Studiosalamat
-
- Viesti:
Keskity konditiona keskustelemaan valokuvauksesta eikä jokaisessa viestissä solvaamaan jokaista joka kommentoi tällä keskustelufoorumilla. Sinä olet jo osoittanut sen, että et keskustele valokuvauksesta vaan henkilön persoonasta. Jätä kommentoimatta jos et pysty ilman solvausta sitä tekemään.
Taitaa olla meikäleisenkin aika poistua tältä foorumilta näiden solvaamisintoilijoiden takia joten Matti poistatko mun käyttäjätunnukset kokonaan.
Taitaa olla meikäleisenkin aika poistua tältä foorumilta näiden solvaamisintoilijoiden takia joten Matti poistatko mun käyttäjätunnukset kokonaan.
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.
Acta est fabula, plaudite!
Acta est fabula, plaudite!
-
haili kirjoitti:Taitaa olla meikäleisenkin aika poistua tältä foorumilta näiden solvaamisintoilijoiden takia joten Matti poistatko mun käyttäjätunnukset kokonaan.
Harmillista, että poistut, jolloin et ehdi kuulla enempää aluepoliittisia kehuja tästä asioihin panostavasta neutraalin rauhallisesta analyysistäsi -- jonka vaarana toki on tulla luulluksi rasistiseksi idiotismiksi -- jossa yhden ihmisen kanssa riitelyn sivujuonteena ilman henkilöön menenemistä haukut samalla kaupungillisen ihmisiä. Ihme, että sellaisella asenteella ei rauha säily.haili kirjoitti:Kuulostat tamperelaiselta joilla on tunnetusti ollut vaikeuksia keskustella netissä ilman henkilökohtaisuuksia johtuen heidän minä-minä asenteesta.
Matti Vuori
-
OFF TOPIC
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... pitsiliina
Kun sitten ärsyynnyin ja arvostelin takaisin päin niin paisunut ego ei sitä kestänyt vaan huusi ylläpitoa apuun. Sen jälkeen olen kyllä kritisoinut joitain Fieron juttuja, mutta etupäässä silloin kun niissä on ollut aihettakin kritiikkiin - niinkuin nyt vaikka tuo ikioman alan sanaston keksiminen tai katteettomat lupaukset halvasta maahantuonnista. Olen kyllä kritisoinut myös tuollaista asennetta, että ensin haastetaan riitaa ja kun toinen ottaa haasteen vastaan niin sitten mennään ruikuttamaan ulkopuolisia apuun. Se on vähän sellaista "Äiti, äiti, pikkuliisa löi takas kun me kiusattiin sitä porukalla" -miehisyyttä.
Se loanheittohan alkoi aikanaan siitä, että kun kritisoin melko voimakkaasti erästä hääkuvaa, niin Fiero alkoi kulkea perässä räksyttämässä kaikesta mitä kirjoitin. Tuo räksyttäminen piti sisällään myös selvää totuuden vääristämistä. Jos joku haluaa tarkistaa miten tuo asia meni, niin tuolta voi käydä tsekkaamassa että se oli nimenomaan fiero joka sen loanheiton ja nälvimisen tähän suuntaan aloitti:fiero kirjoitti:Jokainen lehteen ja jopa kanteen kuvannut tietää että se mistä tämä koko loan heitto alunpitäen alkoi, pitää täysin paikkaansa.
toivotan kaikille upeaa kesää, myös Kondille.
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... pitsiliina
Kun sitten ärsyynnyin ja arvostelin takaisin päin niin paisunut ego ei sitä kestänyt vaan huusi ylläpitoa apuun. Sen jälkeen olen kyllä kritisoinut joitain Fieron juttuja, mutta etupäässä silloin kun niissä on ollut aihettakin kritiikkiin - niinkuin nyt vaikka tuo ikioman alan sanaston keksiminen tai katteettomat lupaukset halvasta maahantuonnista. Olen kyllä kritisoinut myös tuollaista asennetta, että ensin haastetaan riitaa ja kun toinen ottaa haasteen vastaan niin sitten mennään ruikuttamaan ulkopuolisia apuun. Se on vähän sellaista "Äiti, äiti, pikkuliisa löi takas kun me kiusattiin sitä porukalla" -miehisyyttä.
