Juu, noissa viissatasissa tahtoo olla tehoa ennemminkin liikaa kuin liian vähän, juuri tuosta säätöalueen pienuudesta johtuen. Jos käytettyjä Elincoja katselee, niin suosittelen satsaamista s-malliin, esim EL 750s menee teholtaan alemmas kuin EL 500.Hannu KH kirjoitti:
Vanhoissa EL 500:ssa suurin ongelma on tehonsäätöalueen pienuus, vain 2 aukkoa. Uusissa malleissa tehonsäätöalue on laaja ja täysin potraaton.
Elinkojen heijastin/tasovalo kiinnitys on hieman köppäinen, heijastin kiinnitetään pyöräyttämällä ja kääntämällä lukitusrengasta. kiinnitys ei ole varma, vaan esim. tasovaloa väärään suuntaan pyöräyttäessä saattaa koko tasovalo irrota ja silloin se on ainakin ohjausvalon menoa, Bowensin kiinnitys on todella pieni ja välähdysputki ja ohjausvalot ovat pitkällä joten siihen tasovaloja asennettaessa pitää olla todella tarkkana ettei niitä kolhi.
Elincan kiinnitys onneksi hakkaa mennen tullen Henselin vastaavan, elleivät ole sitä parantaneet. Kauan sitten mulla oli hetken käytössä Henselin keikkasetti ja siinä oli kiinnityksenä aivan onneton kynsiviritys.
Varsinkin raskaita tasovaloja kiinnitettessä pitää merkistä huolimatta olla todella tarkkana. Vaikka Broneissa onkin luottamusta herattävä valettu bajonettikiinnitys, niin välähdyspään ulkoneva uv-kupu on ainoastaan painamalla paikoillaan ja vääntyy herkästi irti heijastinta irrotettaessa. Eikä ole ihan halpa lasikuppi...