Pranks

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
jaava

Pranks

Viesti Kirjoittaja jaava »

Mä olen innostunut katselemaan jekkuiluvideoita juutuubista ... se tuntuu aivojen oikaisuksi lepoasentoon paremmalta kuin pasianssi:)
Mulla meinaa vaan vatsalihaksen tulla lopulta kipeäksi.

Tuntuu videoiden teko olevan maailmalla suosittua ja videoita tehtävän osittain varsin hyvin (aivan onnettomia räpellyksiäkin on).Tässä esimerkki yhdestä:
https://www.youtube.com/watch?v=HQM1mNnMMPM

Mä olen jäänyt miettimään ihmisten reaktioita tuollaisessa pränkkäys-tilanteessa. Muutama miete näin aluksi:
  • Naisten kiljaisu näyttää olevan yleismaailmallinen, eikä kulttuurisidonnainen. Naisia myös naurattaa nopeasti yllätyksen jälkeen ja monella näkyy eleitä, jotka kertovat lirahduksesta ... joku sanookin suoraan pöksyjen kastuneen ja nauravat päälle:)
  • Miehillä on (mikro?-kulttuurinen?) tarve yrittää peittää yllätystään ja ainakin olla kirkaisematta (kirkaisijamiehet häpeilevät). Osa miehistä on tyytyväisiä jos voivat reagoida itsepuolustukseen liittyvillä (miehisillä) elkeillä
  • Varsin vähän on negatiivisesti suhtautuvia yllätetyksi tulleita (eivät varmasti julkaise kaikkia). Yllä olevalla videolla vain yksi nainen tuumaa "ei ole hauskaa, ei ole hauskaa ollenkaan" ja jatkaa kiivaan nyrpeästi matkaansa.
  • Olisko tuollainen ollut mahdollista Suomessa 1950, 1960 tai edes 1980 luvuilla, kun meillä oli vielä liikkeellä paljon sodan vaurioittamia rintamamiehiä
  • Olisko tuo mahdollista edes tämän päivän Suomessa vai alkaisiko pränkkääjillä nenä punoittaa sen verran herkästi, ettei toimintaa kannattaisi jatkaa ilman suojia ja turvajoukkoja. Onko suomessa paljon matsomiehiä liikkeellä.
  • Nuorilla naisilla on minusta aistit herkimmällä ja vanhemmat ihmiset ei tunnu juuri huomaavan mitä ympärillä tapahtuu
  • Osalla ihmisistä on todella hitaat reaktiot - viivettä on sekuntikaupalla vaikka yllätys on silmien edessä
Laillisuuskysymys:
Suomessa saa luullakseni pilailuvideoita kyllä kuvata, mutta onko niiden lataaminen juutuuppiin sallittua ilman asianosaisten lupaa?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
talonherra

Re: Pranks

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Joillekkinhan on tuossa hommassa käynyt heikostikkin..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
jaava

Re: Pranks

Viesti Kirjoittaja jaava »

talonherra kirjoitti: Touko 09, 2021 15 : 02 Joillekkinhan on tuossa hommassa käynyt heikostikkin..
Mä en muista tapauksia, mutta uskon näin käyneen. Vaarassa taitaa olla kaikki osapuolet.
Olisko moottoripyöräily kuitenkaan sen turvallisempaa - kaikkihan väittää lentämisen isolla matkustajakoneella olevan.
Vastaa Viestiin