Palveleva kamerakauppa?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Mikael K. kirjoitti: Minulla kyllä on sellainen kuva, että innuska kertoi omista kokemuksistaan.
Ja sä peesaat.
Yritä nyt tajuta, että sä ylistät tässä jotain satakuntalaista trollia, joka veti herneen nenään yhdestä epäonnistuneesta puhelinasioinnista.
Elämä on. Ja tää ei ole facebook.

..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Naranek

Viesti Kirjoittaja Naranek »

Munt kirjoitti:
Mikael K. kirjoitti: Minulla kyllä on sellainen kuva, että innuska kertoi omista kokemuksistaan.
Ja sä peesaat.
Yritä nyt tajuta, että sä ylistät tässä jotain satakuntalaista trollia, joka veti herneen nenään yhdestä epäonnistuneesta puhelinasioinnista.
Elämä on. Ja tää ei ole facebook.

..
Riippumatta siitä mitä mieltä olet aloittajasta, niin sinä olet omituisin tyyppi joka väittää saaneensa leipänsä kaupanteosta, jonka olen tavannut. Mutta sinä taisitkin olla ex-kauppias/myyjä, ja se ja mitä olet asenteestasi täällä paljastanut, taitaa kertoakin koko tarinan.
Munt

Naranek kirjoitti:
Munt kirjoitti: Elämä on. Ja tää ei ole facebook.
..
Riippumatta siitä mitä mieltä olet aloittajasta, niin sinä olet omituisin tyyppi joka väittää saaneensa leipänsä kaupanteosta, jonka olen tavannut. Mutta sinä taisitkin olla ex-kauppias/myyjä, ja se ja mitä olet asenteestasi täällä paljastanut, taitaa kertoakin koko tarinan.

Mä taidan olla tässä ketjussa ainoa, joka ymmärtää jotain kaupanteosta?
Tai ainoa menestynyt kauppias? ;)

Tuollaiset "asiakas on kuningas -pakko palvella" kliseiden jauhamiset ei auta ketään, vähiten aloittajaa, jolla on selvästi joku ongelma. Se ongelma ei nyt ole huono asiakaspalvelu. Jokainen on saanut huonoa asiakaspalvelua, mua ei siitä tartte alkaa draama queeniksi ja marttyyriksi netissä.
Mutta... sairainta tässä on se, että tällaista trollia pitää peesata.

..
innuska

Viesti Kirjoittaja innuska »

Niille kiinnostuneille joka ihmetteli että ostan Sonyn pitää kertoa että en ole oikein koskaan tykännyt Canonin kameroista millä on päässyt kuvaan joten se oli pois listalta omalla kohdalla heti. Sonyn halusin sen takia kun eka järkkäri oli Minolta ja sen lasit sopii Sonyyn joten mielestäni kannattaa kierrättää hyväksi havaitsemaa kalustoa ja olin panostanut Minoltan silloisiin laatulaseihin. Nyt samalla linjalla että saan käyttöön entisiä putkia ja Sonysta olen itse tykännyt. Sopii omaan käteen hyvin.
Tässä ei raha minusta ratkaise vaan just se mikä tuntuu sopivalta ja järkevältä et voi hyödyntää vanhaa toimivaa kalustoa. Nii ja se ostos oli se kalliimpi versio kumminkin.Tällä mennään varmaan seuraavat 7-8 vuotta uskoisin sitte aletaan taas haihatteleen ja esittään maailman napaa kun haluun palvelua seuraavaks tällä saralla.Tämmönen maalaisjuntti kun on...suomeen paluun jälkeen ja tykkää asuu maalla jossa mahtuu harrastaan :)
Mikael K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Munt kirjoitti:
Tuollaiset "asiakas on kuningas -pakko palvella" kliseiden jauhamiset ei auta ketään, vähiten aloittajaa, jolla on selvästi joku ongelma. Se ongelma ei nyt ole huono asiakaspalvelu. Jokainen on saanut huonoa asiakaspalvelua, mua ei siitä tartte alkaa draama queeniksi ja marttyyriksi netissä.
Mutta... sairainta tässä on se, että tällaista trollia pitää peesata.
Kukahan tässä nyt on trolli? Suosittelen edelleen peiliin katsomista. Jos luet ketjun huolellisesti alusta loppuun asti niin sinä se tässä olet huutanut kurkku suorana ja herjannut koko ajan alkuperäistä kysyjää. Jos edelleen luet tarkaan niin huomaat kysymysten olleen aivan asiallisia - jopa viimeisten solvaustesi jälkeen. Osaatko edes hävetä? Capiche?
Munt

