Olen nyt useamman vuoden kuvaillut canon 550d Järkkärillä ja Tamronin 17-50mm linssillä. Kamera on käytössä pääasiassa vain matkoilla ja viimeaikoina onkin alkanut ärsyttää kameran koko ja paino. Mukana kun kulkee myös fisheye linssi ja Gopro tarvikkeita. Nettiä selatessa törmäsinkin canonin eos M sarjan kameroihin. Katselin että tuota ensimmäisä m sarjalaista saisi muutamalla satasella nykyään. http://www.canon.fi/for_home/product_fi ... slr/eos_m/ Olisiko järkevää ostaa tuo reissukameraksi, jolloin voisin käyttää kameran mukana tulevaa 18-55 linssiä ja ottaa vain fisheye linssin + adapterin mukaan reissuille?
Ainoa mikä tuossa kamerassa nyppii aivan julmetusti on viewfinderin puuttuminen. Onko muita kameravaihtoehtoja joihin saisi adapterilla kiinni canonin linssejä? Ja hintaluokka muutama satanen.
Pieni järkkäri ison rinnalle, millainen?
-
- Viesti:
Millaiset vaatimukset sinulla on kuvanlaadun suhteen?
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
Re: Pieni järkkäri ison rinnalle, millainen?
Mä en kyllä adapteria huolisi painoa ja kokoa lisäämään, mutta se onkin vain henkilökohtainen mielipiteeni. Juuri tuon VF:n puutteen takia hommasin Sony a6000 jostain hullun perjantain tarjouksesta muutamalla satasella. Kittilinssillä ihan kompakti peli ja kuvanlaatu riittää minulle mainiosti. Hakkaa kyllä tuon 550D:n mennen tullen kaikessa muussa paitsi akunkestossa.shnigi kirjoitti: Ainoa mikä tuossa kamerassa nyppii aivan julmetusti on viewfinderin puuttuminen. Onko muita kameravaihtoehtoja joihin saisi adapterilla kiinni canonin linssejä? Ja hintaluokka muutama satanen.
Mulla on tuohon Tamronin turistilinssikin, mutta ensi reissulle otan kyllä pelkän kittilinssin mukaan. Jos ei millit riitä, niin sitten vain kroppaan kotona. Koolla on merkitystä aina silloin tällöin. Kömpelöhän tuo on, kun siihen hiukan pitempää tötteröä ruuvaa nokalle. Canonin putkia on vitriini väärällään, muttei ole käynyt edes mielessä hommata adapteria kaveriksi.
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
-
-
Kuvanlaatu mielellään lähellä samaa kuin canon 550d, tai parempi. Kamerassa arvostan 3,5mm mikrofoniliitäntää, sillä diggailen myös videokuvasta.JKyytinen kirjoitti:Millaiset vaatimukset sinulla on kuvanlaadun suhteen?
Tuo sony a6000 vaikutti ihan kivalta, mutta siinä ei ollut mikkiliitäntää ja ehkä hieman budjetin yli menee.
Adapteri tulisi lähennä tuolle fisheye linssille satunnaisia räpsyjä varten. Muuten kamerassa varmaan pysyisi 17-55mm tms vastaava jotta kameran koko ei kasva järjettömäksi.
-