Cyberphoto

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Sneak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sneak »

m3ll0n kirjoitti:Tavaran toimittaminen on siis ihan mallillaan. Mites on palautuksen laita? Reklamaatiot? Takuuasiat? Onko kellään kokemuksia näistä?
Perjantaina paketti tuli, tuote rikki. Laitoin s-postia ja odottelin keskiviikkoon vastausta ja kun ei tullut, soitin sinne. Noh s-postini oli ilmeisesti vielä jossain jonossa ja lupasi tämän viikon aikana vielä laittaa tulemaan toimintaohjeet ja tällä hetkellä odottelen spostin saapumista...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
m3ll0n
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m3ll0n »

Sneak kirjoitti:
m3ll0n kirjoitti:Tavaran toimittaminen on siis ihan mallillaan. Mites on palautuksen laita? Reklamaatiot? Takuuasiat? Onko kellään kokemuksia näistä?
Perjantaina paketti tuli, tuote rikki. Laitoin s-postia ja odottelin keskiviikkoon vastausta ja kun ei tullut, soitin sinne. Noh s-postini oli ilmeisesti vielä jossain jonossa ja lupasi tämän viikon aikana vielä laittaa tulemaan toimintaohjeet ja tällä hetkellä odottelen spostin saapumista...
Eli viikko mennyt ja vielä ei ole edes toimintaohjeita annettu. Ei kuulosta lupaavalta. Sillä mä vähän kyselinkin kun olin jotain tämän suuntaista kuullut.

Mikä tuote oli kyseessä ja mikä vika? Kerro myös sitten kun tiedät miten tapauksessa lopulta kävi. Toivottavasti homma sujuu mallikkaasti.
Jarmo_

Viesti Kirjoittaja Jarmo_ »

-kake- kirjoitti:
m3ll0n kirjoitti:Porukat ihan pähkinöinä jostain suklaapatukoista :)
No prkl - mulla tuli tällä viikolla ilman mitään namuja! :(
Luulin, että laman kourissa ovat luopuneet käytännöstä, mutta onneksi muut vielä saa näköjään.
Tänään on karkkipäivä...

Kuva
Rakonen

Viesti Kirjoittaja Rakonen »

D90 oli vaan yhen marssin arvonen Dam.
m3ll0n
Viesti:

Eli ton logiikan mukaan 5Dmk2:n mukana pitäis tulla vähintään 3 mars-patukkaa! En malta odottaa!

;D
m3ll0n
Viesti:

m3ll0n kirjoitti:
Sneak kirjoitti:
Eli viikko mennyt ja vielä ei ole edes toimintaohjeita annettu. Ei kuulosta lupaavalta. Sillä mä vähän kyselinkin kun olin jotain tämän suuntaista kuullut.

Mikä tuote oli kyseessä ja mikä vika? Kerro myös sitten kun tiedät miten tapauksessa lopulta kävi. Toivottavasti homma sujuu mallikkaasti.
Onko edistystä?
Sneak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sneak »

m3ll0n kirjoitti:
m3ll0n kirjoitti:
Sneak kirjoitti: Perjantaina paketti tuli, tuote rikki. Laitoin s-postia ja odottelin keskiviikkoon vastausta ja kun ei tullut, soitin sinne. Noh s-postini oli ilmeisesti vielä jossain jonossa ja lupasi tämän viikon aikana vielä laittaa tulemaan toimintaohjeet ja tällä hetkellä odottelen spostin saapumista...

Onko edistystä?
Jäi tuon viikon aikana luvattu s-posti tulematta. Annoin vielä armoa tämän viikon maanantain, kun en ehtinyt soittelemaan sinne. Tiistaina soitin ja taas kerroin samat vikaselosteet, tiedot yms ja s-postia piti tulevan, mutta vesiperä. Tänään keskiviikkona sitten alkoi jo hieman päreet muuttamaan väriä ja soitin taas kerran ja kerroin samat tarinat taas kerran hieman kyllästyneenä toimintaan ja lievästi ihmetellen toimintaa. Tänään sitten sain sen kauan odotetun s-postin, jossa oli ihan ne normaalit palautuksen säännöt/pakkausohjeet jne ja sitten se tärkeä palautusnro (mitä ei voinut puhelimessa kertoa) ja palautustiedot.

Tiivistelmänä: Viallinen putki pe 13.2 perille (laitetaan pe 13.päivän piikkiin) ja tänään 25.2 sain palautustiedot usean puhelinsoiton jälkeen. Hurraa, nopeaa toimintaa.

Nyt huomenna saan vihdoin paketin laitettua liikenteeseen ja varmaan vajaa viikko kestää mennä sinne ja toinen viikko takaisin. Saa nähdä kauanko vaihto kestää jos pelkän palautusinfon laittaminen on näin hidasta. Onneksi ei tuolla putkella ollut mikään hengenhätä, vaikka tällaisilla mukavilla säillä olisi "mahdollisesti" ollut jotain käyttöäkin metsässä rämpimisen ohella...

Soitettaessa asiakaspalveluviestin (joka tuntuu olevan päällä puhelinaikanakin) kuunteleminen alkoi kuudennen kerran ottamaan jo hieman aivoon.

