Palveleva kamerakauppa?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Hissi

Viesti Kirjoittaja Hissi »

Ehkä liiketoimintaa oikeasti tekevän kaupan kannattaisi levittää se matto asiakkaalle jotta kauppa kävisi. Yleensä liiketoiminta tarvii sen asiakkaan, kait? Ilman asiakaspalvelua mihin tarvitaan kauppoja muuta kuin netissä missä nettikaupanpitäjä voi olla epäsosiaaliset taidot omaava ja asiakkaita vihaava yksilö.

Ihmettelen muntin komnentointia asiakkaisiin liittyen. Isossa maailmassa kyllä panostetaan juurikin asiakaspalveluun koska ovat ymmärtäneet sen ettei kauppa käy jos ei ole asiakkaita.

Onhan se varmasti turhauttavaa kivijalkakaupassa pitää hyllyssä kallista tavaraa mitä esitellä ilman kaupankäyntiä kun hypistelyn jälkeen jengi tilaa tavaran nettikaupasta. Tässä kohtaa tuleekin sitten esiin se palvelukokemuksen tuottaminen joka on ihmistyötä. Useat ihmiset ovat valmiita maksamaan tuotteesta enemmän kun saavat yksilöllistä ja hyvää kohdennettua palvelua iloisin mielin. Ja kauppa käy. Kysymys ei ole pokkuroimisesta tms. Vaan ihmisten välisestä kanssakäymisestä, joka joillekin on jopa kutsumus.

Muntin kannattanee pitäytyä verkkokauppakuvioissa ja webisaitin hostauksessa, ei tarvi kohdata kuin itsensä, joka päivä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Munt kirjoitti:... ja menisit sinne kameraliikkeeseen ja kertoisit, että haluaisit ostaa kameran, mutta kun et näkemättä uskalla ostaa.
Tämä on kyllä totta ja itse ainakin pyrin hoitamaan nämä asiat paikanpäällä koska silloin palvelu on usein parempaa. Toisaalta jos se kauppa on kaukana eikä ole muuten sinnepäin asiaa niin ymmärrän että haluaa tiedustella puhelimitse onko tavaraa hyllyssä vai ei.
_Lars_ kirjoitti:Hieman ironisesti, hyvä kauppa päästä kokeilemaan kameravehkeitä ennen ostamista, on verkkokauppa.com.
+1, välillä saanut jopa loistavaa palvelua, tosin muissa kuin kamera-asioissa. Kärkkäisen fotopuoli taisi hävitä Oulusta lähes kokonaan, siinä meni kyllä kaupungin paras kameroiden kivijalkamyymälä.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
innuska

Viesti Kirjoittaja innuska »

Näin kyllä itsekin on tapana että menen suoraan liikkeeeseen mutta tilanne just tämä että kyseiseen kauppaan jokusia kymmeniä kilometrejä ja ei muuta asiaa ole juuri sinnepäin tiedossa ihan hetkeen ja ajatus oli kysyä että onko tosiaan jompaa kumpaa mallia hyllyssä ja siitä olis sitten lähdetty sitä kauppaa tekeen jos olis kutsuttu kaupoille :)

Itse olen ollut erikoisliikkeessä (kukkakauppa) ja siellä juuri panostus onkin siihen henkilökohtaiseen palveluun! Mitä ei saa kun ostaa k-kaupasta tai jostakin muusta marketeista niitä miten sattuu kohdeltuja kukkanippuja jotka eivät ole kukkakimppuja nähneetkään. Asiakas saa juurikin hänelle sopivaa palvelua aina kortinkirjoittamiseen ja hyvään pakkaamiseen asti ja olenpa jopa niitä pukettaja kiikutellut vanhemman ihmisen autolle saakka ja auttanut siirtelemään ruokakasseja etteivät vaan ruusut rypisty ja siitä itselle tuli ainakin hyvä mieli kun sain joulunakin siinä kiireessä kiitokset hyvästä henkilökohtaisesta palvelusta vuoden mittaan niiltä vakiasiakkailtani. Oli niitä siinä itselläkin ihmisiä jotka kävivät hypistelemässä kukkia ja miettivät ja miettivät ja lähtivät ostamaan sen halvemman sieltä marketista...ei siitä pidä hermostua kaikki palvellaan juuri kuin ruhtinaat,. kohteliaasti ja toivottaen hyvät päivät sun muut. Ei kohteliaisuus ole mitenkään itseltä pois, ei maksa mitään ja saattaa tulla joskus takaisinkin yllättävissä tilanteissa.

