Kameravehkeitä Hollannista.

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Pioneer

Viesti Kirjoittaja Pioneer »

Laitoin myös tilauksen vetämään Cameranu:n.

D7000 + 16-85 VR + 70-300 VR :)

Odottavan aika on tuskainen ja KYLLÄ olen niitä seurantasivujen F5 päivittäjiä :D

1.2 Tilaus sisään
2.2 Maksoin tilauksen
4.2 Tuli ilmoitus, että rahat ovat saapuneet.
4.2 Iltapäivällä tuli ilmoitus, että paketti postissa.
4.2 illalla TNT:n seurannassa: "Paketti lajitellaan määrämaahan"
5.2 Paketista on tullut jo ennakkoilmoitus matkahuollon seurantaan.
9.2 Paketti suomessa ja siirtyi Poriin
10.2 iltapäivällä noudettu lähi-Siwasta :)

Pahoittelen tätä täysin turhaa viestiä, mutta minkäs sille voi, kun on ihan täpinöissä :P

muokkaus: päivitin vielä päivämäärät
Viimeksi muokannut Pioneer, Helmi 11, 2011 11 : 58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kuutti1

Viesti Kirjoittaja kuutti1 »

Eikö muuten vähän harmita, ettei pakettia pysty seuraamaan vähään aikaan sen lähdettyä Hollannista? ;-)
Pioneer

Viesti Kirjoittaja Pioneer »

kuutti1 kirjoitti:Eikö muuten vähän harmita, ettei pakettia pysty seuraamaan vähään aikaan sen lähdettyä Hollannista? ;-)
Ihan vaan "pikkusen" :D
Isosceles

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Pientä vinkkiä kyselisin, kun mahdollisesti tuolta tilaamassa teleä jos ei käytettyä löydy sopivana. Niin kun masterissa ei riitä luottoraja, eikä sillä ilmeisesti pysty maksamaan "pankin" puolelta, joten vaihtoehdoksi jää pankkisiirto(tuonne muistaakseni käy tilisiirto)? Onko tuossa jotain erikoisuuksia mitä pitää ottaa huomioon ulkomaille siirrettäessä?
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Isosceles kirjoitti:Pientä vinkkiä kyselisin, kun mahdollisesti tuolta tilaamassa teleä jos ei käytettyä löydy sopivana. Niin kun masterissa ei riitä luottoraja, eikä sillä ilmeisesti pysty maksamaan "pankin" puolelta, joten vaihtoehdoksi jää pankkisiirto(tuonne muistaakseni käy tilisiirto)? Onko tuossa jotain erikoisuuksia mitä pitää ottaa huomioon ulkomaille siirrettäessä?
Joissakin luottokorteissa pystyi pumppaamaan luottorajaa ylös maksamalla kortille ensin rahaa ja suorittamalla maksun sitten. Eli ostoksen hinta voi olla vaikka: laitettu rahasumma+luottoraja. Asia selviää kun soittaa ao. louttokorttifirmaan.

Verkkopankissa maksu Eurooppaan menee SEPA-maksuna yhtä helposti kuin laskun maksu Suomeen. Maksun saajalta vain IBAN tilinumero ja sillä asia hoituu.
Isosceles

Jappee kirjoitti:
Joissakin luottokorteissa pystyi pumppaamaan luottorajaa ylös maksamalla kortille ensin rahaa ja suorittamalla maksun sitten. Eli ostoksen hinta voi olla vaikka: laitettu rahasumma+luottoraja. Asia selviää kun soittaa ao. louttokorttifirmaan.

Verkkopankissa maksu Eurooppaan menee SEPA-maksuna yhtä helposti kuin laskun maksu Suomeen. Maksun saajalta vain IBAN tilinumero ja sillä asia hoituu.
Kiitos tästä, pitääkin ottaa selvää onko tuo "keinotekoinen" luottorajan nosto mahdollinen masterilla. Mieluummin kortilla makselisin kuin tilisiirrolla, vaikka helposti se näyttäisi silläkin hoituvan!
JS1984

Viesti Kirjoittaja JS1984 »