Tällaista tällä kertaa. Muut ovat voineet onnistua kaupankäynnissä, mutta vaikka itse olen aika kärsivällinen ja rauhallinen, tein kuitenkin kaksi kauppaa samalla kertaa - ensimmäisen ja viimeisen. :-)
Viimeksi muokannut Sneak, Maalis 01, 2009 10 : 55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JackRabbit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JackRabbit »

Mulla on vähän samansuuntaista kokemusta tuolta, että kaupankäynti sujui hyvin, mutta onnistuin sitten kuitenkin tilaamaan vääränlaisen tuotteen, eli piti raadiolaakasimista tilata universal ja tilasin rx:n. Tuotteen takaisin lähettäminen ei sitten enää sujunutkaan, kun nuo vaativat sen lomakkeen, jonka lähettävät vasta vikaselvityksen saatuaan.

Lähetin useita sähköposteja puhuin useita kertoja puhelimessa, sähköposteihin ei vastattu lainkaan ja puhelimessa otettiin vaan tiedot ylös, mutta mitään ei tapahtunut, silloin kun ylipäänsä joku puhelimeen vastasi.

Ongelma mulle ratkesi sillä, että kaveri tarvi juuri tuollaista rx palikkaa, joten myin sen sitten hankintahintaan sille, mutta ei tuo nyt mikään ratkaisu ole, kyllä kaupan pitää lakisääteiset velvoitteensa hoitaa.
mrl586

Viesti Kirjoittaja mrl586 »

JackRabbit kirjoitti:Ongelma mulle ratkesi sillä, että kaveri tarvi juuri tuollaista rx palikkaa, joten myin sen sitten hankintahintaan sille, mutta ei tuo nyt mikään ratkaisu ole, kyllä kaupan pitää lakisääteiset velvoitteensa hoitaa.
Kerrotko vielä mihin Ruotsin lakiin viittaat?
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
Pumppis

Viesti Kirjoittaja Pumppis »

mrl586 kirjoitti:Kerrotko vielä mihin Ruotsin lakiin viittaat?
Osoite: CyberPhoto asiakaspalvelu, Raatihuoneenkatu 11, 68600, Pietarsaari
Puhelin: 06- 723 47 00
Fax: 06 - 723 47 19
Jos Pietarsaari on mielestäsi ruotsissa, maantietosi kaipaa päivitystä.
Se, että yritys toimittaa tuotteensa ruotsista, ei tee sitä ruotsalaista. Suomen lain mukaan postimyyntituotteen saa palauttaa 14 vrk:n kuluessa syytä ilmoittamatta.
JackRabbit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JackRabbit »

mrl586 kirjoitti:Kerrotko vielä mihin Ruotsin lakiin viittaat?
Ajattelin korkealentoisesti ihan kansainväliseen sopimuslakiin vedota.
http://www.cisg.law.pace.edu/cisg/text/treaty.html
6. AVOIN KAUPPA
Yksityishenkilönä asiakkaalla on oikeus 14 päivän sisällä perua kauppa, laskettaessa siitä kun asiakas on vastaanottanut tuotteen.
http://www.cyberphoto.fi/faq/leveransvillkor_fi.htm
porkkana

Viesti Kirjoittaja porkkana »

Ainakin Nikonin 24-70 AF-S:n hinta putoaa nyt CP:ssä öpaut 5 euroa päivä. Nyt 1262€. Ostaessani hiljattain omani hinta oli viiskymppiä kovempi.

Sama
Verkkokaupassa 1570€
Topshotissa 1797€ (huh!)
Rajalassa 1899€ (huh, huh!)

Edit: 24-70 oli yhden Twixin arvoinen
pvdriver

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Itse tilasin maanantaina videokameran, ja koska ei ollut hd, tuskin on edes ruotsalaisen nallekarkin arvoinen... :( No tuotetta odotellaan, jospa huomenna tulisi, ehjänä vielä... :)
Ei ole olemassa parempia ja huonompia kuvaajia. Toisilla on vain paremmat kamerat kun toisilla.
superdeer

Viesti Kirjoittaja superdeer »

Nyt olis ite ajatus tilata tuolta sigman 18-125. Senkin hinta on pomppinu. Ensin se oli jotain 340. Siitä lähti laskuun. Eilen oli vielä 290 tänään 289. Mitä luulette kannattaako tilata nyt, vai oottaako että hinta vielä laskee ?
pvdriver

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Inflaatiokierrehän johtuu siitä, että hintojen laskiessa ei osteta, vaan odotetaan, että ne putoavat enemmän...
Ei ole olemassa parempia ja huonompia kuvaajia. Toisilla on vain paremmat kamerat kun toisilla.
lumistry

Viesti Kirjoittaja lumistry »

Niin - tarkoitit varmaan deflaatiokierrettä. Nuo päivittäiset hintojen putoamiset johtuvat kyllä pelkästään kruunun eurokurssin laskemisesta.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Tarkoitti varmaan frustraatiokierrettä, kun ei tullut ostettua silloin jouluna, kun Briteistä sai vielä tavaraa puoli-ilmaiseksi... ;)

..
superdeer

Elikä nyt kannattaa ostaa tuo ?
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Kävitkö surffaamassa jo halvimmat kaupat muualla?
Laita malli, mihin runkoon ja mikä paras hintasi. Katsotaan, tuleeko halvempia osumia.

..
superdeer

Tuota linssiä en oo löytäny mistään muualta suomesta. Lasi tulee 400d:hen. Hintaa sillä on nyt tuolla 290 €
Vastaa Viestiin