Minusta jo ihan perusasiakaspalvelun sääntö on se että kun asiakas kysyy jotakin....myyjä ei VAIKENE vaan on se myyjä jonka tarkoitus on myydä jotakin mahdolliselle asiakkaalle! Jos hyllyssä ei ole tuotetta jota asiakas kysyy...joko ehdotetaan vaihtoehtoa tai aletaan selvitellä mitenkä toivottu tuote saataisiin käsille!
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

innuska kirjoitti:Minusta jo ihan perusasiakaspalvelun sääntö on se että kun asiakas kysyy jotakin....myyjä ei VAIKENE vaan on se myyjä jonka tarkoitus on myydä jotakin mahdolliselle asiakkaalle! Jos hyllyssä ei ole tuotetta jota asiakas kysyy...joko ehdotetaan vaihtoehtoa tai aletaan selvitellä mitenkä toivottu tuote saataisiin käsille!
Valitettavasti myyjiä on joka lähtöön ja Rajalan kyseessä ollessa myyjän "on vain töissä", joten ei ehkä ole kiinnostusta siihen ylimääräiseen työhön ja vaivaan. En myöskään tiedä miten Rajala toimii, mutta veikkaan, että kaupat ovat omia yksiköitä. Eli jos Sastamalan (vaimikäsenyton) rahala tilaa A99:n (ja A77:n) vaikkapa Helsingin liikkeestä, se on sitten Sastamalan liikkeen taseessa, eikä Helsinki sitä ota vastaan. Muuta kuin siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että Helsingistä ja maahantuojalta on rungot loppu ja nopeasti tarvitaan yksi.

Sen sijaan jos kyseessä olisi omistajavetoinen liike, kuten vaikka TopShot täällä, niin siellä olisi varmaan kiinnostusta kulkea se ylimääräinen kilometri asiakkaan eteen.

Jälleen esimerkki omasta elämästä (mulla näitä riittää): olin hankkimassa tyhjästä uutta Nikon-settiä ennen tuota kasisatasta. Kyse siis paketista, jossa oli muistaakseni D700+kahva+14-24+24-70+70-200. Naapuri oli silloin töissä Color-Kolmiolla, joka on siis Rahalan tytäryhtiö. Pyysin naapuria järkkäämään mulle kunnon pakettihinnan tuohon komboon. Rahala laittoi listahinnat. Paras juttu oli se, että Rajalan sivuilla oli osaan tuotteista halvemmat ns. messuhinnat.

No, tilasin sitten rungon ja 24-70:n muistaakseni Simplystä (eka ja vika kerta). Sen sijaan 70-200:n ja 14-24:n ostin TopShotista: menin sinne ja kerroin millä hintaa tavaraa saa maailmalta. Omistaja teki mulle tarjouksen, joka oli riittävän lähellä ja teimme kaupat. Jos olisin tämän tiennyt, olisin ostanut varmaan kaiken sieltä.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Hissi kirjoitti: Ihmettelen muntin komnentointia asiakkaisiin liittyen. Isossa maailmassa kyllä panostetaan juurikin asiakaspalveluun koska ovat ymmärtäneet sen ettei kauppa käy jos ei ole asiakkaita.
Mun firmassa panostettiin asiakaspalveluun tosissaan.
Kuitenkin, en minäkään halunnut tilata huvikseen niitä tuhansien eurojen kamoja kavereille, joilla ei koskaan ollut rahaa. Noita renkaanpotkijoita on valtavan paljon ja tavallisella asiakkaalla ei ole mitään käsitystä kaupan realiteeteista, joten mitäpä jos koittaisit ymmärtää tämän ensin.
Hissi kirjoitti: Muntin kannattanee pitäytyä verkkokauppakuvioissa ja webisaitin hostauksessa, ei tarvi kohdata kuin itsensä, joka päivä.
Ei verkkokauppaa voi pyörittää ilman toimivaa asiakaspalvelua. Mä olen tehnyt niin kauan liiketoimintaa ja nähnyt paljon kuvioita, joten puhun asioista kokemuksella, en vttuile huvikseen.

