Terrorismin pelko ja valokuvausharrastuksen rajoitukset...

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Tinttara

Viesti Kirjoittaja Tinttara »

Geppetto kirjoitti:
Mmmm. Miesylivoimalla? mistä sinä tämän näkökulman tähän poimit? - - -
Tarkoitin kylläkin vain tällä palstalla ja tässä ketjussa saamiani vastauksia, jotka taisivat kaikki olla miehiltä.
Geppetto kirjoitti: - - - Ehdit jo liittää tähän keskusteluun käsityksesi miesten leikkikoulusta ja sitten laajensit vihasi kohteeksi kaikki miehet, jotka kuulemma ovat sinua vastaan.- - -
Täh??? En tiennytkään vihaavani miehiä. Taidat nähdä feministejä kaikkialla?
Geppetto kirjoitti: - - - Minä, ja varmaan moni muukaan ei tainnut huomata moista asetelmaa.- - -
Toivottavasti kovin moni ei ole ymmärtänyt minua noin väärin kuten sinä!

Geppetto kirjoitti: - - - Asenteesi muita ja heidän mielipiteitään kohtaan tekevät vaikeaksi ottaa sinua ihan todesta. Täällä kun on muutenkin tarpeeksi trollaajia. - - -
Perustuuko tämä lausahduksesi pidempääkin mielipiteideni seurantaan? Yo. virke sisältää myös oletuksen, että olen trolli, mikä on ristiriidassa sen kanssa, että tietäisit todella jotakin asenteistani.
Geppetto kirjoitti: - - - Minäkin vaivauduin vain, koska epäilen sinun olevan ihan tosissasi tuossa telaketjufeministin asenteessasi :-) - - -
Mikä ihmeen telaketjufeministiasenne? Perustelisitko jotenkin? Olenko feministi, jos pidän Suomen armeijaa paikkana, jossa miehet leikkii sotaa? Vai mihin tämän väitteesi perustat??? Väite on minusta loukkaava, vaikka miten olet sitä yrittänyt hymiöllä pehmittää. Olen kaukana feminististä, enkä arvosta feministien mielipiteitä tahi perusteluita niille suurimmaksi osaksi kovinkaan korkealle.

Minusta jonkinlainen anteeksipyyntö olisi nyt paikallaan. En minäkään täällä ole ketään sovinistisioiksi tai muiksikaan nimitellyt, saati hyökännyt jotakuta yksittäistä nimimerkkiä vastaan. Toivottavasti ei kuulu jatkossa sinunkaan tapoihisi, vaikkei kaikilla samanlaista arvomaailmaa olisikaan kuin sinulla.

Edit: Näytämme olevan vieläpä samaa mieltä asioista, joten en ymmärrä miksi leimasit minut trolliksi ja telaketjufeministiksi. Minusta oma kirjoituksesi ei ollut juurikaan provosoivampi kuin minunkaan.
- Aromia aamiaismuroihin -
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
IlkkaS.

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

Joopa. Frankfurt am Mainin lentoasemalla muistaakseni vuonna 1985 polizei kävi kameralaukkuni kimppuun todella aggressiivisesti. Olin tuolloin morsmaikkoni kanssa kiertelemässä terminaalihallissa ja suuntaamassa kohti aseman ilmailumuseo-osaa.

Annoin toki tarkastaa laukkuni, näytin pressikorttini ja selitin, että tässä on vain pari suomimatkaajaa katselemassa ja keräämässä mahdollisia juttuaineksia. Poliisi rauhoittui, pyyteli anteeksi äkäisyyttään ja selitti, että asemalla oli edellispäivänä tapahtunut pommiattentaatti.

No... Sain luvan mennä katsomaan räjäytettyä terminaaliosaa lähemmin. Ja jälki oli karmeaa...

Ihan hyvä, että viranomaiset ovat tarkkoja kaiken maailman vinopäiden varalta.
Myyntiin lähdössä helmikuussa:
SMC-Pentax 35/2.8 M
Sigma 24/2.8 Filttermatik (M42)
SMC-Pentax 100/2.8 M (tai)
SMC-Takumar 105/2.8 (M42)
Rikenon 2x conv. PK, 7-elementtinen!

Tiedustele yv:nä tai spostina.
Geppetto

Viesti Kirjoittaja Geppetto »

Jos vilkaiset peliin, ja mietit, että onko täysin aiheeseen liittymättä syytä herjata sukupuolta, ammattia, instituutiota tms.? Jos näin teet, niin lienee syytä varautua, että sinua pidetään hieman kiihkomielisenä näiden asioiden suhteen, eli siis jos kerran ne pitää liittää asiaan kuin asiaan?

