Kuva varastettu.
-
Siskoni oli antanut luvan kuvien käyttöön, kun taas minä en ole antanut lupaa levittää niitä kenellekkään. Ajattelin että kunhan seuraavan kerran Kuopiossa olen, käyn jututtamassa tallin omistajaa ihan henk.koht. ja pyydän säntillistä korvausta tekijäoikeusrikkomuksesta. Annan luvan pitää kuvat sivuilla, jos suostuvat maksamaan tietyn hinnan. Kehoitan myös jatkossa kysymään kuvien käyttöoikeuksien hintoja kuvaajalta, eikä lupaa sivuille laittamiseen kuvaajan siskolta.
Nikon D200 w/ MB-D200 + AF-S Nikkor 18-135mm 3.5-5.6G ED. Lowepro Nova 2 AW-olkalaukku
-
Ehkä se korvaus kannattaa sittenkin pyytää siskolta. Siskosi ilmeisesti ratsastaa säännöllisesti tallilla, ja tuntee tallin omistajan. Sitten veli kuvaa siskoaan ratsastamassa kyseisellä tallilla (?). Sisko laittaa kuvan tallin omistajalle sähköpostilla ja antaa luvan sen käyttöön nettisivuilla. En ihmettele, että tallin omistaja uskoo kuvassa esiintyvää tuttuaan ja laittaa kuvan sivuille. Enpä lähtisi omilla rahoillani käräjöimään tälläistä tapausta.Mudvayne kirjoitti:Siskoni oli antanut luvan kuvien käyttöön, kun taas minä en ole antanut lupaa levittää niitä kenellekkään. Ajattelin että kunhan seuraavan kerran Kuopiossa olen, käyn jututtamassa tallin omistajaa ihan henk.koht. ja pyydän säntillistä korvausta tekijäoikeusrikkomuksesta. Annan luvan pitää kuvat sivuilla, jos suostuvat maksamaan tietyn hinnan. Kehoitan myös jatkossa kysymään kuvien käyttöoikeuksien hintoja kuvaajalta, eikä lupaa sivuille laittamiseen kuvaajan siskolta.
-