Aloittaja on selvästi ns epävarma ostaja ja tekstin perusteella kuvitelmat kaupasta ja omasta itsestä on hiukan epärealistisia. Tai oikeastaan aika helvetin epärealistisia. Ei nykyään voi olettaa, että sitä juuri omaa suosikkimerkkiä voisi löytyä hyllystä jonain tiettynä semipro-mallina ja mikäli äänestä kuvastuu epävarmuus ja myyjällä on joku muu show kesken, niin sinne voi todellakin tulla se hiljainen hetki. Turha siitä on alkaa vetää hernettä nenään ja tulla nettiin avautumaan, jos itse on saamaton ja kykenemätön selittämään asiaansa tilaisuuden tullen siten, että homma toimii.

Soita nyt aloittaja sinne rajalaan ja kysy voisitko jonain sovittuna ajankohtana päästä tutkimaan kyseistä kameraa. Tai kysy olisiko sonylla vaikka joku kiertue tiedossa, jossa sonyn asiantuntija tulisi esittelemään uutuuksia ja vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin. Jos myyjä ei reagoi, niin mieti onko omassa ulosannissasi jotain vikaa vai onko siellä langan päässä joku aloitteleva kaupantekijä, joka ei vaan osaa työtään...

..
Beatle

Viesti Kirjoittaja Beatle »

Munt kirjoitti: .. vai onko siellä langan päässä joku aloitteleva kaupantekijä, joka ei vaan osaa työtään...

..
Näitä on muuten rajalassa nykyisin ihan liikaa.
Munt

Beatle kirjoitti:
Munt kirjoitti: .. vai onko siellä langan päässä joku aloitteleva kaupantekijä, joka ei vaan osaa työtään...
Näitä on jokaisessa kaupassa. Sen nimi on vaihtuvuus ja kustannus. Moni vanhempi myyjä siirtyy parempiin töihin ja moni nuorempi (=halvempi) leipääntyy. Mene kysymään keneltä tahansa elektroniikkaliikkeen (provisiopalkkaiselta) myyjältä onko töissä kivaa ja mieti sitten miksi se vastaa kuten vastaa... ;)

..
Beatle

Viesti Kirjoittaja Beatle »

Munt kirjoitti:
Beatle kirjoitti:
Näitä on jokaisessa kaupassa. Sen nimi on vaihtuvuus ja kustannus. Moni vanhempi myyjä siirtyy parempiin töihin ja moni nuorempi (=halvempi) leipääntyy. Mene kysymään keneltä tahansa elektroniikkaliikkeen (provisiopalkkaiselta) myyjältä onko töissä kivaa ja mieti sitten miksi se vastaa kuten vastaa... ;)

..
Täsmälleen näin.

Kysymys kuuluukin miksi asiakkaina sallimme tämän?

Ja ikäväkseni on todettava että samaan törmää "vähän" muuallakin nykyisin tässä landiassa,, sosiaali ja terveydenhuolto näistä pahimpana esimerkkinä,, toki tuon sektorin ongelmat koostuvat myös vähän muistakin "kytköksistä".

