Wacom Intuos4 W (PTK 840) meni rikki ennakkoon oireilematta. PC meni samalla jumiin. Virta tulee piirtopöytään, mutta se ei toimi. Voiko piirtopöydän korjata? Ts. onko mieltä ryhtyä korjauttamaan?
Intuos5 M on ehkä seuraava hankinta. Ajattelin pienempää piirtopöytää. Halvimmat hinnat USB-versioista 5M 344-447 € (PTH-650-EN), 5L 453-499€.
PTH tarkoittaa kait, että sormin voi piirtää tai zoomata Photoshopin kuvaa?
PTK-650-EN: 277 €. Intuos5 Large Touch (PTH-850-EN), USB -piirtopöytä: 453 €.
Mitä menetän, paitsi rahaa, jos hankin mediumin, M?
Vitosesta saa langattoman ostamalla lisälaitteen, wireless kit. Sen patterin (?) kesto riippuu siitä, mihin alustaan se kiinnitetän, 5M kestää 19 h. Kit lnäyttää turhakkeelta kotikäytössä.
Piirtopöytä rikki
-
Kyllä se M menee ihan hyvin. Mulla oli kyllä pieni yllätys kun siirtyi kolmosesta 5 touchiin, että se todellinen käyttöala on mun mielestä pienempi. Kosketteluominaisuus ei ole turhan hyvä. Menee ihan ok sellaisessa ei niin tarkassa käytössä, mutta joskus ei tunnista ihan oikein kahden tai kolmen sormen eleitä. Ja jos touch on päällä ja käyttää kynää, niin silloin voi tapahtua välillä jotain odottamatonta, ei mitään vaarallista, mutta vähän häiritseviä esim. menu tulee esiin tms. Ja toisinaan hipeltely ei heti reagoi. Itellä jäänyt siis sen ominaisuuden käyttö suunniteltua vähemmälle.
Jos haluaa sormilla kosketella, niin sivuun magic touch on parempi.
Langaton lisälaite on minun mielestä täysin turha patterikuluttaja, jos ei ole painavia syitä sen käyttöön. Esim. sohvalta ohjailee telkkarissa näkyvää kuvaa tms.
Jos haluaa sormilla kosketella, niin sivuun magic touch on parempi.
Langaton lisälaite on minun mielestä täysin turha patterikuluttaja, jos ei ole painavia syitä sen käyttöön. Esim. sohvalta ohjailee telkkarissa näkyvää kuvaa tms.