Gitzon jalustan koiven kiristys

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
konkkola
Viesti:

Gitzon jalustan koiven kiristys

Viesti Kirjoittaja konkkola »

Minulla on Gitzon hiilikuituinen kolmijalka. Olen ollut siihen hyvin tyytyväinen, mutta jossain vaiheessa yksi koivista löystyi yläpäästään. Nyt käyttöä hankaloittaa yksi lerpattava jalka, kaksi on ihan hyvässä kunnossa. Olen kiristänyt muttereita ja se auttaa jonkin aikaa, mutta vain jonkin aikaa. Olen laittanut jenkoihin kierrelukitetta (Biltema Thread Lock) ja ehkä se on hieman auttanut joka kerta, mutta jossain vaiheessa jalka taas on löysänä. Onko joku keksinyt tuollaiseen ongelmaan ratkaisua?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Re: Gitzon jalustan koiven kiristys

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Onko se uusi Skitzo vai joku vanhempi? Sen jälkeen kun brändillä on ollut sama emoyhtiö Manflötkön kanssa, on lerppatauti pesinyt melko moneen malliin. Jotain niistä on halpuutettu ja pahasti. Mulla on Manflötkön versio Skitzon Travelerista (Benron Travel Angel) ja siinäkin lerpattaa jalka. Lopuksi liimasin sen umpeen täyteen kulmaan niin loppu se lerpatus. Siitä samasta jalasta voi kantaa romua.

Se kiristysruuvi ei enää auta kun sieltä siloittuu hankauksesta muutakin pintaa ja sitten lerpattaa vaikka kuin vääntäisi jengat sileeksi asti muttereista.

Gitzo ei enää tarkoita mittää laadun osalta. Ei jalustoissa tai kuulapäissäkään.
konkkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja konkkola »

Ostettu 2009 Rajalasta. Taisi jo olla Manfroton kanssa komppaa silloin.
riihijan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja riihijan »

Noissa vanhemmissa Gitzoissa oli just tota vikaa.
Muistaakseni auttoi kun tilasin kokonaan uuden ”mutteri/pulttisarjan”.
Mallin mukaan löytyy, mutta aika hintavia.

Tässä esimerkki
https://www.gitzospares.com/gt3330ls-parts.html
Vastaa Viestiin