Onkos kuka muu just nyt Flickrin suurmullistuksen aikana tai jälkeen yrittänyt antaa niille rahhaa eli muuttaa tiliään Pro-sellaseks? Miulla paukkuu tuhannen kuvan raja ja pähkäilin poistanko vanhempia vai siirrynkö maksavaks. Ja päätin siirtyä maksavaks eilen, vaan toisin päätti Flickr: Kun yritän tarjota maksua, viimelopuks pamahtaa ruutuun ylälaitaan punasella "Payment authorisation failed". Master Cardin kortilla yritän maksaa, ja siellä on satavarmasti kaikki kunnossa... Kyselyäkin niitten neuvontaan laitoin, vaan ei oo kukkaan ehtiny vastaamaan. Mullistusta seuraavat sivut eivät raportoi ongelmista maksuposteissa, ja muutenkin sieltä on ongelmat yks kerrallaan kadonneet?
- ihmettellee Anttolan ukko -
Flickr Pro
-
- Viestit: 2040
- Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
- Paikkakunta: Espoo
Re: Flickr Pro
Hieman vierestä:
Muutama viikko sitten yritin ostaa takin (samanlaisen kuin minulla on jo), mutta ruotsalainen valmistaja oli ehtinyt lopettaa mallin ja maailmalta löytyi enää muutamasta paikasta sopivaa kokoa. Mikään niistä ei antanut mahdollisuutta maksaa PayPal:lla - en uskalla antaa mun luottokorttitietoja ulkomaisille yrityksille, jos PayPal mahdollisuutta ei ole.
No pohjois-suomalaisella ompelijalla olis ollut takki, mutta luottokortilla maksamista varten vaativat kirjautumisen ilman suojattua nettiyhteyttä - ei mulla riittänyt kantti. Ei niitä saanut edes puhelimella kiinni ja jäinkin miettimään mistä oli kysymys.
Ostin sitten Partioaitasta tiskiltä melkein samanlaisen mallin.
En ole seurannut onko noissa tietomurroissa mennyt myös asiakkaiden luottorttitietoja rikollisille tahoille viime-aikoina.
Mä en ole enää pitkään aikaan uskaltanut tarjota edes kaikille suomalaisille tahoille oikeutta velottaa suoraan luottokorttia - tai tarkemmin antaa luottokorttitietoja heidän käyttöönsä.JL Anttola kirjoitti:Master Cardin kortilla yritän maksaa, ja siellä on satavarmasti kaikki kunnossa...
Muutama viikko sitten yritin ostaa takin (samanlaisen kuin minulla on jo), mutta ruotsalainen valmistaja oli ehtinyt lopettaa mallin ja maailmalta löytyi enää muutamasta paikasta sopivaa kokoa. Mikään niistä ei antanut mahdollisuutta maksaa PayPal:lla - en uskalla antaa mun luottokorttitietoja ulkomaisille yrityksille, jos PayPal mahdollisuutta ei ole.
No pohjois-suomalaisella ompelijalla olis ollut takki, mutta luottokortilla maksamista varten vaativat kirjautumisen ilman suojattua nettiyhteyttä - ei mulla riittänyt kantti. Ei niitä saanut edes puhelimella kiinni ja jäinkin miettimään mistä oli kysymys.
Ostin sitten Partioaitasta tiskiltä melkein samanlaisen mallin.
En ole seurannut onko noissa tietomurroissa mennyt myös asiakkaiden luottorttitietoja rikollisille tahoille viime-aikoina.
-
- Viestit: 1209
- Liittynyt: Huhti 24, 2008 11 : 03
Re: Flickr Pro
Keväällä pulitin maksun ihan ilman ongelmia.
Mitä tulee maksun turvallisuuteen, niin toki tuo edellisen esimerkin salatun yhteyden puuttuminen saisi minutkin vaihtamaan mielipidettä. Kotimaisten pienyrittäjien kohdalla käytän muutenkin googlea ennen tilaamista. Paypalia en käytä, ainakaan vielä. Ehkä nettikaupan yleistyessä otan käyttöön. Luottokortilla tilaan lähinnä vain tunnetuilta tahoilta. Mielestäni ihan riittävän turvallista. Noi isot firmat suhtautuvat maksuliikenteen tietoturvaan aika huolella, koska tappiot ovat merkittäviä maineen mentyä.
