High speed sync-triggerit
-
High speed sync-triggerit
Suositelkaapa luotettavaa radiotaajuudella toimivaa salamatriggeriä, joka tukee high speed-synkkaa Nikonin D5:llä ja SB-900-salamalaitteilla. Yongnuolla taitaa olla jotain mutta eu-sivut ovat aika huonot.
Olen muutaman vuoden käyttänyt Pocket Wizardia mutta se on kallis, epäluotettava eikä tue high speedia. Pocket Wizardin kanssa on mennyt hermo useamman kerran; ohjelmistopäivityksistä huolimatta se hukkaa yhteyden eikä joskus suostu luomaan sitä millään konstilla uudelleen. Materiaalit ovat heikkoja, kiinnitykset muovia eivätkä kestä ammattikäytössä.
Olen muutaman vuoden käyttänyt Pocket Wizardia mutta se on kallis, epäluotettava eikä tue high speedia. Pocket Wizardin kanssa on mennyt hermo useamman kerran; ohjelmistopäivityksistä huolimatta se hukkaa yhteyden eikä joskus suostu luomaan sitä millään konstilla uudelleen. Materiaalit ovat heikkoja, kiinnitykset muovia eivätkä kestä ammattikäytössä.
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
-
- Viesti:
Re: High speed sync-triggerit
Mulla on Yongnuo YN622N-triggerit ja ne tukee HSS:ää (kokeiltu D810 ja D500 / SB900). Ohjaimena mulla on se 622-TX -härpäke.
Noita saa Amazonista / Ebaysta satasella ohjain + 2 triggeriä.
Yongnuon kestämisestä ammattikäytössä en pysty sanomaan mitään.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Kiitos! Nuo ilmeisesti tukevat myös TTL:ää ? Joskus ei vaan ehdi testamaan tehoja ja säätämään manuaalisesti.
Onko kellään kokemusta Godox Cells II-triggereistä. Halpoja ainakin mutta millainen toimivuus käytännössä?
Onko kellään kokemusta Godox Cells II-triggereistä. Halpoja ainakin mutta millainen toimivuus käytännössä?
-
- Viesti:
Juu, TTL:t sun muut pelaa nätisti. Salami pitää olla muistaakseni manuaalilla, niin sitten triggeri säätää sitä 100%. Mutta hyvin on toiminut, ei valittamista.
Tuo Yongnuo on kyllä hyvä, kun siitä ohjaimesta saa sitten säädettyä salamat vapaasti. Kolme ryhmää ja seitsemän kanavaa, ym.
Lukee lisää vaikka tuosta:
https://www.bhphotovideo.com/c/product/ ... eiver.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo Yongnuo on kyllä hyvä, kun siitä ohjaimesta saa sitten säädettyä salamat vapaasti. Kolme ryhmää ja seitsemän kanavaa, ym.
Lukee lisää vaikka tuosta:
https://www.bhphotovideo.com/c/product/ ... eiver.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
YongNuon triggereiden ja salamalaitteiden hinta-laatusuhde on ilahduttavan hyvä. Kannattaa muuten tilata eBaysta suoraan Kiinan pojilta ja tytöiltä - ovat puolet esim. Verkkokauppa.com:in hinnoista. Siinä saa tulla vaikka yksi susi yksilö, eikä kummasti harmita. Tilasin aikanaan kolme YN560 IV:tä plus YN560-TX:n ja kaikki toimivat hienosti.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Nikon D5 runkona ja ei ole varaa ostaa 150€ Pocket wizardia? :D
Toimii niinkuin junan vessa.. just sb900 kanssa itte käytän. Oon käyttäny jo vuosia ja kertaakaan ei oo pettäny. Ja nimenomaan ammattikäytössä mulla ollut pocket wizardit remoteissa ym 10 vuotta.
En itte ainakaan edes miettis mitään kiinahalpis vaihtoehtoa koska on olemassa PW
Toimii niinkuin junan vessa.. just sb900 kanssa itte käytän. Oon käyttäny jo vuosia ja kertaakaan ei oo pettäny. Ja nimenomaan ammattikäytössä mulla ollut pocket wizardit remoteissa ym 10 vuotta.
