Tässä pitkästä aikaa ostamassa kalliimpaa runkoa ym, torit jne seurannassa, oliko joku rekisteri nistä näkee sarjanumerolla onko kama esim pöllittyä mitä myydään?
Ei viitsisi tonnin kahden runkoa tuthaan maksella ja menettää rahat ja tavara samalla jos käykin ilmi että ei ollut ihan oikealla omistajalla, aika vähän jengillä mitään kuitteja tms on yleensäkään noista käytetyistä antaa ja silloin mennään ns luottamuksella ja se ei enää nykyisin useinkaan auta mitään.
Käytetyn ostaminen, mistä tarkistaa onko pöllitty?
-
Käytetyn ostaminen, mistä tarkistaa onko pöllitty?
GRist anno 2015
-
Re: Käytetyn ostaminen, mistä tarkistaa onko pöllitty?
Ei ole mitään rekisteriä, paitsi poliisilla ja sekin puutteellinen. Olen itse paininut saman asian kanssa aikanaan ja meinasi lähteä koko kalusto, kun satuin ostamaan tyypiltä, joka vei uusia kameroita kuljetuskonteista.grandangle kirjoitti: ↑Maalis 13, 2025 18 : 41 Tässä pitkästä aikaa ostamassa kalliimpaa runkoa ym, torit jne seurannassa, oliko joku rekisteri nistä näkee sarjanumerolla onko kama esim pöllittyä mitä myydään?
Ei viitsisi tonnin kahden runkoa tuthaan maksella ja menettää rahat ja tavara samalla jos käykin ilmi että ei ollut ihan oikealla omistajalla, aika vähän jengillä mitään kuitteja tms on yleensäkään noista käytetyistä antaa ja silloin mennään ns luottamuksella ja se ei enää nykyisin useinkaan auta mitään.
Poliisille voi soittaa, jos asia epäilyttää, mutta noin muuten voi myös jättää ostamatta, koska se ainakin toimii.
Toisaalta voi ostaa ebaysta hyväpalautteiselta myyjältä, jolloin ebay myös turvaa kauppoja ja saa rahat taakaisin, jos myydään viallista.
Suurin ongelma laitekaupassa on rikkinäisen ja nurkkasuttujen myyjät. Kamera on voinut jäädä auton katolle sateen ajaksi ja kuivattu hiustenkuivaajalla ja myydään nyt, kun se on saanut kuivua ja errorit ei enää hypi näytölle.
Itse en osta, jos ei mitään kuittia tai muuta ole saatavila tai myyjästä ei ole missään mitään tietoa. Toisalta itsestä ei ole juuri mitään tietoa missään ja laitteista ei aina ole kuittia, mutta kirjoitan aina kauppakirjan, josta selviää kuka myy, mikä tuote, kunto ja muut tiedot. Sitten ostajalla on jotain kättä pitempää, jos menee ihan vihkoon.