Perjantaina paketti tuli, tuote rikki. Laitoin s-postia ja odottelin keskiviikkoon vastausta ja kun ei tullut, soitin sinne. Noh s-postini oli ilmeisesti vielä jossain jonossa ja lupasi tämän viikon aikana vielä laittaa tulemaan toimintaohjeet ja tällä hetkellä odottelen spostin saapumista...m3ll0n kirjoitti:Tavaran toimittaminen on siis ihan mallillaan. Mites on palautuksen laita? Reklamaatiot? Takuuasiat? Onko kellään kokemuksia näistä?
Cyberphoto
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Eli viikko mennyt ja vielä ei ole edes toimintaohjeita annettu. Ei kuulosta lupaavalta. Sillä mä vähän kyselinkin kun olin jotain tämän suuntaista kuullut.Sneak kirjoitti:Perjantaina paketti tuli, tuote rikki. Laitoin s-postia ja odottelin keskiviikkoon vastausta ja kun ei tullut, soitin sinne. Noh s-postini oli ilmeisesti vielä jossain jonossa ja lupasi tämän viikon aikana vielä laittaa tulemaan toimintaohjeet ja tällä hetkellä odottelen spostin saapumista...m3ll0n kirjoitti:Tavaran toimittaminen on siis ihan mallillaan. Mites on palautuksen laita? Reklamaatiot? Takuuasiat? Onko kellään kokemuksia näistä?
Mikä tuote oli kyseessä ja mikä vika? Kerro myös sitten kun tiedät miten tapauksessa lopulta kävi. Toivottavasti homma sujuu mallikkaasti.
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Onko edistystä?m3ll0n kirjoitti:Eli viikko mennyt ja vielä ei ole edes toimintaohjeita annettu. Ei kuulosta lupaavalta. Sillä mä vähän kyselinkin kun olin jotain tämän suuntaista kuullut.Sneak kirjoitti:Perjantaina paketti tuli, tuote rikki. Laitoin s-postia ja odottelin keskiviikkoon vastausta ja kun ei tullut, soitin sinne. Noh s-postini oli ilmeisesti vielä jossain jonossa ja lupasi tämän viikon aikana vielä laittaa tulemaan toimintaohjeet ja tällä hetkellä odottelen spostin saapumista...m3ll0n kirjoitti:Tavaran toimittaminen on siis ihan mallillaan. Mites on palautuksen laita? Reklamaatiot? Takuuasiat? Onko kellään kokemuksia näistä?
Mikä tuote oli kyseessä ja mikä vika? Kerro myös sitten kun tiedät miten tapauksessa lopulta kävi. Toivottavasti homma sujuu mallikkaasti.
-
- Viesti:
Jäi tuon viikon aikana luvattu s-posti tulematta. Annoin vielä armoa tämän viikon maanantain, kun en ehtinyt soittelemaan sinne. Tiistaina soitin ja taas kerroin samat vikaselosteet, tiedot yms ja s-postia piti tulevan, mutta vesiperä. Tänään keskiviikkona sitten alkoi jo hieman päreet muuttamaan väriä ja soitin taas kerran ja kerroin samat tarinat taas kerran hieman kyllästyneenä toimintaan ja lievästi ihmetellen toimintaa. Tänään sitten sain sen kauan odotetun s-postin, jossa oli ihan ne normaalit palautuksen säännöt/pakkausohjeet jne ja sitten se tärkeä palautusnro (mitä ei voinut puhelimessa kertoa) ja palautustiedot.m3ll0n kirjoitti:Onko edistystä?m3ll0n kirjoitti:Eli viikko mennyt ja vielä ei ole edes toimintaohjeita annettu. Ei kuulosta lupaavalta. Sillä mä vähän kyselinkin kun olin jotain tämän suuntaista kuullut.Sneak kirjoitti: Perjantaina paketti tuli, tuote rikki. Laitoin s-postia ja odottelin keskiviikkoon vastausta ja kun ei tullut, soitin sinne. Noh s-postini oli ilmeisesti vielä jossain jonossa ja lupasi tämän viikon aikana vielä laittaa tulemaan toimintaohjeet ja tällä hetkellä odottelen spostin saapumista...
Tiivistelmänä: Viallinen putki pe 13.2 perille (laitetaan pe 13.päivän piikkiin) ja tänään 25.2 sain palautustiedot usean puhelinsoiton jälkeen. Hurraa, nopeaa toimintaa.