Mutta se on jo toinen asia ja ei liity valokuvaukseen mitenkään, joten se siitä.
Munt

Nyrkkisääntönä pitäisi ymmärtää, että kauppatapahtuma on vuorovaikutusta ja oma toiminta on usein se syy, miksi joku asia menee pieleen.
Sitten erikseen on ne tilanteet, kun tuotteessa on vikaa ja pitää neuvotella siitä mitä vikaa, mikä on sen virheen taso, jonka asiakas hyväksyy.
Pahin tilanne on se, että taitamaton myyjä yrittää selvittää asiakkaan kanssa vikatilannetta, eikä kumpikaan ymmärrä toistaan. Myyjän mielestä tuotteessa ei ole mitään vikaa ja ostajan mielestä on. Ja valitettavan usein ostaja on oikeassa, mutta myyjää ei kiinnosta tai myyjä ei vaan ymmärrä tuotteesta mitään.
Kuitenkin, pitää tietää myös se, että keskimäärin prosentti asiakkaista on mielenterveysongelmaisia, siis pahasti ulalla siitä missä maailma menee. Ja tämä prosentti oireilee hyvin eri tavoin. Välillä riittää se, että postimerkit on paketissa vinossa ja asiakas tulee puhelimessa silmille, kun asiakkaan mielestä kaikki pitää olla järjestyksessä ja suorassa ja järjestyksessä ja suorassa ja jär... Ja sitten on niitä, jotka tilaa koko ajan tavaraa ja ei osta mitään tai ei lunasta lähetyksiä. Sekaan mahtuu kaikenlaisia hulluja joiden kanssa pitää tulla toimeen, jos on yrittäjä. Kysykää siltä tutulta kamerakaupan myyjältä onko koskaan tullut asiakas ihmettelemään miksi ei saa sellaisia luontokuvia, kuin kirjoissa ja televisiossa näkee. Kysykää onko tullut vihaisena ihmettelemään samaa asiaa ja väittänyt, että kamerassa on vikaa, kun itsessä ei vikaa tietenkään ole... ;)

..
innuska

Viesti Kirjoittaja innuska »

Muntille vastausta. Kyllä todellakin tiedän oman ulosantini olevan ihan kunnossa. Myyjä osapuoli ei sitä kyllä hallinnut jos minulle tulee tunne että onko siellä luurin toisessa päässä enään ketään....vai nukahtiko se sinne!

Eikö se tosiaan olisi ollut juuri sen myyjän tehtävä kertoa minulle keinon juurikin tuosta mainitsemastasi tulevasta mahdollisesta esittelystä yms. Mutta kun se puheen eteenvieminen jäi kokonaan minulle ja tyyli oli kun olisin todellakin herättänyt myyjän pahasti torkuiltaan ja hyvin venyttäen hän raahusteli liikkeessä hyllyn luo ja kysyi sitten vielä toiselta myyjältä että onko niitä runkoja vai ei...eli melko" käsi" koko myyjä mielestäni.

Meinas kyllä aamukahvit mennä väärään kurkkuun kun radiosta pukkas Rajalan mainos jossa lopuksi hehkutettiin asiantuntevaa palvelua :)

Mitähän se eilisen myyjän huono palvelu sitten onkaan kun eilen sain sentään asiantuntevaa!

Hätä tässä ei ole taisi jo löytyä paikka missä palvellaan ja osattiin toivottaa tervetulleeksi tutustumaan valikoimaan ja osattiin kertoa puhelimessa että mitä löytyy ja millä aikataululla saadaan tilattua tarvitsemani kilkkeet ja luvattiin katsoa kronttihinta sen mukaan eli kyllä sitä palvelua saa vielä kunhan osaa etsiä paikka johon mun hilut on vielä tervetulleita.
Munt

