Kuva varastettu.

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Mudvayne

Viesti Kirjoittaja Mudvayne »

Siskoni oli antanut luvan kuvien käyttöön, kun taas minä en ole antanut lupaa levittää niitä kenellekkään. Ajattelin että kunhan seuraavan kerran Kuopiossa olen, käyn jututtamassa tallin omistajaa ihan henk.koht. ja pyydän säntillistä korvausta tekijäoikeusrikkomuksesta. Annan luvan pitää kuvat sivuilla, jos suostuvat maksamaan tietyn hinnan. Kehoitan myös jatkossa kysymään kuvien käyttöoikeuksien hintoja kuvaajalta, eikä lupaa sivuille laittamiseen kuvaajan siskolta.
Nikon D200 w/ MB-D200 + AF-S Nikkor 18-135mm 3.5-5.6G ED. Lowepro Nova 2 AW-olkalaukku
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kari Nikko

Viesti Kirjoittaja Kari Nikko »

Mudvayne kirjoitti:Siskoni oli antanut luvan kuvien käyttöön, kun taas minä en ole antanut lupaa levittää niitä kenellekkään. Ajattelin että kunhan seuraavan kerran Kuopiossa olen, käyn jututtamassa tallin omistajaa ihan henk.koht. ja pyydän säntillistä korvausta tekijäoikeusrikkomuksesta. Annan luvan pitää kuvat sivuilla, jos suostuvat maksamaan tietyn hinnan. Kehoitan myös jatkossa kysymään kuvien käyttöoikeuksien hintoja kuvaajalta, eikä lupaa sivuille laittamiseen kuvaajan siskolta.
Ehkä se korvaus kannattaa sittenkin pyytää siskolta. Siskosi ilmeisesti ratsastaa säännöllisesti tallilla, ja tuntee tallin omistajan. Sitten veli kuvaa siskoaan ratsastamassa kyseisellä tallilla (?). Sisko laittaa kuvan tallin omistajalle sähköpostilla ja antaa luvan sen käyttöön nettisivuilla. En ihmettele, että tallin omistaja uskoo kuvassa esiintyvää tuttuaan ja laittaa kuvan sivuille. Enpä lähtisi omilla rahoillani käräjöimään tälläistä tapausta.
DudeB

Viesti Kirjoittaja DudeB »

Vaikeaksi meni, melkeinpä jopa inhimillisen erehdyksen / väärinkäsityksen piikkiin.

Näitähän näkee.
Se mikä tuntuu kliffalta, tee se jo tänään niin voit tehdä sen huomenna uudestaan !
phist

Viesti Kirjoittaja phist »

siskosi on syyllistynyt (petokseen?) johonkin, joten jututtaisin ehkä kuitenkin ensin edelleenkin häntä siitä, ettei saa luvata sinun kuviasi muiden käyttöön.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Sisko myy ilmaiseksi veljen omaisuutta -ja veli ajatteli pyytää rikkomuskorvausta ostajalta? En lähtisi oikeuteen, enkä kehtaisi tallilla naamaani näyttää. Toivottavasti sisko kehtaa ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
TR8

Viesti Kirjoittaja TR8 »

Joopa joo...

ehdota sille tallinomistajalle että siskosi saa maksun kuvasta luonnossa: säkillisen kauroja tai sopivan määrän ilmaisia ratsastustunteja
Vastaa Viestiin