Vuosi seinäkalenteri 3 luokkalaisten kanssa

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
esko74

Vuosi seinäkalenteri 3 luokkalaisten kanssa

Viesti Kirjoittaja esko74 »

Olen lähdössä kuvaus projektiin 3 luokkalaisten lasten kanssa vuosi seinä kalenteria.
Mitä minun tulisi ottaa huomioon?

Ajattelin, että käytettäisiin minun järjestelmäkameraa. Objektiiveina Nikkor 24-120 f4 ja 50 sekä 80 mm 1.8f.

Meinaisin, että nyt otettaisiin talvikuvia marras-helmikuulle ja myöhemmin sitten muiden kuukausien kuvia
Elä ja ihastu, ei elämä siitä pahastu.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Minähän en tämän tyyppisestä toiminnasta ja sen opetuksellisista tavoitteista tai muustakaan mitään oikeasti tiedä, mutta väkisin tulee mieleen, että jos mukana on luokallinen eli 20+ oppilaita ja kameroita on 1 kpl niin mitenkähän kauan oppilaiden mielenkiinto kuvaamiseen riittää, kun kameran viereen ei mahdu sitä ihmettelemään kuin kourallinen lapsia kerrallaan.

Tuon ikäisillä voi jo hyvinkin olla jonkinlaista omaa näkemystä kuvaamiseen ja takana tuhansia otettuja kuvia, ainakin puhelimella, joten tuntuis että hommassa pitäisi olla joku oikeasti uusi juttu mikä sais oppilaat kiinnostumaan. Onko se sitten järjestelmäkameran käyttö ja mahdollisuudet, kuvaamisen suunnittelu etukäteen vai mikä, en tiedä. :-)
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Entäs jos kakarat kuvailee itse maailmaa ja toimiaan omatoimisesti omilla välineillään. Kuvista sitten valitsette sopivia kuvia kalenteriin.

Onhan se tietysti tuollaiselta laumalta varmaan "sekalainen tuotos", mutta niitä voi olla hauskaa katsella ja valita yhdessä sopivia kuvia (jollakin kriteereillä).
esko74

Viesti Kirjoittaja esko74 »

Itellä ajatus, että kuvaa tehtäisiin yksi kuukausi kerrallaan ja silloin olisi se max 4 lasta samaan aikaan kuvaamassa

Tässä on tarkoitus tehdä rahaa lasten tilille luokkaretkiä varten.

Totta toi mielenkiinnon ylläpito ja kännykkäkamerat.

kännyköiden reso kyllä riittänee kalenterin kuviin, näin olen antanut itseni ymmärtää
Elä ja ihastu, ei elämä siitä pahastu.
olli R
Viesti:

Re: Vuosi seinäkalenteri 3 luokkalaisten kanssa

Viesti Kirjoittaja olli R »

esko74 kirjoitti:Olen lähdössä kuvaus projektiin 3 luokkalaisten lasten kanssa vuosi seinä kalenteria.
Mitä minun tulisi ottaa huomioon?
Tuskinpa tuossa kuvausmielessä sen erikoisempaa on kuin normaalistikin valokuvauksessa. Tietty joku yhteinen teema saattaa tuottaa mielenkiintoisemman lopputuloksen kuin ihan mitkä tahansa kuvat. Saisitte ehkä lisääkin tekijöitä per kuva, jos osa ihmisistä olisi kuvassa "malleina".

Kalenterimuoto voi sitten vaikuttaa siihen, pitäisikö kuvien olla aina vaakakuvia tai pystykuvia. Valittu kalenterin koko ja asentokin vaikuttaa asiaan. Jos itse taitatte kalenterin kokonaan, niin sitten tuossa pääsee kyllä temppuilemaan, mutta jos aiotte käyttää jotain valmista kalenterisysteemiä, niin tuollainen asia kannattaa varmistaa ensin.
Vastaa Viestiin