Mikael K. kirjoitti:Jos luet ketjun huolellisesti alusta ...
Ekan postauksen lukeminen tosiaan riittää älykkäälle näyttämään, että herkkähermoinen satakuntalainen maalainen siellä veti herneen nenään, kun ei saanut mieleistään vastaanottoa haaveilupuheluunsa.

..
Naranek

Viesti Kirjoittaja Naranek »

Joko Munt astuu melkoisen usein korkin päälle, tai hänellä on jotain muita ongelmia, mutta nyt meidän lienee syytä lopettaa keskustelu hänen kanssaan tästä asiasta aivan inhimillisistä syistä.
Mikael K.
Viesti:

Jep, näin on hyväksi.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Taas olisi palvelevalle kamerakaupalle tilausta. Jännä ettei kukaan tartu toimeen. Luvassa olisi kuitenkin rahaa ja kaunista palautetta, ja halukaita ainakin olisi tiskin kumallekin puolelle. Mikä siis voisi olla syynä, jollei uusia kauppoja ala ilmaantumaan?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Munt

OskuK kirjoitti: Mikä siis voisi olla syynä, jollei uusia kauppoja ala ilmaantumaan?
Persaukiset renkaanpotkijat?
Naranek kirjoitti:Joko Munt astuu melkoisen usein korkin päälle, tai hänellä on jotain muita ongelmia, mutta nyt meidän lienee syytä lopettaa keskustelu hänen kanssaan tästä asiasta aivan inhimillisistä syistä.
Ihan kohtuullisesti vattuiltu, mutta oikeasti vaan närästää tämä typeryys ja tyhmyys, kun ei tunneta kaupanteon realiteetteja ja vetistellään ihan mitätöntä asiaa sivukaupalla, kun ollaan muka asiantuntijoita.

..
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

He vaan ovat joustavia. Jos asiakas soittaisi heille ja sanoisi että nyt tarttisi tulla tänne kuvaamaan pariksi päiväksi että nähdään mikä on soveltuvuutenne hääkuviimme. Niin hehän menisivät, koska asiakas on aina oikeassa ;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Munt

OskuK kirjoitti:He vaan ovat joustavia. Jos asiakas soittaisi heille ja sanoisi että nyt tarttisi tulla tänne kuvaamaan pariksi päiväksi että nähdään mikä on soveltuvuutenne hääkuviimme. Niin hehän menisivät, koska asiakas on aina oikeassa ;-D
Pitääkin soittaa hääkuvaajalle ja kysyä kuvaisiko se häät tai ristiäiset, nuo nyt kumminkin toistensa kaltaisia ovat ja niistä jommankumman olen ajatellut nyt ostaa. Mukana lähtisi passikuvat ja mahdollisesti hautajaiset yms kalketta. Puhelimessa oli hiljaista ja ei tullut vastausta tarjouspyyntöön ja olenko minä mukamas liian vaatelias asiakas jos tahtoisin saada hypistellä hieman arkkuakin ennenkuin ostan sen?

..
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Mä nyt en oikein ymmärrä tätä. Mitä sitten jos joku avautuu täällä tästä aiheesta? On täällä kummallisempaakin kirjoittelua nähty.

Ja kyllä minä olen kuningas, kun astelen liikkeeseen rahat taskussa. Ja mistä se myyjä tietää onko mulla rahaa vai ei, ennen ostotapahtumaa. Voi olla että olen renkaita potkimassa, mutta sellaista se on. Tuo myyjän homma. Ei pidä perustaa liikettä, jos ei kestä asiakkaita.

