Eli siis jos otan kuvat kamerallani (Canon Ixus), niin kun siirrän koneelle ja Photarilla ehkä vähän muokkaan niitä ja sitten olisi tarkoitus teettää ne IFI:llä. Pitääkö mun kikkailla IFI profiilin kanssa?
Ja jos pitää niin kummalla se pitä pistää??? Convertilla vai Assign komennolla??
Siis tarkotushan oli että IFI:ltä tulevat kuvat olisi mahdollisimman saman näkösiä kuin näytöllä. Toki näytön olen kalibroinut Adobe Gammalla.
Kokeilin ihan piruuttani Convertilla laittaa yhden kuvan niin kuva ei muuttunut mihinkään, mutta Assign muutti kuvan sävyjä.
Eli onko näin että toinen hakee profiilista värit vastaamaan kuvan tietoja (Assign) ja toinen taas muuutta sen kuvan väritietoja niin että ne profiilissa vastaavat mahdollisimman hyvin kuvan värejä (Convert)???
Toivottavasti joku ymmärti yhtään mitään. :|
Rautalangasta kiitos ! =)
-
-
Re: Rautalangasta kiitos ! =)
Ei välttämättä. Itse en enää kikkaile, koska kokemusteni perusteella kuvat eivät siitä yhtään parane, joten gamuttien hieronta ja muu säätäminen vie vain turhaan aikaa.HanskiS kirjoitti:Eli siis jos otan kuvat kamerallani (Canon Ixus), niin kun siirrän koneelle ja Photarilla ehkä vähän muokkaan niitä ja sitten olisi tarkoitus teettää ne IFI:llä. Pitääkö mun kikkailla IFI profiilin kanssa?
Image -> Mode -> Convert to Profile -> Profile IFI Online v2.iccHanskiS kirjoitti:Ja jos pitää niin kummalla se pitä pistää??? Convertilla vai Assign komennolla??
Ja sitten kun tallennetaan, tallennusikkunassa rasti pois kohdasta
ICC Profile: IFI Online v2.icc.