Mitäpä mieltä laukusta?
-
Laukusta ei kokemusta, mutta kuten jo sanottu vaikuttaa mietityltä kokonaisuudelta. Ja itselle ainakin tuo koko on aikamoinen turn-off vaikka miettisikin DSLR:lle. Vaikuttaa aika leveältä ja kulmikkaalta laukulta. Mulla on saman firman slide kamerahihna, ja ainakin se on ihan laadukkaan oloinen ja kameran kiinnitykset ovat parempia kuin Black Rapid yms. slide hihnoilla.
Tosta laukusta löytyy "sissimarkkinointia" juutuubista ainakin Trey Ratchcliff tjms. tyypiltä.
Tosta laukusta löytyy "sissimarkkinointia" juutuubista ainakin Trey Ratchcliff tjms. tyypiltä.
-
-
- Viesti:
Tietysti promovideo on promovideo, mutta kun sitä katsoo, niin siinä markkinoidaan enmmän lifestyleä kuin kuvaamista tai itse laukkua. Tosin tämä ei eroa mitenkään muista laukuista tai valmistajista.
Enivei, kuitenkin se laukku on se välttämätön paha valokuvauksessa. Sehän on vain tapa saada tavarat paikasta A kuvauspaikalle. Ja se paikka, jossa säilytetään/kuljetetaan "ylimääräinen" tavara, kuten muut lasit, ym. Silloin kun ollaan kuvauskohteessa, kamera on toivottavasti kädessä eikä laukussa. Kyllä mulla yleensä kaupungillakin on kamera esillä eikä missään kassissa.
IMHO tuossa ketjun aloittaneessa kassissa ei nyt ole varsinaisesti mitään suurta innovaatiota, miksi siitä jaksaisi innostua. Varmaan ihan laatupeli ja ajaa asiansa. Mutta niin on 99% kaikista laukuista.
BTW. jos pääsisin promovideon maisemiin kuvaamaan, niin mulle olisi ihan sama vaikka kamat olisi elannon muovikassissa.
Enivei, kuitenkin se laukku on se välttämätön paha valokuvauksessa. Sehän on vain tapa saada tavarat paikasta A kuvauspaikalle. Ja se paikka, jossa säilytetään/kuljetetaan "ylimääräinen" tavara, kuten muut lasit, ym. Silloin kun ollaan kuvauskohteessa, kamera on toivottavasti kädessä eikä laukussa. Kyllä mulla yleensä kaupungillakin on kamera esillä eikä missään kassissa.
IMHO tuossa ketjun aloittaneessa kassissa ei nyt ole varsinaisesti mitään suurta innovaatiota, miksi siitä jaksaisi innostua. Varmaan ihan laatupeli ja ajaa asiansa. Mutta niin on 99% kaikista laukuista.
BTW. jos pääsisin promovideon maisemiin kuvaamaan, niin mulle olisi ihan sama vaikka kamat olisi elannon muovikassissa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Tuollahan niitä on ScandinavianPhoto:ssa. 270 EUR näytti maksavan... Kyllä siinä Leica kulkee mukavasti.tjn kirjoitti:Paljonkohan tuolle tulee hintaa, jos se nyt saadaan markkinoille? Voihan sitä rahaa kerätä näinkin.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Juuri näin. Vaikea on laukkumarkkinoille mitään oikeasti uutta ja käänteentekevää keksiä. Vähän eri design, eri materiaalit ja värit. Yhden poppoon tulkinta siitä, mikä on kätevää ja mikä on fiksua suunnittelua. Osa ostajista on kovasti sitä mieltä, että näin on ja että vihdoin tuli hyvin funtsittu laukku. Osa taas toteaa, että ihan jees mutta ei sitä mitä haluan ja haen.mremonen kirjoitti: IMHO tuossa ketjun aloittaneessa kassissa ei nyt ole varsinaisesti mitään suurta innovaatiota, miksi siitä jaksaisi innostua. Varmaan ihan laatupeli ja ajaa asiansa. Mutta niin on 99% kaikista laukuista.
Todellinen mullistus tapahtuu silloin, kun e-tekstiilien materiaalitekniikassa päästään kunnolla vauhtiin.
Ajatelkaa vaikka laukkua, joka kerää energiaa ympäristöstään, esim. valosta ja liikkeestä. Siinä voi olla lokeroita, jotka pysyvät lämpimänä, tai lokeroita jotka pysyvät ympäristöään viileämpinä. Kun avaat laukun pimeässä, sen materiaalit tuottavat valoa ja auttavat näkemään mitä laukun sopukoissa on. Laukku voi induktiivisesti ladata siellä olevia esineitä, kuten akkuja, kännyköitä ja niin edelleen.
IoT:n myötä laukku tietää mitä sinne on pakattu ja listaa vaikka kännykkääsi tai älykelloosi tai vaikka laukun pinnan älykankaaseen listan kaikista pakatuista tavaroista, ja mahdollisesti jopa niiden sijainnin laukussa.
Älykkäät materiaalit osaavat muuttaa ominaisuuksiaan ympäristön olosuhteista riippuen, tai äkillisistä muutoksista johtuen. Laukku voi tuntua pehmeältä ja miellyttävältä, mutta äkillinen isku muuttaa välittömästi pintamateriaalin elastisia ominaisuuksia tehden siitä hetkellisesti rakenteeltaan jäykän, suojaten sen kantajaa ja laukun sisältöä.
Materiaalit osaavat myös mukautua sinne sijoitettavien tavaroiden mukaisesti. Pakattaessa laukku on väljä ja avoin. Kun laukku suljetaan tai pakkaaminen on ohi, älymateriaali mukautuu sisällön mukaan optimaalisesti.