Tappelin juuri hiljattain tuosta ylläolevasta asiasta Nordean (Stockmannin) Master Cardin kanssa sekä Nordean että Masterin kanssa.
Olin järkkäämässä kimppatilausta, ja summa oli menossa yli luottorajani. Kysyin sitten että voinko etukäteen maksaa x summan, ja täten tehdä tilauksen joka on luottoraja plus x summa. Nainen sanoi puhelimessa että kyllä käy. Siirsin rahat "kortilleni"...
En muista minkä takia olin uudestaan yhteydessä, mutta tiedustelin silti vielä asiaa ja minulle sanottiin että ei pysty maksamaan kortin luottorajan ylittävää summaa vaikka olisi etukäteen maksanut kortille x summan. Koitin sitten hakea luottorajaani korotusta, joka ei mennyt läpi :D Kun ei ollut Nordeassa palkkatili, eikä kelvannut edes vakituisen duunin viimesin palkkanauha Nordean konttorin johtajalle... jnejne...
Kysyin myös, että entäs jos vain teen ostoksen, vaikka onkin yli luottorajan. 10€ sanktiomaksu lukee korttiehdoissa, ja mahdollista on, että korttiyhtiö purkaa sopimuksen tämän jälkeen. No asiakaspalvelussa sanoivat, että 99% varmuudella ei onnistu, jos ja kun tuo nettifirma tekee varmennuksen pankista, ja tällöin herjaa luottorajan ylitystä. En kokeillut, kun hommasin tuplasti korkeammalla luottorajalla varustetun kortin omasta pankistani, Säästöpankista.
Kaiken lisäksi sain tapella kahteen kertaan että sain tuon x summan tililleni takaisin, kun en halunnut seuraavista laskuista vähentää...
Että tälläsiä kokemuksia. Luottokunnalla tietääkseni tuo homma kyllä toimii, eli Visalle pystyy tekemään hetkellisen luottorajan korotuksen, kun töissä olen pari sellaista keissiä hoitanut.
Isosceles

No johan on ruljanssi ollut :D Tosiaan nordean MC kyseessä, eikä tuota luottorajan nostoakaan viitsi alkaa puljaamaan kun harvemmin tulee luottoraja vastaan.

Tosin multa löytyy Visa Electron/Debit(jompikumpi en muista) pystykös noilla maksamaan tuonne cameranl:ään, sehän menisi silloin suoraan tililtä?
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Nikonin D7000:sta kun olin tilaamassa ja maksamassa Visalla sitä, niin työreissun kulujen takia meni saldo yli. Olin positiivisesti yllättynyt kun 15 minuutissa op:n asiakaspalveluun soittaessa minulla oli jo riittävästi korkeampi saldoraja ostoa varten :)
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
kloever

Viesti Kirjoittaja kloever »

Tietoa onko esim. CameraNusta ostetulla Canon-linssillä samaa takuu kuin Suomesta ostetulla? Halvat hinnat ja hyvät ostokokemukset puoltaisivat hankintaa tuolta..mutta se takuu..
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

kloever kirjoitti:Tietoa onko esim. CameraNusta ostetulla Canon-linssillä samaa takuu kuin Suomesta ostetulla? Halvat hinnat ja hyvät ostokokemukset puoltaisivat hankintaa tuolta..mutta se takuu..
33 sivua, eikä kukaan ole puhunut takuusta, sinänsä kiinnostavaa....

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

OskuK kirjoitti:
kloever kirjoitti:Tietoa onko esim. CameraNusta ostetulla Canon-linssillä samaa takuu kuin Suomesta ostetulla? Halvat hinnat ja hyvät ostokokemukset puoltaisivat hankintaa tuolta..mutta se takuu..
Edellisellä sivulla kyselin, mutta kukaan ei vastannut.
arn kirjoitti:Eli onko jollain varmempaa tietoa siitä, että tuolta ostetun Canonin tavaran, joka mahdollisesti takuuaikana huoltoa tarvitsee, voi huollattaa takuuhuoltona Jassilla? Onko jollakulla esim kokemusta?
CameraNu kyllä mainostaa, että (lähes) kaikella tavaralla on 2v takuu, mikä on toki tuplasti parempi kuin suomessa. Itse kun olen Canon-miehiä, olen keskittynyt asiassa lähinnä siihen ja olen intternetin hajatiedon perusteella ymmärtänyt, että Canonin Eurooppalainen takuu on CameraNu:sta ostetussa tavarassa voimassa ja kamat voi huollattaa JASilla Suomessa takuun piirissä. En tosin tiedä, että miten ensimmäisen vuoden jälkeen. Ja varmuutta minulla ei asiasta ole.
Apollo