Nyt huomenna saan vihdoin paketin laitettua liikenteeseen ja varmaan vajaa viikko kestää mennä sinne ja toinen viikko takaisin. Saa nähdä kauanko vaihto kestää jos pelkän palautusinfon laittaminen on näin hidasta. Onneksi ei tuolla putkella ollut mikään hengenhätä, vaikka tällaisilla mukavilla säillä olisi "mahdollisesti" ollut jotain käyttöäkin metsässä rämpimisen ohella...
Soitettaessa asiakaspalveluviestin (joka tuntuu olevan päällä puhelinaikanakin) kuunteleminen alkoi kuudennen kerran ottamaan jo hieman aivoon.
Tällaista tällä kertaa. Muut ovat voineet onnistua kaupankäynnissä, mutta vaikka itse olen aika kärsivällinen ja rauhallinen, tein kuitenkin kaksi kauppaa samalla kertaa - ensimmäisen ja viimeisen. :-)
Viimeksi muokannut Sneak, Maalis 01, 2009 10 : 55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
Mulla on vähän samansuuntaista kokemusta tuolta, että kaupankäynti sujui hyvin, mutta onnistuin sitten kuitenkin tilaamaan vääränlaisen tuotteen, eli piti raadiolaakasimista tilata universal ja tilasin rx:n. Tuotteen takaisin lähettäminen ei sitten enää sujunutkaan, kun nuo vaativat sen lomakkeen, jonka lähettävät vasta vikaselvityksen saatuaan.
Lähetin useita sähköposteja puhuin useita kertoja puhelimessa, sähköposteihin ei vastattu lainkaan ja puhelimessa otettiin vaan tiedot ylös, mutta mitään ei tapahtunut, silloin kun ylipäänsä joku puhelimeen vastasi.
Ongelma mulle ratkesi sillä, että kaveri tarvi juuri tuollaista rx palikkaa, joten myin sen sitten hankintahintaan sille, mutta ei tuo nyt mikään ratkaisu ole, kyllä kaupan pitää lakisääteiset velvoitteensa hoitaa.
Lähetin useita sähköposteja puhuin useita kertoja puhelimessa, sähköposteihin ei vastattu lainkaan ja puhelimessa otettiin vaan tiedot ylös, mutta mitään ei tapahtunut, silloin kun ylipäänsä joku puhelimeen vastasi.
Ongelma mulle ratkesi sillä, että kaveri tarvi juuri tuollaista rx palikkaa, joten myin sen sitten hankintahintaan sille, mutta ei tuo nyt mikään ratkaisu ole, kyllä kaupan pitää lakisääteiset velvoitteensa hoitaa.
-
Kerrotko vielä mihin Ruotsin lakiin viittaat?JackRabbit kirjoitti:Ongelma mulle ratkesi sillä, että kaveri tarvi juuri tuollaista rx palikkaa, joten myin sen sitten hankintahintaan sille, mutta ei tuo nyt mikään ratkaisu ole, kyllä kaupan pitää lakisääteiset velvoitteensa hoitaa.
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
Pentax K200D
-
mrl586 kirjoitti:Kerrotko vielä mihin Ruotsin lakiin viittaat?
Jos Pietarsaari on mielestäsi ruotsissa, maantietosi kaipaa päivitystä.Osoite: CyberPhoto asiakaspalvelu, Raatihuoneenkatu 11, 68600, Pietarsaari
Puhelin: 06- 723 47 00
Fax: 06 - 723 47 19
Se, että yritys toimittaa tuotteensa ruotsista, ei tee sitä ruotsalaista. Suomen lain mukaan postimyyntituotteen saa palauttaa 14 vrk:n kuluessa syytä ilmoittamatta.
-
- Viesti:
Ajattelin korkealentoisesti ihan kansainväliseen sopimuslakiin vedota.mrl586 kirjoitti:Kerrotko vielä mihin Ruotsin lakiin viittaat?
http://www.cisg.law.pace.edu/cisg/text/treaty.html
http://www.cyberphoto.fi/faq/leveransvillkor_fi.htm6. AVOIN KAUPPA
Yksityishenkilönä asiakkaalla on oikeus 14 päivän sisällä perua kauppa, laskettaessa siitä kun asiakas on vastaanottanut tuotteen.
-
-
-