Joskus olin Seattlessa Four Seasons-hotellissa. Silloin se oli rankattu jenkeissä TOP10-hotelleihin. Kyllä siellä saivat kaikki ihan samaa palvelua sekkitilin koosta riippumatta.
Munt

mremonen kirjoitti: Ja kyllä minä olen kuningas, kun astelen liikkeeseen rahat taskussa. Ja mistä se myyjä tietää onko mulla rahaa vai ei, ennen ostotapahtumaa.
Myyjä näkee, että sä olet kuningas.
Mä väitän nyt, että aloittajan viestintä myyjän kanssa on mennyt pieleen. Lopputulosta on turha itkeä netissä, kun vikaa on varmasti ollut itsessä.

..
Aegean

Viesti Kirjoittaja Aegean »

- - -
Viimeksi muokannut Aegean, Loka 02, 2013 12 : 50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aegean

Viesti Kirjoittaja Aegean »

Oli liikkeen palvelu hyvää tai huonoa, niin eihän se myyjä voi myydä sellaista tavaraa, jota ei ole hyllyssä. Eihän se itse voi kameraksi muuttua. Kaikkea sitä myyjältä nykyään vaaditaankin, hrmpfh..

Ei siinä mitään, olishan se mukava olla nätin tytön hyppysissä joka pitelis putkesta kiinni ja välillä painelis nappia :-)

Jos tavaraa ei ole, ei auta vaikka heiluttelisi miljoonan setelitukkoa siinä kameraliikkeen tiskillä. Tämähän on nyt itsestään selvää.
Mikael K.
Viesti:

Onnistunut asiakkuuskokemus on yritykselle elintärkeä. Näin YLE:n puheen iltapäivässä. Kuunnelkaapa tarkkaan.
"Olemme siirtyneet huomio- ja elämystalouden aikakauteen, jolloin yritykset elää sillä, mikä suusta suuhun menevä tarina on", kertoo Suomen ensimmäisen asiakkuuskokemusten johtamiseen keskittyvän suunnittelutoimisto Shiruten puheenjohtaja Sirte Pihlaja.
mixdown

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Olen viimeksi asioinut kameraliikkeen kanssa vuonna 2007. Olin silloin ostamassa ensimmäistä digijärjestelmää. Koitin savonlinnalaiselta kamerakauppiaalta saada tietoa rungoista ja laseista vähän laajemmin. Ilmeisesti olin heidän asiakaskuntaansa verrattuna hiukan huolettomasti pukeutunut koska myyjä tokaisi, että "mitä siinä kyselet, ostat kuitenkin netistä" Ilmeisesti myyjällä oli hyvä ihmistuntemus koska en sen jälkeen ole valokuvausliikkeen ovea avannut. En sitä enkä muutakaan. Otin neuvosta opikseni. Tais kaverilla olla samanlaista ego-ongelmaa kuin tällä Muntilla.

Joskus filmiaikoina oli muutama luottofirma joista sai käytetyn lasin vaikka ei ollut käteistäkään. Tuumattiin, että maksan kun saan jostain kaivettua rahat. Tuskin Rajalakaan tähän lähtee muuten kuin luottofirmojen kautta. Kalusto oli silloin suhteessa ihan pikkusen kallimpaa. Puhumattakaan kunnollisesta diafilmistä.
iikkoo

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

mixdown kirjoitti:....
Joskus filmiaikoina oli muutama luottofirma joista sai käytetyn lasin vaikka ei ollut käteistäkään. Tuumattiin, että maksan kun saan jostain kaivettua rahat. Tuskin Rajalakaan tähän lähtee muuten kuin luottofirmojen kautta. Kalusto oli silloin suhteessa ihan pikkusen kallimpaa. Puhumattakaan kunnollisesta diafilmistä.
+1
:)
Vastaa Viestiin