innuska kirjoitti: Mutta kun se puheen eteenvieminen jäi kokonaan minulle ja tyyli oli kun olisin todellakin herättänyt myyjän pahasti torkuiltaan ja hyvin venyttäen hän raahusteli liikkeessä hyllyn luo ja kysyi sitten vielä toiselta myyjältä että onko niitä runkoja vai ei...eli melko" käsi" koko myyjä mielestäni.
No sattuuhan näitä, vaikka kuka sitä tietää miten tätä asiaa tässä itse värität.
Harva kuitenkaan tulee nettiin poraamaan, jos yksi puhelu yhteen liikkeeseen jää hiukan puolitiehen. Elämään mahtuu monenlaista ja pitäisikö nostaa kynnystä siten, että avaudutaan vasta sitten, kun on ulos heitettäessä housut kastuneet?

..
Naranek

Viesti Kirjoittaja Naranek »

Vähän turhaan Munt nyt ripität aloittajaa. Olen itsekin saanut Rajalassa sellaista palvelua että olen vannonut etten sinne ikinä enää mene. Vittuilivat aivan päin näköä. Siinä meni varmaan viisi vuotta ennenkuin oli sitten pakko mennä käymään siellä, ja katso, koko porukka oli vaihtunut ja homma oli asiallista. Nyt on tullut käytyä useamminkin. Mutta ne kaksi urpoa saivat firmalle melkein kymppitonnin liikevaihdon tappion tuona väliaikana, kun se raha meni muualle.
Munt

Naranek kirjoitti:Vähän turhaan Munt nyt ripität aloittajaa. Olen itsekin saanut Rajalassa sellaista palvelua että olen vannonut etten sinne ikinä enää mene. Vittuilivat aivan päin näköä.
On siellä minullekin vttuiltu. Rajalan huono asiakaspalveluhan on aivan legenda. Mutta nyt kyse onkin siitä, että vaikka liike olisikin kritiikkinsä ansainnut, niin tällainen älytön nillitys ja itku jonkun yksittäisen myyjän huonosta päivästä on vähän liikaa. Aloittajan tekstistä paistaa se, että nyt on vikaa hiukan itsessäkin.

..
Mikael K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Ei kyllä ihme Muntin asenteella... Näin asiakkaan näkökulmasta katsottuna jos kauppias ei osaa hoitaa töitään eli ei palvele niin silloin ainakin minä vaihdan kauppaa. Kannattaa myös muistaa, että huonon palvelun maine leviää todella tehokkaasti. Tämän jälkeen saa palvella monta asiakasta, että maine palautuu. Joku on kai laskenut tälle suhdeluvutkin.

Vielä innuskalle. Tällä foorumilla on muutama päänaukoja, jotka ovat saaneet monet kaikkoamaan. Varoitus tulee ehkä myöhään mutta parempi kai kuitenkin, että se yleensä tulee vaikka susi olisikin jo syönyt raavaat.
Munt

Mikael K. kirjoitti:Ei kyllä ihme Muntin asenteella... Näin asiakkaan näkökulmasta katsottuna jos kauppias ei osaa hoitaa töitään eli ei palvele niin silloin ainakin minä vaihdan kauppaa. Kannattaa myös muistaa, että huonon palvelun maine leviää todella tehokkaasti. Tämän jälkeen saa palvella monta asiakasta, että maine palautuu. Joku on kai laskenut tälle suhdeluvutkin.

Vielä innuskalle. Tällä foorumilla on muutama päänaukoja, jotka ovat saaneet monet kaikkoamaan. Varoitus tulee ehkä myöhään mutta parempi kai kuitenkin, että se yleensä tulee vaikka susi olisikin jo syönyt raavaat.
Kannattaisko lukea ihan toi aloitusviesti vielä uudelleen ja miettiä hiukan lisää tätä asiaa?
Ja oikeasti: asiakas ei ole mikään helvetin kuningas.

..
Naranek

Olen samaa mieltä siitä että sen myyjän olisi kuulunut tehdä voitavansa ensinnäkin asiakkaan kanssa kommunikointiin ja toiseksi sitten siihen että asiakas jossakin jotenkin pääsisi kokeilemaan haluamaansa tuotetta.