Nanotekniset pintamateriaalit pitävät laukun käytännössä aina puhtaana ja suojaavat sisällön ulkoisilta elementeiltä.
Pinnan väri, kuviointi ja tekstuurit voivat muuttua vaikka mukaillen ympäristöään, tai sellaiseksi kuin haluat.
Laukku tietää sijaintinsa, vaikka siellä ei olisi sisällä paikannettavaa matkapuhelinta tai muuta erillistä paikanninta. Jos kadotat sen, näet sijainnin kartalta.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Niin, siinä vaiheessa kun mun laukun älykkyys ylittää mun ÄO:n, tiedän että on aika siirtyä kiikkustuoliin... Kotimainen. Koivua. Ei sähköliitäntää.
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Matti, me ollaan jo sen ikäisiä, että ainakin nuorison mielestä meidän pitäisi joka tapauksessa olla jo niissä kiikkustuoleissa.mremonen kirjoitti:Niin, siinä vaiheessa kun mun laukun älykkyys ylittää mun ÄO:n, tiedän että on aika siirtyä kiikkustuoliin... Kotimainen. Koivua. Ei sähköliitäntää.
Niiden silmissä ollaankin jo.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Minusta laukun kanssa funktionaalisuus on ykkösjuttu. Esteettisyydellä ei ole väliä. Voi olla elannon muovikassi, jos toimii!
Toiminnallisuudessa minulle oleellista olis saada kameralaukku, joka sateen tullessa ei ainakaan kerää vettä sisäänsä. Ja olis vieläpä sateenpitävä. Mun neljästä laukusta ei ole yksikään varmasti tällainen. Sateen yllättäessä on aina keksittävä jotain suojaa.
Kantomahdollisuudet on osa toiminnallisuutta. Pelkkä olkalaukku ei oikein riitä. Kanto reppumaisesti olis monesti iso plussa.
Kameran saanti helposti laukusta ulos, ilman että muut kamat tippuu tai kamera karkaa on oleellista. Laukun pitäisi tulla myös eteen "käsittelyasentoon" helposti ja se pitäsi saada pois häiritsemästä selän puolelle kätevästi. Niin että se myös pysyy siellä.
Laukun tulisi suojata varusteita myös iskuilta, niitä kun joka tapauksessa välillä tulee.
Koko, lokerot ja sisäosien muokattavuus on sitten tapauskohtaista, ja riippuu monesta seikasta. Tarvitaan siis joka tapauksessa useampi laukku.
Väri, kukkakuviot ja virkatut somisteet luuluu ihan muulle osastolle. Mnuusta.
T.
Jo vanhuuseläkettä nauttiva.
Toiminnallisuudessa minulle oleellista olis saada kameralaukku, joka sateen tullessa ei ainakaan kerää vettä sisäänsä. Ja olis vieläpä sateenpitävä. Mun neljästä laukusta ei ole yksikään varmasti tällainen. Sateen yllättäessä on aina keksittävä jotain suojaa.
Kantomahdollisuudet on osa toiminnallisuutta. Pelkkä olkalaukku ei oikein riitä. Kanto reppumaisesti olis monesti iso plussa.
Kameran saanti helposti laukusta ulos, ilman että muut kamat tippuu tai kamera karkaa on oleellista. Laukun pitäisi tulla myös eteen "käsittelyasentoon" helposti ja se pitäsi saada pois häiritsemästä selän puolelle kätevästi. Niin että se myös pysyy siellä.
Laukun tulisi suojata varusteita myös iskuilta, niitä kun joka tapauksessa välillä tulee.
Koko, lokerot ja sisäosien muokattavuus on sitten tapauskohtaista, ja riippuu monesta seikasta. Tarvitaan siis joka tapauksessa useampi laukku.
Väri, kukkakuviot ja virkatut somisteet luuluu ihan muulle osastolle. Mnuusta.
T.
Jo vanhuuseläkettä nauttiva.
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
-
No nyt on tovin verran kassia kanniskeltu ja on se hyvä. Se lukitusmekanismi on itseasiassa todella toimiva. Sitten taas ne sisätilojen säädettävyydet. Hmm. Laitoin ne kerran kohdilleen ja siinäpä on olleet. Niin tai näin niin diggailen tosi paljon laukusta.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
https://www.varusteleka.fi/fi/product/m ... -25-litraa
https://www.varusteleka.fi/fi/product/m ... kuualustat
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/K ... 000029968/
Siinä se laukku on eikä tarvi potkustarttia. Eikä maksa paljoa. Ja on säädettävää kokoa yms...
https://www.varusteleka.fi/fi/product/m ... kuualustat
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/K ... 000029968/
Siinä se laukku on eikä tarvi potkustarttia. Eikä maksa paljoa. Ja on säädettävää kokoa yms...
-
- Viesti:
-
Ihan OK laukku mutta aika halvan vaikutelman jättää (tosin eipä tuo kovin kalliskaan ole).JuhaM kirjoitti:https://www.varusteleka.fi/fi/product/m ... -25-litraa
Minulla kulkee roinat tuollaisessa silloin, kun en kanna kamera leluja mukanani.
Hakusessa tosin olisi yhä sopivan pieni "everyday" reppu johon mahtuisi kamera (Sony A7RII) pari pienhkö putkeloista 70-200 f4 ja vaikka Zeiss Batis sekä läppäri ja juoma pullo mutta tuntuvat kaikki olevan joko hieman liian pieniä tai liian isoja =(