Spyder 3 Pro probleema kalibroinnissa
-
Spyder 3 Pro probleema kalibroinnissa
Ongelma on tämä että softa herjailee että viimeisestä kalibroinnista on kulunut liian kauan. Vaikka olen CheckCal, ReCal tai FullCal ajanut ohjelmassa se ei "muista" että kalibrointi on suoritettu vaan herjaa edelleen.
Olen poistanut softan ja asentanut sen uudelleen mutta sillä ei ole mitään vaikutusta. Softa on uusin mitä on tarjolla ja olen sen hakenut valmistajan sivulta. Koneeseen on asennettu WIN7 Pro.
Onko muut törmänneet vastaavaan?
Olen poistanut softan ja asentanut sen uudelleen mutta sillä ei ole mitään vaikutusta. Softa on uusin mitä on tarjolla ja olen sen hakenut valmistajan sivulta. Koneeseen on asennettu WIN7 Pro.
-
Re: Spyder 3 Pro probleema kalibroinnissa
Mulla oli täsmälleen sama ongelma Mac:in ja Spyder3 Eliten kanssa. Otin asiasta yhteyttä Datacoloriin ja sanoivat että joskus jos softa saattaa mennä jumiin jos se on asennettu useaan kertaan, ilmeisesti tarkoittivat päivityksiä. (En tiedä mikä lokitiedostoja softa tekee?) Ratkaisuksi lähettivät Spyder3Tool:in, jolla saa resetoitua kaikki Spyderin tekemät asetukset. Ajoin tuon ohjelman lävitse, sen jälkeen kalibroin näytön uudelleen ja ongelma katosi. Nyt tuo ikävä valitus kalibroimattomuudesta on kadonnut ja softa osaa huomauttaa kun näyttö pitää oikeasti kalibroida uudelleen.paparatzi kirjoitti:Ongelma on tämä että softa herjailee että viimeisestä kalibroinnista on kulunut liian kauan. Vaikka olen CheckCal, ReCal tai FullCal ajanut ohjelmassa se ei "muista" että kalibrointi on suoritettu vaan herjaa edelleen.
Mulla ei ole kuin tuo Mac versio ohjelmasta, mutta kannattaa katsoa löytyykö Spyder3Tool jostain netistä tai sitten pyytää se Datacolorilta. Vastaavat aika nopeasti noin 24 tunnissa.
-
-
Ongelma korjaantui, poistin näytönohjaimen kaikki ohjaimet ja softat ja valmistajan sivulle olikin ilmaantunut kuukauden tuoreempi softa. Asensin sen ja sitten Spyderin niin homma korjaantui. Nyt se on taas tolkuissaan ja kalibrointipäiväkin pitää kutinsa. Ilmeisesti tuo Palitin (Nvidia) softa lukitsi tuota toimintaa jotenkin.
-
Tarkoitat ilmeisesti Spyder Utilityä, tuo Spyder tool on vain ohjelma jolla nollataan kaikki Spyderin tekemät asetukset. Utility (päivitykset) löytyy Datacolorin supportin kautta kun taas Toolia en ole löytänyt netistä suoraan ladattavaksi.jmjh kirjoitti:Jos riittää, että ilmoitusta ei tule ollenkaan ja yrittää itse muistaa aina kalibroida näytön tietyin väliajoin, niin yksi ratkaisu on ottaa SpyderTool pois käynnistymästä. En muista varmaksi, mutta tuohon taisi löytyä asetus jostain ohjelman sisältä.
-
Jaaha, ongelma palasi. Näyttää taas 30.12.2011 viimeiseksi kalibroinniksi vaikka on varmaan kymmenen kertaa sen jälkeen kalibroitu. En tiedä mitä tuon kanssa nyt yrittäisi, ei ollut pitkä apu noista edellisistä kikoista. Datacolorilta tuli aika ympäripyöreä vastaus, kyselivät että onko softa uusimmat. PC:lle tuota Utilityä ei ilmeisesti pysty erikseen lataamaankaan vaan tulee tuon softan "liitikäisenä". Macille on erikseen saatavilla ja uudempi versio.
En tiedä onko ongelma WIN7 vai Spyder3. Näyttiksen ajurit ja softa on uusimmat sekä Spyder3 myös uusimmat.
En tiedä onko ongelma WIN7 vai Spyder3. Näyttiksen ajurit ja softa on uusimmat sekä Spyder3 myös uusimmat.
-
-