Ja jos tämä sitten ei millään onnistu, niin sitten hänen asianaan on hoitaa asia siten että asiakkaalle tulee sellainen tunne että kaikki voitava tehtiin ja että myyjä on asiasta pahoillaan, mutta toivottaa tervetulleeksi muissa asioissa.

Kivijalkakaupoilla kun ei ole muuta kilpailutekijää kuin se että heillä on tavara paikalla ja että sitä voi siinä räplätä ennen ostopäätöstä. Se on siis se ainoa asia jolla heillä on jotain mahdollisuuksia pysyä pystyssä. Jos sen tyrii, niin se on sitten voi voi. Jos pitää henkilöstöstään sellaista huolta että he ovat naama norsunv****a koko työpäivän, niin se sitten kauppiaan oma vika. Mitäs palkkaa moista väkeä, ja jos kyse on palkasta, niin maksamalla pähkinöillä, saa apinoita, jälleen oma vika.

Itse haen mielellään tavaran tiskiltä, mutta jos se menee tilailuksi, niin toivotan heille hyvää päinväjatkoa ja menen kotiin koneen ääreen.

Viimeksi toissapäivänä ostin Rajalasta pystykahvan ja akun, enkä edes kärsinyt kovin palkoa enempää kuin netistä ostaessani, ja hätäisenä ihmisenä sain sen samantien. Jos heillä ei olisi ollut sitä hyllyssä kun menin ohi, niin sitten olisi joku verkkokauppa saanut taas asiakkaan.
Viimeksi muokannut Naranek, Syys 25, 2013 16 : 01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikael K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Munt kirjoitti: Kannattaisko lukea ihan toi aloitusviesti vielä uudelleen ja miettiä hiukan lisää tätä asiaa?
Helvetissä on varmaan toinen kuningas... Vaan jos myyjä ei saa asiakasta näyttämään kuninkaalta niin silloin myyjällä olisi vielä opiskeltavaa.

Luin kyllä ensimmäisen viestin ja sen perusteella kauppias teki itselleen hallaa karkottamalla asiakkaan.
Naranek

Munt kirjoitti:
Mikael K. kirjoitti:Ei kyllä ihme Muntin asenteella... Näin asiakkaan näkökulmasta katsottuna jos kauppias ei osaa hoitaa töitään eli ei palvele niin silloin ainakin minä vaihdan kauppaa. Kannattaa myös muistaa, että huonon palvelun maine leviää todella tehokkaasti. Tämän jälkeen saa palvella monta asiakasta, että maine palautuu. Joku on kai laskenut tälle suhdeluvutkin.

Kannattaisko lukea ihan toi aloitusviesti vielä uudelleen ja miettiä hiukan lisää tätä asiaa?

..
Hmmmm.... se jolla on rahat jotka sinä haluat, ON KUNINGAS. Ja jos liikaa ryhtyy tekemään arvauksia kenellä on ja kenellä ei ole rahaa, se osuu omaan nilkkaan sekin.

Bisneksessä on niin että etenkin potentiaalinen asiakas pitää pitää tyytyväisenä, muuten siitä ei tule toteutuneita kauppoja. Sitten kun kaupat ovat syntyneet, mennään sopimusten ja lakien mukaan ja asiakkaalle voi olla aavistuksen tiukkanakin, asiallisesti, ja jos vain mahdollista yrittäen myydä silti sille lisää, mutta ennen sitä se on silkkaa typeryyttä. Jotka eivät tuota ymmärrä ovat täysin väärällä alalla yrittäessään myydä ihan mitä tahansa.

Joo, ja kyllä, kauppaa minäkin teen, toisella alalla vain.

