Heinä 10, 2024 19 : 33
Et tilaa. Mutta olen sata varma, että ostat jotain. ..Ostat jotain kiinalaista hilavitkutinta kotimaisesta kaupasta.

©pjm

aikaarska kirjoitti: Heinä 10, 2024 21 : 39
©pjm kirjoitti: Heinä 10, 2024 19 : 33
Et tilaa. Mutta olen sata varma, että ostat jotain. ..Ostat jotain kiinalaista hilavitkutinta kotimaisesta kaupasta.
En tartte hilavitkuttimia enkä ole Sälä Seppo. En ole idiootti että ostaisin sälää ja pilaisin perillisten tulevaisuuden pilaamalla maailmaa.

Entäs sinä?
aikaarska

Olen koko Temussa oloni ajan tilannut sieltä ehkä 15 tuotetta.

Kaikki ovat olleet odotukseni mukaisia. Annan tuotteiden yleisarvosanaksi 7 1/2. ..Ja 9/10 siitä, että ovat olleet kuvausten mukaisia tuotteita.

Olen esimerkiksi tilannut digikennon märkäpuhdistussetin, ja lastat ovat ihan sitä samaa tavaraa kuin mitä ostin fotonordicista, hinta vain 3/5 fotonordicin hinnasta.

Talvella ostin kevyet talvikengät arki/kaupunkikävelyyn. Maksoi 13€...Ihan sitä samaa kiinalaista kenkätavaraa kuin mitä Tokmannilla aluksi myydään 39-49€, ja lopputalvesta -50% alessa.

Ostin Temusta FM selviytymisradion jossa veivillä toimiva dynamotyppinen lataus jolla sitä voi ladata silloin kun sähköä ei ole saatilla. Tässä hilavitkuttimessa on radion lisäksi myös valaisin, ja mahdollisuus ladata kännykkää. Eli USB ulostulo. Laitteen virtapankin voi myös ladata täyteen verkkovirrasta (USB).

Ostin Temusta Multi-Band radiovastaanottimen, jossa myös FM radio ja hätätilanteisiin tarkoitetu "weather channel" yms:

Taajuusalueet:
F1:50.0000-76.0000MHz
F2:108-.0000-135.9750MHz(Vain vastaanotto)
F3:136.0000-173.9750MHz
F4:174.0000-349.9750MHz(Vain vastaanotto)
F5:350.0000-399.9750MHz(Vain vastaanotto)
F6: 400.0000-469.9750MHz
F7:470.0000-600.0000MHz(Vain vastaanotto)
FM-radio: 76.000-108.000MHz
10 USA NoAA-sääennustekanavaa
-Ilmakanavan vastaanotto
-Ristiinviestintä
-Langaton taajuuden kopio muista radioista
-Langaton radion replikointi muista Quansheng TG-K5 -radioista
-Automaattinen/manuaalinen hätähälytys
- FM-radio
-8-Group Scrambler
- Taajuus/DCS/CTCSS-skannaus
-Digitaalinen signaali CTCC/DCS
-1600 mAh ladattava Li-ion-akkupaketti
-TPYE C ja Desktop Cradle -lataus
-VOX (ääniohjattu lähetys)
-Kaksikaistainen VALMIUStila
-DTMF JA 1750 Tone
-BUTTON F+ Painike 3 vaihtaa kanavatilasta taajuustilaan
-200 muistikanavaa
- Sisäänrakennettu korkea valo taskulamppu
- AM/FM-ilmailukaistan vastaanotto .
- mahdollisuus liittää ulkoiseen antenniin.

Maksoi 35€. Ei tälläisiä vehkeitä täältä saa tuollaiseen rahaan sitten millään. Lisäksi laite on oikeasti laadukkaan oloinen.

Maffer
Viesti:

Täällä ois Temu-PC kasattu:
https://youtu.be/jCuEBVbmPcA?si=pA8xOuAw0pwVliRG

Siitä vaikka kuvankäsittelyyn eiks vaa.
Vastaa Viestiin