En itte ainakaan edes miettis mitään kiinahalpis vaihtoehtoa koska on olemassa PW
"If your pictures aren't good enough, you're not close enough." - Robert Capa
-
- Viesti:
Juu, kaipa jos se hintaero on noin pieni. Yongnuot (lähetin + 2 vastaanotinta) maksaa sen satasen. Ja vastaanotin toimii kyllä myös lähettimenä, jos sen lyö kameraan kiinni. Salamien säätö on vain helpompaa erillisellä lähettimellä.
Ehkä ammattikäytössä tuon lisähinnan voi perustellakin. Tällainen satunnaiskäyttäjä pärjää kyllä noilla Yongnuoilla. Hyvin ne hommansa hoitavat. Mekaanisesta kestävyydestä tai sääsuojauksesta en sitten tiedä mitään.
---
Mitä nyt nopeasti Fimekon sivuilta katsoin, niin satasella ei pitkälle pötkitä.
Ehkä ammattikäytössä tuon lisähinnan voi perustellakin. Tällainen satunnaiskäyttäjä pärjää kyllä noilla Yongnuoilla. Hyvin ne hommansa hoitavat. Mekaanisesta kestävyydestä tai sääsuojauksesta en sitten tiedä mitään.
---
Mitä nyt nopeasti Fimekon sivuilta katsoin, niin satasella ei pitkälle pötkitä.
---
blogi
---
blogi
-
Pocket Wizard on myös alan standardi kanavien suhteen esim suurissa kisoissa joissa on lukuisia remoteja.
Mut tosiaan itte olen käyttänyt ihan Pocket Wizard 1 eteenpäin jokaista mallia ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Mut tosiaan itte olen käyttänyt ihan Pocket Wizard 1 eteenpäin jokaista mallia ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
-
Pocket wizardilla on vielä useempia noita High Speed Sync järjestelmiä, voi valita sopivan että riittääkö 1/500 vai vielä enemmän: http://www.pocketwizard.com/inspiration ... nc_fpsync/" onclick="window.open(this.href);return false;
"HyperSync is primarily a “transmit” function so with a FlexTT5 or MiniTT1 on-camera you can use any other PocketWizard radio, including a Plus III, PlusX, Plus II or MultiMAX, on the receive end. "
"HyperSync is primarily a “transmit” function so with a FlexTT5 or MiniTT1 on-camera you can use any other PocketWizard radio, including a Plus III, PlusX, Plus II or MultiMAX, on the receive end. "
-
villeh kirjoitti:Nikon D5 runkona ja ei ole varaa ostaa 150€ Pocket wizardia? :D
Muutama vuosi sitten kun hankin 2 kpl Pocket Wizardin Flex TT5:ia, 1 kpl Mini TT1 ja AC3-ohjauspalikan, ne maksoivat yhteensä n. 1000 euroa. Joko jenkit eivät osaa enää hinnoitella tai sitten kilpailu noissa on koventunut jos saman kasan saa nykyään 150 eurolla.
Kuten kirjoitin, laatu ja hinta noissa eivät kohtaa. Päivitykset ovat ajan tasalla ja yhteyden luominen onnistuu yleensä ok, jos muistaa tehdä sen juuri oikeassa järjestyksessä eli virrat päälle "ylhäältä alaspäin". Jos tekee väärässä järjestyksessä, ei onnistu.
Yleensä toimii jonkin aikaa hyvin; sitten yhtäkkiä kesken kuvaukseen huomaa, että valotukset menevät päin peetä ja kas kummaa, salamat näyttävät aukoksi F1, eli yhteys on kadonnut.
Joskus yhteyden luominen onnistuu uudelleen, joskus ei kirveelläkään ja kesken potrettisession tuota ei kovin monta kertaa kestä tehdä. TT5:n jalat ovat hyvin haurasta muovia ja niitä murtuu vähän väliä. Luulisi että tonnilla saisi metallijalan mutta ei.
