Yöllä (29.2 - 1.3.) oli tullut vastaus kolmanneltakin kauppiaalta (siis lähettäneet viimetingassa kun 29. pvä olisin jo voinut nostaa jutun ebay:ssä):
"OK,We will resend for you"
Aika lakooninen.
Tulossa siis: 5 in 1 Bracket S-Type Bowens Mount Handle Holder for Speedlite Flash Snoot,
johon saa kiinni 5 käsisalamaa ja lisäksi Bowens kiinnityksellä (S-Type) härpäkkeitä.
Ei muuta kuin odottelemaan seurantakoodia ja sit on oltava Suomen postin kanssa tarkkana ja seurattava pakettia, kunnes se saapuu R-kioskille noudettavaksi.
Postin lähettämään ilmoitukseen paketin saapumisesta on turha luottaa 100% varmuudella (jos kaikista kolmesta se jäi puuttumaan).
Jaa niin, täytyy vielä tehdä Postille reklamaatio.
PS.
Lähetin 2.3.2020 OmaPostista 2-osaisen reklamaation asiakaspalveluun:
- Vaikka olen antanut OmaPosti:ssa käytettäväksi Noutopisteeksi mun lähimmän R-kioskin, niin silti vievät paketit Huitulan Tuuttiin hankalan matkan päähän, jonka R-kioski on vielä ruuhkaisempi.
- En saanut kolmesta paketista saapumisilmoitusta, joista kahden kohtalo selvisi Postin paketinseurannasta, ja kolmas on edelleen tietymättömissä (seurantakoodia ei tunnisteta - on ilmeisesti Kiinan sisäinen). Pyysin Postilta menettelyohjeita kahden uudelleenlähetettävän paketin kohdalla, ettei nyt enää palaa Kiinaan.
Pyysin yhteydenottoa reklamaation johdosta puhelimitse, jotta eivät pääse sanahelinällä kiemurtelemaan.
PS2. Tuntuu aika nololta, että Suomen Posti on se heikoin lenkki, vaikka tavara tulee kehitysmaasta. Nehän alkaa kohta Kiinassa karsastamaan myös Suomea ja kieltäytyvät lähettämästä tänne, kun meidän logistiikka ei toimi.
Siis
3 pakettia poskelleen ja ilmeisesti kaikki Suomen Postin logistiikassa! Ei vaikuta enää satunnaiselta tapahtumalta.
PS3. Ennen eo. sähköposti-reklamaatiota yritin soittaa Postin asiakaspalveluun. Jonoon päästyäni klo 11:30, ilmoitettiin mun olevan 11. ja minä ajattelin päästä sitkeydellä juttuihin asiakaspalvelijan kanssa. Pelasin PC:llä pasianssia, katselin You Tube videoita (mä olen innostunut Ali Leiniön vaellusaiheisista jutuista - viilistelen ja muistelen vanhoja aikoja), luin Amppareista uutisia jne. Lopulta kello oli 13:30 ja mä olin jonossa toinen. En lopulta uskonut siellä enää olevan mitään asiakaspalvelijaa ja jonon lyhenevän vain ihmisten luovuttaessa.
No olihan se kaistapäistä jonottaa 2 tuntia, vaikka siinä mukavaa oheistoimintaa nyt sattui olemaankin.
Perhanan perhanan perhanan Posti!