-
Kyse on valosta ja varjosta ja niiden käsittelyn välineistä. Herra f halusi paistatella yksin valokeilassa eikä sietänyt ollenkaan sitä, että jokin varjosti sitä valokeilaa, joten hän veti hunajakennon snoottiin ja alkoi läpytellä ladonoviaan. Valitettavasti vain välähdyspään heikkotehoisuus vei potkun koko hommalta joten hänelle jäi ainoaksi vaihtoehdoksi syyttää herra K:ta koko maailman pahuudesta. Tähän lapselliseen räksyttämiseen hän värväsi mukaan herra Silakan joka on erittäin hyvin perillä siitä, että koko operetti alkoi herra f:n fittuilusta ja nälvimisestä._Teemu_ kirjoitti:Aluepolitiikka? Ego? Nälviminen? Pitkäviha? Nuijasota? Nälkävuosi?
Koska olen aloittelija, kertokaa ihmeessä miten nämä liittyvät studiovalaistukseen??
-
REPS. Mut nyt vintti pimeeks. Öitä.Konditiona kirjoitti:Kyse on valosta ja varjosta ja niiden käsittelyn välineistä. Herra f halusi paistatella yksin valokeilassa eikä sietänyt ollenkaan sitä, että jokin varjosti sitä valokeilaa, joten hän veti hunajakennon snoottiin ja alkoi läpytellä ladonoviaan. Valitettavasti vain välähdyspään heikkotehoisuus vei potkun koko hommalta joten hänelle jäi ainoaksi vaihtoehdoksi syyttää herra K:ta koko maailman pahuudesta. Tähän lapselliseen räksyttämiseen hän värväsi mukaan herra Silakan joka on erittäin hyvin perillä siitä, että koko operetti alkoi herra f:n fittuilusta ja nälvimisestä._Teemu_ kirjoitti:Aluepolitiikka? Ego? Nälviminen? Pitkäviha? Nuijasota? Nälkävuosi?
Koska olen aloittelija, kertokaa ihmeessä miten nämä liittyvät studiovalaistukseen??
-
- Viesti:
Tähän stickiin ois ihan OK laittaa noita studiovalojuttuja.
Kuten arvata saattaa, tulikin loppupelissä se halpa ei niin hyväksi, mutta modaamalla sen sai täysin toimivaksi.
Eli vaikka pari varotusta oli ilmassa, niin tilasin tuon digitarvikkeen radiolaukaisimen. Toimii ihan OK, jos olet 2-3m päässä lähetin vastaanotin systeemillä. Vielä en ole monivastaanotinta testannut, mutta huomenna tiedän senkin.
Nyt kuitenkin modasin ko. laitteen ohjeiden mukaan ja johan pelitti. Aiemmin autotallissa ollut testivalo välähti nippa nappa siitä autotallin ovelta. 100%:sta suoritusvarmuutta ei ollut, vaan jok 5-6 jäi välähtämättä.
Modaus:
Ohjeet löydät täältä --> http://www.instructables.com/id/ESSZSXRVP3EYSYUOLA/
Nyt toimi tuon 1:n vastaanottimen kanssa kuin junan vessa, jopa 25m päästä niin, että tiiliseinä erotti lähettimen ja vastaanottimen. Ei väliinjättöjä tmv. vaan jokainen testshot pamautti salaman. Jos noin pieni juttu auttoi näin paljon, olen varsin tyytyväinen laitteen toimintaan =)
Jollei perskeleen vehkeet toimi, niin sitten meni 350€ elinkaan.
PS. tää on hyvä threadi, voisko MattiH modata tuolta noi kiukuttelut pois ?
Kuten arvata saattaa, tulikin loppupelissä se halpa ei niin hyväksi, mutta modaamalla sen sai täysin toimivaksi.
Eli vaikka pari varotusta oli ilmassa, niin tilasin tuon digitarvikkeen radiolaukaisimen. Toimii ihan OK, jos olet 2-3m päässä lähetin vastaanotin systeemillä. Vielä en ole monivastaanotinta testannut, mutta huomenna tiedän senkin.
Nyt kuitenkin modasin ko. laitteen ohjeiden mukaan ja johan pelitti. Aiemmin autotallissa ollut testivalo välähti nippa nappa siitä autotallin ovelta. 100%:sta suoritusvarmuutta ei ollut, vaan jok 5-6 jäi välähtämättä.
Modaus:
Ohjeet löydät täältä --> http://www.instructables.com/id/ESSZSXRVP3EYSYUOLA/
Nyt toimi tuon 1:n vastaanottimen kanssa kuin junan vessa, jopa 25m päästä niin, että tiiliseinä erotti lähettimen ja vastaanottimen. Ei väliinjättöjä tmv. vaan jokainen testshot pamautti salaman. Jos noin pieni juttu auttoi näin paljon, olen varsin tyytyväinen laitteen toimintaan =)
Jollei perskeleen vehkeet toimi, niin sitten meni 350€ elinkaan.