Tosiaan HSS on se perusvaatimus ja kerro ihmeessä mistä saan tuota tukevan Pocket Wizardin 150 eurolla ; )
-
Päivitinpä sitten PW:t uusimpaan 3.900 firmikseen ja kas, nehän toimivat Nikonin FP-toiminnollakin. Kerropa villeh, kun sinulla on paljon kokemusta em. valmistajan tuotteista, miksi ISO ei välity rungolta salamalle ja miksi systeemi valottaa väärin, joko reilusti yli tai ali. Tuota tehoaluetta myös vähän ihmettelen, ISO 200, f 1.4 ja teho riittäisi salaman mukaan 20 metriin FP:lläkin 1/8000 valotusajalla. Ymmärtääkseni teho laskee jyrkästi FP:llä kun valotusaika lyhenee.
Normaalisti systeemi valottaa kyllä oikein silloin kun yhteys on olemassa.
Normaalisti systeemi valottaa kyllä oikein silloin kun yhteys on olemassa.
-
Riemastuin liian aikaisin; ei ne kunnolla synkkaa, eikä valotus säädy. 1/1000s on valonjaoltaan ok, siitä nopeampiin aikoihin alareuna loogisesti tummenee enenevästi 1/8000 asti. TTL ei selvästikään pelitä oikein.
-
Mulla on nyt noita Pocket Wizard III sarjan kalikoita.
Oon siis käyttänyt high speed syncia ihan vain niin että SB900 laitan sen siihen high speed sync moodiin ja PW III laitan siihen HSR moodiin. Ei taia olla kun vko takaperin kuvailin f2.8, 1/500 ajalla potretteja. Ei ollut mitään probleemaa. Runkona D500 ja D4 ja siellä on se FP moodi päällä custom settingseistä myös.
Firmistä en kyllä ole noihin koskaan päivittänyt, pitäis ehkä katsoa mitä sieltä saisi lisää.
Noihin TTL hommiin en osaa ottaa kantaa kun käytän kaikkea aina täysin manualina.
Oon siis käyttänyt high speed syncia ihan vain niin että SB900 laitan sen siihen high speed sync moodiin ja PW III laitan siihen HSR moodiin. Ei taia olla kun vko takaperin kuvailin f2.8, 1/500 ajalla potretteja. Ei ollut mitään probleemaa. Runkona D500 ja D4 ja siellä on se FP moodi päällä custom settingseistä myös.
Firmistä en kyllä ole noihin koskaan päivittänyt, pitäis ehkä katsoa mitä sieltä saisi lisää.
Noihin TTL hommiin en osaa ottaa kantaa kun käytän kaikkea aina täysin manualina.
-
Ok, kiitti! Jep, täytyy jatkaa kokeiluja. Käytin koko iltapäivän kalikoiden konfigurointiin PW Utility-ohjelmalla. Siellähän pystyy säätämään aika monta parametriä, jotka voisivat vaikuttaa toimivuuteen. Ehkä mulla on vain liian suuret vaatimukset: tavoitteena on pystyä tarvittaessa kuvaamaan auringonpaisteessa 105/1.4E:llä täydellä aukolla 1/8000s ajalla tai siis ei välttämättä tuolla ajalla mutta ISO 100, F 1.4 aurinkoisella säällä vaatii suunnilleen tuon valotusajan. Tai vaihtoehtoisesti ISO 50, F 1.4 ja 1/4000s.
Kokeilen ne Yongnuot; viskaan ne mäkeen jos niillä ei tee mitään : ) Kyllä se toimiva setti jostain löytyy; vaikka sitten Profoton akkukäyttöiset päät ja niihin ohjainkalikka. Rahaa palaa tietty kiinalaisia enemmän mutta se on sen ajan murhe.
Kokeilen ne Yongnuot; viskaan ne mäkeen jos niillä ei tee mitään : ) Kyllä se toimiva setti jostain löytyy; vaikka sitten Profoton akkukäyttöiset päät ja niihin ohjainkalikka. Rahaa palaa tietty kiinalaisia enemmän mutta se on sen ajan murhe.
-
- Viesti:
Oisin voinut noita Yongnuoita vaikka sulle lainata, jos olet Helsingistä...