Hankala asiakas on vain sellainen jonka kanssa kaupanteko meinaa ja meneekin jatkuvasti tappiolle, ja sellaisesta kannattaa yrittää päästä kunnialla eroon, mutta muunlaista hankalaa asiakasta ei olekaan.
Munt

Mikael K. kirjoitti: Luin kyllä ensimmäisen viestin ja sen perusteella kauppias teki itselleen hallaa karkottamalla asiakkaan.
No luetaanpa uudelleen ja tulkitaan mitä tässä on oikein tapahtunut.
innuska kirjoitti:No nyt on kyllä harmitus itsellä ihan kohtuullinen! Olenko minä mukamas liian vaatelias asiakas jos tahtoisin saada hypistellä hieman kameraa ennenkuin ostan sen. Osto on kuitenkin ollut jo liki pari vuotta mielessä ja haaveessa ja nyt se on toteuttamista vaille valmis.

Soitin minulle aiemmin järkkärini myyneeseen liikkeeseen ja tiedustelin että löytyisikö heiltä hyllystä Sonyn järkkäriä A99 tai A77 nuo nyt kumminkin toistensa kaltaisa ovat ja niistä jommankumman olen ajatellut nyt ostaa. Mukana lähtisi tonnin putkikin ja mahdollisesti akkukahvaa yms kilkettä. Myyjä toteaa minulle että ei ole hyllyssä.....hiljaisuu...Yritän vielä että kun entisenkin järkkärin ostin teitlä niin olis kiva tulla uudelleen...Asia tuli selväksi en siis ole vissiin kovin hyvä asiakas sitten.

Eli onko ehdottaa hyvän asiakaspalvelun omaavaa liikettä jossa vielä jaksettais palvella ja taloon tulis siinä sivussa noin 3000-3500e rahaa kun sellanen olis budjetti. Ihan jos olis vielä Satakunnassa niin olis kiva mutt en laita pahaks itse ajaa vaikka 150km suuntaansa jos saan hyvää palvelua. Minulle ei ainakaan kameran osto ole niin usein tapahtuva juttu että viittaisin kintaalla asialle ja tilaisin vaan netistä vaikka sekin kyllä onnistuu!
Jotenkin kuvittelin vielä että erikoisliikkeissä saisi jokseenkin palvelua mutta olenko liian turhamainen vaatimuksieni kanssa?
Myyjä on vastannut asiakkaan kysymykseen siitä onko kameraa nähtävillä, eli hyllyssä. Piste.

Minulle tulee tästä ihan väistämättä mieleen, että aloittaja loukkaantuu nyt turhan pienistä. Tämä voi johtua siitä, että rivien välistä luettuna asiakas tässä kuvittelee olevansa jotenkin aivan erityinen ihminen ja 2 vuoden vatuloinnin jälkeen nyt rahoissaan ja olo kuin kuninkaalla, ja voi herra paratkoon, kun ei sitä toivottua palvelua nyt tullutkaan, eli myyjä ei osannut pieraista tyhjästä haluttua runkoa herran käpälöitäväksi.

Tällaiset tyypit on kyllä naurettavuuden huippu.
Ja ei voi sanoa, että olisin jotenkin päästänyt Rahalan tässä helpolla viimeisten vuosien aikana. Nyt tilanne on vaan se, että jos tällaisen takia pitää hankkia tunnus foorumille ja avautua yhden puhelun takia haukkuakseen kameraliikettä, niin moisen käytöksen perusteella kirjoittajalla ei ole ihan kaikki asiat nyt kunnossa.
Ja äskeinen on ihan rehellinen mielipide tästä tapauksesta luetun perusteella ymmärrettynä. Jos asia on ymmärretty väärin, niin ehkä aloittajalla todella on jotain vikaa ulosannissaan tai sitten valehtelee täällä mitä sattuu. Mut hei... onneksi näitä hännystelijöitä riittää joka idiootille, että tervetuloa vaan tänne foorumille.

..
Naranek

Ehkä sinun kuitenkin kannattaisi pysyä asiallisena eikä nimitellä ja haukkua muita keskustelijoita?
Vastaa Viestiin