Eipä muuta. Anteeksi voisin pyytää, jos ymmärtäisin että mitä ja miksi? tai oikeastaan, jos se auttaa, niin sitten vaikka ilmankin, anteeksi (....?) :-)

Oikeastaan se feministiksi sanominen oli aika pahasti. Mutta se tuli siitä, että he yleensä pitävät oikeutenaan haukkua miehiä (ja heille ominaisia arvoja), tilanteessa kuin tilanteessa, sekä suuttua silmittömästi pienimmästäkin naisiin kohdistuvasta kuvitellustakin heitosta. Eli anteeksi sitä, vilpittömästi :-)
Tinttara

Viesti Kirjoittaja Tinttara »

Geppetto kirjoitti:Jos vilkaiset peliin, ja mietit, että onko täysin aiheeseen liittymättä syytä herjata sukupuolta, ammattia, instituutiota tms.?
Voisitko lainata kirjoituksestani sen kohdan, jossa olen jotakuta herjannut? Olen ainoastaan sanonut armeijaa poikien leikkikouluksi, mutta minä en tarkoita sitä kenellekään henkilökohtaiseksi pilkaksi. En siis halveksi sinua(kaan), vaikka olisit armeijassa viihtynyt. Mielestäni tämä ei ole edes feministinen mielipide, lähinnä olen kuullut vastaavia kommentteja armeijan käyneiltä miehiltä.
Geppetto kirjoitti:Jos näin teet, niin lienee syytä varautua, että sinua pidetään hieman kiihkomielisenä näiden asioiden suhteen, eli siis jos kerran ne pitää liittää asiaan kuin asiaan?
Ehkä minulla ei ole riittävää sisälukutaitoa, mutta täsmentäisitkö vielä, mitä tarkoitat "näillä asioilla" ja "niillä", jotka kuulemma liitän asiaan kuin asiaan? Ja mihin kaikkiin asioihin olen liittänyt "niitä"?
Geppetto kirjoitti:Eipä muuta. Anteeksi voisin pyytää, jos ymmärtäisin että mitä ja miksi? tai oikeastaan, jos se auttaa, niin sitten vaikka ilmankin, anteeksi (....?) :-)
Kuin myös. Ketään en täällä ole tietoisesti haukkunut tai herjannut. Jos joku muuta väittää, haluaisin, että minulle myös osoittettaisiin selkeästi, missä kohtaa olen näin tehnyt. Vastaan kyllä sanomisistani.
Geppetto kirjoitti:Oikeastaan se feministiksi sanominen oli aika pahasti. Mutta se tuli siitä, että he yleensä pitävät oikeutenaan haukkua miehiä (ja heille ominaisia arvoja), tilanteessa kuin tilanteessa, sekä suuttua silmittömästi pienimmästäkin naisiin kohdistuvasta kuvitellustakin heitosta. Eli anteeksi sitä, vilpittömästi :-)
Pyyntö hyväksytty. Vilpittömästi. :)
- Aromia aamiaismuroihin -
luola

Viesti Kirjoittaja luola »

Kaikki pointsit Geppettolle.
lm
manz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manz »

Pikaisesti netistä löydettyä:
Poistamisoikeus ei enää jatkossa ulotu vartiointialueen
välittömään läheisyyteen. Vartijalla on kuitenkin jokamiehenoikeuksin
oikeus toimia tietyin edellytyksin
myös tilanteessa, jossa vartioitavaan omaisuuteen kohdistuu
uhka vartiointialueen ulkopuolelta. Esimerkiksi
tilanne, jossa henkilö jalkakäytävällä seisten on juuri
heittämässä vartiointialueena olevan kauppaliikkeen
ikkunaa rikki, oikeuttaa hätävarjelutoimiin hätävarjelulle
asetettujen edellytysten täyttyessä.
Tota.. ennen 10/02 vartijalla oli oikeuus poistaa vartiontikohteen välittömässä läheisyydessä oleva henkilö. Saahan se nyttenkin, jos siitä on uhkaa kohteelle. Jokamiesoikeuuksissa olit myös hakoteillä. Ainoa jokamiesoikeus joka tulee vastaan on jokamiehen kiinni otto-oikeuus.

Laki yksityisistä turvallisuuspalveluista: "Vartijalla on oikeuus poistaa henkilö vartioimisalueelta, jos poistettava ei noudata vartioimisalueen omistajan tai haltijan takka tämän edustajan antamaa poistumiskehoitusta, taikka jos on ilmeistä, ettei poistettavalla ole oikeuutta oleskella vartiomisalueella ja vartija on kehoittanut häntä poistumaan" ja.. "Jos poistettava, kiinni otettava tai turvallisuustarkastuksen kohteeksi jountunut tekemällä vastarintaa koettaa välttää poistamisen, kinni ottamisen, tai turvallisuustarkastuksen suorittamisen, vartijalla on oikeius käyttää sellaisia tarpeellisia voimakeinoja joita voidaan henkilön käyttäytyminen ja muut seikat huomioon ottaen pitää puolusteltavina." Eli.. Vartijalla ei ole oikeuutta poistaa/poistattaa kuvia, mutta hänellä saattaa olla kiinni otto oikeuus jos kuvista saatava vankeusrangaistus ylittää 6kk. Vartijalla on myös oikeus poistaa kuvaajia vartioimisalueelta, tarvittavin voimakeinoin, muttei edelleenkään ottaa kameraa/kuvia pois.

Rautatieasemalla toimii tällä hetkellä järjestyslain alaisia järjestyksenvalvojia, joilla on oikeuus ylläpitää yleistä järjestystä. Sitä ei vartija saa. Suurin ero "tavallisen" ihmisen ja vartijan välillä on vartijan oikeus käyttää voimakeinoja muutenkin kuin hätävarjeluna (=itsepuolustus).

Tosin, metroasemilta saa hyviä kuvia ;-)
Vastaa Viestiin