---
blogi
---
blogi
-
Minäpä kokeilen tuota 1/4000 ym aikaa omalla tässä perjantain aikana. Että voisko sun PW olla sitten vain jokin vika.chiefl kirjoitti:Ok, kiitti! Jep, täytyy jatkaa kokeiluja. Käytin koko iltapäivän kalikoiden konfigurointiin PW Utility-ohjelmalla. Siellähän pystyy säätämään aika monta parametriä, jotka voisivat vaikuttaa toimivuuteen. Ehkä mulla on vain liian suuret vaatimukset: tavoitteena on pystyä tarvittaessa kuvaamaan auringonpaisteessa 105/1.4E:llä täydellä aukolla 1/8000s ajalla tai siis ei välttämättä tuolla ajalla mutta ISO 100, F 1.4 aurinkoisella säällä vaatii suunnilleen tuon valotusajan. Tai vaihtoehtoisesti ISO 50, F 1.4 ja 1/4000s.
-
Itsellä myös Yongnuon samat triggerit ja ohjaus tuolla TX:llä. Pääasiassa toimineet ihan OK. Tosin talvella tuli muutamaan otteeseen tilanne, etteivät kerta kaikkiaan suostuneet toimimaan. Ja hetken päästä taas toimivat. Mikälie tullut, mutta todella rasittavaa. Ja toinen selvä puute ainakin omassa käytössä on melko rajallinen käyttöetäisyys. Eli jos haluaa pomminvarmaa toimivuutta ja toimintasäteeksi vaikka 50 metriä, onko PW tai joku muu parempi vaihtoehto?mremonen kirjoitti:Mulla on Yongnuo YN622N-triggerit ja ne tukee HSS:ää (kokeiltu D810 ja D500 / SB900). Ohjaimena mulla on se 622-TX -härpäke.
-
Tänään sain YN622N TX-ohjaimen + 2 kpl triggereitä ja lyhyehkön testaamisen jälkeen vaikuttaa lupaavalta. Sain sen mitä tilasinkin ja enemmän. Runkona siis D5, testioptiikkana 105/1.4E ja salamana SB-900.
Plussaa: synkkautuu hienosti TTL-modessa, siis ohjain ja salama molemmat TTL-modessa (mihin SS:ää tarvitaan???) 1/8000s asti ja valottaa erittäin tarkasti oikein. Kaikki tarvittava tieto välittyy rungolta salamalle, ISO, polttoväli, aukko, tehoalue. Aluksi tuli hieman epätasaista valotusta kun SS time delay oli tehdasasetuksena arvossa 2.1. Valitsin automaattisen säädön "AU" jonka jälkeen valotti tasaisesti oikein. Ei näytä olevan väliä, missä järjestyksessä osaset käynnistää; toimii joka tapauksessa. Tosin painoin varmuuden vuoksi test-painiketta ennen kuvausta. Asiallisen tuntuiset metallijalat. AA-paristot sekä lähettimessä että vastaanottimissa.
Miinusta:
SS Time Delay ei jää muistiin jos virran katkaisee vaan palautuu tehdasasetukseen 2.1.
Todellinen toimivuus jää nähtäväksi arjen töissä mutta jos vain kestävät muuten, näissä on suorastaan erinomainen hinta-laatusuhde.
Plussaa: synkkautuu hienosti TTL-modessa, siis ohjain ja salama molemmat TTL-modessa (mihin SS:ää tarvitaan???) 1/8000s asti ja valottaa erittäin tarkasti oikein. Kaikki tarvittava tieto välittyy rungolta salamalle, ISO, polttoväli, aukko, tehoalue. Aluksi tuli hieman epätasaista valotusta kun SS time delay oli tehdasasetuksena arvossa 2.1. Valitsin automaattisen säädön "AU" jonka jälkeen valotti tasaisesti oikein. Ei näytä olevan väliä, missä järjestyksessä osaset käynnistää; toimii joka tapauksessa. Tosin painoin varmuuden vuoksi test-painiketta ennen kuvausta. Asiallisen tuntuiset metallijalat. AA-paristot sekä lähettimessä että vastaanottimissa.
Miinusta:
SS Time Delay ei jää muistiin jos virran katkaisee vaan palautuu tehdasasetukseen 2.1.
Todellinen toimivuus jää nähtäväksi arjen töissä mutta jos vain kestävät muuten, näissä on suorastaan erinomainen hinta-laatusuhde.