Viesti Kirjoittaja Apollo »

arn kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
Edellisellä sivulla kyselin, mutta kukaan ei vastannut.
arn kirjoitti:Eli onko jollain varmempaa tietoa siitä, että tuolta ostetun Canonin tavaran, joka mahdollisesti takuuaikana huoltoa tarvitsee, voi huollattaa takuuhuoltona Jassilla? Onko jollakulla esim kokemusta?
CameraNu kyllä mainostaa, että (lähes) kaikella tavaralla on 2v takuu, mikä on toki tuplasti parempi kuin suomessa. Itse kun olen Canon-miehiä, olen keskittynyt asiassa lähinnä siihen ja olen intternetin hajatiedon perusteella ymmärtänyt, että Canonin Eurooppalainen takuu on CameraNu:sta ostetussa tavarassa voimassa ja kamat voi huollattaa JASilla Suomessa takuun piirissä. En tosin tiedä, että miten ensimmäisen vuoden jälkeen. Ja varmuutta minulla ei asiasta ole.
Canonin takuu toimii Suomessa sen luvatun verran eli vuoden. Jos tona toisena vuonna putki hajoaa, ei muuta kuin postissa Hollantiin, siellä se menee takuun piikkii.
kloever

Viesti Kirjoittaja kloever »

OskuK kirjoitti:
Kävin kyllä neljä tai viisi viimeisintä sivua läpi, muttei sieltä löytynyt vastausta kysymyseeni. Tämän foorumin taidot eivät tahdo threadikohtaiseen searchiin venyä, joka on sääli.

Nyt myös ymmärrän, miten sinulla on noin paljon postauksia tällä foorumilla: pakko sanoa oma mielipide ja sana joka käänteessä, vaikka sen tietoarvo olisi täysi nolla? No, näitä löytyy joka foorumilta.

Kiitos Apollo ja arn vastauksistanne.
Markku N
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markku N »

Kyllähän Suomessakin takuun pitäisi olla elektroniikkatuotteilla pidempi kuin vuosi. Tähän seinään Nokiakin aikoinaan törmäsi ja muutti takuuaikansa kahteen vuoteen.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

harrin kirjoitti:Tilasin kampetta Fotoflitsiltä. Asiointi sujuvaa, postikulut 12 eur, maksutapana vain tilisiirto. Raportoin lisää kun tavara näkyy kotiovella.
Tavarat tulivat tänään. Tilauksesta ja maksusta kului kuusi arkipäivää eli aika nopsaan ja toimituskin oli edullinen. Tuolla on jotkut Elinchromen kamppeet edullisia useimmat kuitenkin samanhintaisia kuin täälläkin.
maiku81
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maiku81 »

Täytyy antaa pisteet Cameranu:lle. Perjantaina tilasin tavarat (speedlite 580ex II, lumopron jalustan + hot shoe/sateenvarjo pidikkeen, triggerit) ja tavarat tuli tänään lähi Siwaan.
Isosceles

Sunnuntaina(20.2) tilaus sisään, Masterilla maksu ja tänään kolmen maissa oli paketti noudettavissa. Ihan kiitettävää toimintaa.

Jatkoa ajatellen jos joku miettii niin, masterin luottorajaa sai ainakin nordealla nostettua verkkopankista.
Peke2

Viesti Kirjoittaja Peke2 »

Onko kukaan pyytänyt erillistä tarjousta täältä jos on tilaamassa parilla tonnilla sieltä, että onko irronnut alennusta?
haare

camera.nu

Viesti Kirjoittaja haare »

Saattaapi olla, et joku on ketjussa jo aiemminkin kommentoinut, mut kantsii kattoo noita mallikappaleita. m.zuiko 9-18, jota en ole missään muussa liikkeessä nähnyt alta 500 euron ( esim rajala 669, verkkokauppa.com 669, stockman 669) irtosi tuolta 379, plus 20 e posteja. Jenkeistäkään ei sais tuota halvemmalla.

saa nähä mikä maanantaikappale tulee... väittivät et olis minttiä, halpuus hieman hirvittää. Maksoin eu maksuna, joten odottavat aika on PITKÄ
.

Tilaus sisään Sunnuntaina.
4. arkipäivänä ilmoitus, että EU maksu saapunut perille.
8. päivänä Suomeen (viikonloppu välissä, todellisuudessa 3. matkustuspäivä).
9. päivänä perillä.

PS Matkahuolto päivittää tietojaan surkeasti. Paketti oli lähisiwassa jo puolen päivän jälkeen. Nettiseurantaan tuli tieto tästä klo 15:15 jälkeen. Silloinkin vain, että on saapunut määränpäähän, mutta en löytänyt mistään, että missä määränpää mahtaa sijaita. Ei muuten tullut mitään ilmoitusta mihinkään paketista. Antavat toki seurantanumeron, mutta silti kummaa. Oon kyllä laittanu tietoihini puh numeron, kuvittelisin ainakin.

Occasion linssi vaikuttaisi olevan uuden veroinen. Miinuksena vain 3kk takuu! Ittelle tuo tuntui silti hyvältä diilitä.
Viimeksi muokannut haare, Maalis 16, 2011 18 : 16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin