Olisko heittää vinkkiä missä vika ?
Musta-valkea kuva näyttää photoshopissa tosi hyvältä, mutta kun saman kuvan vie InDesigniin, niin kuva tummuu.
Molemmat ohjelmat uusimpia versioita.
Olen kokeillut kahdella eri näytöllä, ja sama homma.
Apuuva....
Tummat kuvat taitto-ohjelmassa
-
Re: Tummat kuvat taitto-ohjelmassa
Tarkista seuraavat Photoshopin ja Indesignin color settingsistä:jap4b kirjoitti:Olisko heittää vinkkiä missä vika ?
Musta-valkea kuva näyttää photoshopissa tosi hyvältä, mutta kun saman kuvan vie InDesigniin, niin kuva tummuu.
Näissä turvalliset asetukset, jotka toimii useimmissa tapauksissa:
Working spaces
- RGB: sRGB
- CMYK: Fogra39
Näihin rasti ruutuun:
Profile mismatches
- Ask when opening
- Ask when pasting
Missing profiles
- Ask when opening
Ja sitten avaat sen saman kuvan uudelleen Photoshopissa, talletat ja tuot Indesigniin.
Edit: Ja jos sulla on joku talletettu vaiheessa oleva taitto Indesignissa, niin kannattaa ennen kuvan tuomista konvertoida värit noihin yllämainittuihin (sRGB ja Fogra39).
EOS 5DmkII, 24-70 F/2.8L II, 35 F/2, 50 F/1.4 USM, 50 F/1.4 SMC Takumar, 100 F/2.8 Macro USM, 70-200 F/2.8L IS II
-
Re: Tummat kuvat taitto-ohjelmassa
CS:n värinhallinta väärin konfattu. Printtipuolelle käytä aina AdobeRGB:tä, joka on hieman SRGB:tä laajempi. CMYK-profiili painon mukaan.jap4b kirjoitti:Olisko heittää vinkkiä missä vika ?
Apuuva....
Kannattaa käyttää Bridgen kautta tehtävää väriasetusten määrittelyä, saat kerralla kaikkien CS ohjelmien asetukset sanoiksi.