Mitä tulee maksun turvallisuuteen, niin toki tuo edellisen esimerkin salatun yhteyden puuttuminen saisi minutkin vaihtamaan mielipidettä. Kotimaisten pienyrittäjien kohdalla käytän muutenkin googlea ennen tilaamista. Paypalia en käytä, ainakaan vielä. Ehkä nettikaupan yleistyessä otan käyttöön. Luottokortilla tilaan lähinnä vain tunnetuilta tahoilta. Mielestäni ihan riittävän turvallista. Noi isot firmat suhtautuvat maksuliikenteen tietoturvaan aika huolella, koska tappiot ovat merkittäviä maineen mentyä.
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
Re: Flickr Pro
Komento takasin: Kuvaajan virhe!
Olin ja ollut varovainen ja laittanut luottokortin asetuksissa nettikäytön kieltoon... Avasin kiellon ja het onnistu makmukin tukitoiminto...
Tietotekniikan turvallisuudesta vastaavat korkeasti oppineet ja osaavat tahot. Ja murtoja suunnittelevat toiset tahot, ja saattavat nekin olla joskus askeleen edellä. Riskinsä siinä on. Nettikauppoja en nyt hirveästi ole tehnyt, jotain kumminkin. Paypal antaisi vielä tuplaturvan rahojen takaisinsaantiin, jos väärinkäytön kohteeksi joutuisi, mutta onhan luottokorttiyhtiöilläkin oma vastuunsa. Yhden moottoripyörätarvikkeen kerran USA:sta tilasin, ja sitä ei koskaan tullut, mutta maksu meni tililtä. Reklamoin luottokorttiyhtiölle, rahat palautuivat tilille heti. Käytäntöhän on niin, että luottokorttiyhtiö palauttaa rahat heti, mutta kysyy sen jälkeen myyjältä, onko tavara lähetetty. Jos myyjä olisi pystynyt osoittamaan lähettäneensä tavaran, luottokorttiyhtiö olisi veloittanut tiliäni uudelleen ja lisäksi ottanut palkkion turhasta selvityksestä: tässä tapauksessa ei kuulunut mitään jälkeenpäin, eikä veloitusta uudelleen mennyt. Luottokorttiyhtiö vielä erikseen tiedusteli mielipidettäni siihen, pitäisikö kortti sulkea. Olimme samaa mieltä siitä, että ei; kyseinen kauppias oli kyllä toiminut pidempään, ja enemmän arvelin olevan kyse inhimillisestä erehdyksestä kuin tarkoituksellisesta huijausyrityksestä.
Pitkä sepustus siksi, että ei näissä aivan itsekseen jää hämmästelemään, jos huijauksen kohteeksi joutuu. Ja jos nettikauppaa tekevä yritys joutuu luottokorttiyhtiöiden boikottilistalle, on bisnes mennyttä.
Jaakko
Olin ja ollut varovainen ja laittanut luottokortin asetuksissa nettikäytön kieltoon... Avasin kiellon ja het onnistu makmukin tukitoiminto...
Tietotekniikan turvallisuudesta vastaavat korkeasti oppineet ja osaavat tahot. Ja murtoja suunnittelevat toiset tahot, ja saattavat nekin olla joskus askeleen edellä. Riskinsä siinä on. Nettikauppoja en nyt hirveästi ole tehnyt, jotain kumminkin. Paypal antaisi vielä tuplaturvan rahojen takaisinsaantiin, jos väärinkäytön kohteeksi joutuisi, mutta onhan luottokorttiyhtiöilläkin oma vastuunsa. Yhden moottoripyörätarvikkeen kerran USA:sta tilasin, ja sitä ei koskaan tullut, mutta maksu meni tililtä. Reklamoin luottokorttiyhtiölle, rahat palautuivat tilille heti. Käytäntöhän on niin, että luottokorttiyhtiö palauttaa rahat heti, mutta kysyy sen jälkeen myyjältä, onko tavara lähetetty. Jos myyjä olisi pystynyt osoittamaan lähettäneensä tavaran, luottokorttiyhtiö olisi veloittanut tiliäni uudelleen ja lisäksi ottanut palkkion turhasta selvityksestä: tässä tapauksessa ei kuulunut mitään jälkeenpäin, eikä veloitusta uudelleen mennyt. Luottokorttiyhtiö vielä erikseen tiedusteli mielipidettäni siihen, pitäisikö kortti sulkea. Olimme samaa mieltä siitä, että ei; kyseinen kauppias oli kyllä toiminut pidempään, ja enemmän arvelin olevan kyse inhimillisestä erehdyksestä kuin tarkoituksellisesta huijausyrityksestä.
Pitkä sepustus siksi, että ei näissä aivan itsekseen jää hämmästelemään, jos huijauksen kohteeksi joutuu. Ja jos nettikauppaa tekevä yritys joutuu luottokorttiyhtiöiden boikottilistalle, on bisnes mennyttä.
Jaakko