PS. tää on hyvä threadi, voisko MattiH modata tuolta noi kiukuttelut pois ?
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Otan osaa!Tipe kirjoitti:Ja *sensuroitu*.. romukoppaa joutaa mokoma. Tänään toimi ja ei toiminut.
Jouduin raapiin aika paljon johdon kanssa, joten nyt meni sitten parempi setti ostoon ja loppu tää pelleily.
Hyvää ja halpaa näemmä ei ainakaan valokuvauksen saralla löydy.
kiitos testauksesta, ei tarvii kaikkien tehdä sitä-samaa...
-
- Viesti:
Juu ei tarvi, tulihan kokeiltua.Hannu KH kirjoitti:Otan osaa!Tipe kirjoitti:Ja *sensuroitu*.. romukoppaa joutaa mokoma. Tänään toimi ja ei toiminut.
Jouduin raapiin aika paljon johdon kanssa, joten nyt meni sitten parempi setti ostoon ja loppu tää pelleily.
Hyvää ja halpaa näemmä ei ainakaan valokuvauksen saralla löydy.
kiitos testauksesta, ei tarvii kaikkien tehdä sitä-samaa...
Ton setin 3:lla vastaanottimella saa joku innokas nyt halvalla ;D
-
- Viesti:
Tein tänää saman modauksen lähettimelle, saas nähdä kauanko toimii. Vielä pitäisi vastaanotin suojata häiriöiltä, koska random flasheja tulee luvattoman paljon. Olen tullut samaan päätelmään, halvalla ei hyvää saa ja vilkuilin jo Pocketwizardeja...
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
- Viesti:
Mä tilasin jo Elinchromen Skyport Universalin ;o)
3 vastaanotinta ja lähetin, niin loppu pelleily.
Lisäksi piti kysyä tarjous Elinchromen RX setistä, kun tuo Cyberphoto näyttää aika huokealla myyvän niitä. Katsotaan, putooko hinta tippaakaan, kun pyytää virallista tarjousta ?
Joku vois tähän väliin selittää, onko Rangerin RX-Spedillä ja RX:llä käytännössä muuta eroa, kuin välähdysnopeus ?
... tai no, selvitän tuon itse aivan kohta ;o)
3 vastaanotinta ja lähetin, niin loppu pelleily.
Lisäksi piti kysyä tarjous Elinchromen RX setistä, kun tuo Cyberphoto näyttää aika huokealla myyvän niitä. Katsotaan, putooko hinta tippaakaan, kun pyytää virallista tarjousta ?
Joku vois tähän väliin selittää, onko Rangerin RX-Spedillä ja RX:llä käytännössä muuta eroa, kuin välähdysnopeus ?
... tai no, selvitän tuon itse aivan kohta ;o)
-
- Viesti:
Ei onnistu prkl... Folioviritykset tappaa kyllä häiriöt, mutta samalla kantama lyhenee metriin, vaikka antennimodikin on tehty :( Nyt kun kokeilin kaikki kanavat, löysin yhden jolla randomia tulee vain n. 1 per minuutti. Sen kanssa on varmaan elettävä. Räpsyttelen tuolla 580EX:ä joten skysportti ei sovellu suoraan.harrin kirjoitti:Vielä pitäisi vastaanotin suojata häiriöiltä, koska random flasheja tulee luvattoman paljon.
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
- Viesti:
No tänään toimi taas aivan hiton OK.
Sisätiloissa kuvailin ja 2 radiota toimii 100%, mutta....
Ton todellinen latausnopeus ei muuten ole se, mitä tuossa spekseissä ilmoitetaan. Kertaakaan ei tehnyt rauhallisella kuvaustahdilla virheitä, mutta kun otti 2 nopeata peräjälkeen, niin siinä tuli ongelmia.
Studiosalamat Henselin 500Ws Contrat, joten latausnopeus noilla popilla sisätiloissa on vähintään riittävä ja radio ei jotenkin 'kerkiä mukaan'.
Eli siis rauhallisen kuvaajan setti myytävänä suht' halvalla =)
Sisätiloissa kuvailin ja 2 radiota toimii 100%, mutta....
Ton todellinen latausnopeus ei muuten ole se, mitä tuossa spekseissä ilmoitetaan. Kertaakaan ei tehnyt rauhallisella kuvaustahdilla virheitä, mutta kun otti 2 nopeata peräjälkeen, niin siinä tuli ongelmia.
Studiosalamat Henselin 500Ws Contrat, joten latausnopeus noilla popilla sisätiloissa on vähintään riittävä ja radio ei jotenkin 'kerkiä mukaan'.
Eli siis rauhallisen kuvaajan setti myytävänä suht' halvalla =)