kuvat liian tummia
-
- Viesti:
kuvat liian tummia
Tuli taas tilattua muutama kuva,mutta taas kerran kaikki on aivan liian tummia ja tukkoisen oloisia.Kuvat tilasin Fotonetin pro linjalta ja kuvat on lähetetty vaaditussa srgb muodossa.
Näyttö on kalibroitu spyderilla ja näytön kirkkaus on 120 candelaa jota tuo spyder ehdottaa,mutta onko se vieläkin liian kirkas ?? Näyttönä 27" 5K imac.
Vaikka tässä on nyt tullut useampi vuosi kuvattua,niin 99.8%sesti kuvia on katseltu vain koneelta joten tämä kuviksi asti tekeminen on pikkasen hakusessa.
Näyttö on kalibroitu spyderilla ja näytön kirkkaus on 120 candelaa jota tuo spyder ehdottaa,mutta onko se vieläkin liian kirkas ?? Näyttönä 27" 5K imac.
Vaikka tässä on nyt tullut useampi vuosi kuvattua,niin 99.8%sesti kuvia on katseltu vain koneelta joten tämä kuviksi asti tekeminen on pikkasen hakusessa.
-
- Viesti:
Mun mielestä juuri tuo 80cd on suositus valokuvien käsittelyyn. Speder jostain syystä tarjoaa 120:tä oletuksena, mutta se on pahasti yläkanttiin.
Silti tosin omalla printterillä tulostettaessa olen laittanut ajuriin +20 kirkkausasetuksiin, niin silloin on mun mielestä yhtenevä näytön kanssa.
Silti tosin omalla printterillä tulostettaessa olen laittanut ajuriin +20 kirkkausasetuksiin, niin silloin on mun mielestä yhtenevä näytön kanssa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Re: kuvat liian tummia
omar kirjoitti:99.8%sesti kuvia on katseltu vain koneelta joten tämä kuviksi asti tekeminen on pikkasen hakusessa.
Printti on muutenkin ihan eri media kuin näyttö, joten ihan samaa tulosta ei voi odottaa. Mullakin ollut jotain 80cd kirkkautena. Muista myös, että paperikuvan kirkkaus riippuu tietenkin valosta, jossa sitä katsot. Tää unohtuu helposti. Jos kuvankäsittely tapahtuu jossain hämärässä nurkassa ja näytön valossa printtejä katselee, varmasti on tummia. Pitäis melkeen ikkunavalossa tai spottivalon alla ihmetellä..
-
- Viesti:
Re: kuvat liian tummia
Valo ei vaikuta ainoastaan tulostetun kuvan havaittuun kirkkauteen, vaan erityisesti väreihin. Sama kuva katsottuna eri värilämpötilojen valaistuksissa näyttää aivan erilaiselta.jaeaetee kirjoitti: Muista myös, että paperikuvan kirkkaus riippuu tietenkin valosta, jossa sitä katsot. Tää unohtuu helposti. Jos kuvankäsittely tapahtuu jossain hämärässä nurkassa ja näytön valossa printtejä katselee, varmasti on tummia. Pitäis melkeen ikkunavalossa tai spottivalon alla ihmetellä..
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-