Canon 5Dmk3

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
moidites
Viesti:

Re: Canon 5Dmk3

Viesti Kirjoittaja moidites »

Kyllä minulle henkilökohtaisesti oli paljon isompi loikka ja wow-tunne, kun ostin 600D:n jälkeen 5D3:n kuin se kun ostin R5:n - ja nimenomaan vauhtikuvauksen saralla. Riippuu niin paljon mikä se nopeasti liikkuva kohde on. Minä kuvaan pääsääntöisesti juoksevia vinttikoiria ja minun vauhtikuvaamisessa R5:n silmätarkennus ei toimi täsmällisesti aina (toki usein loistavasti tarkentaa, mutta ei aina), vaikka kameralle näyttäisi sen kohdan missä ne silmät suurin piirtein on ja mihin haluaisin sen tarkentuvan - ei, peräaukko, paidan napit, korvat tai voimakkaasti kaareutuva häntä on usein R5:n mielestä enemmän silmä kuin ne silmät mitä koetan tarjota. Tällä viikolla on pyryttänyt suht joka päivä melkein vaakana lunta, niin jo olosuhteet tekevät sen ettei se tarkennus ole silmissä aina.

Kesällä kun kuvaili lenteleviä pääskysiä, niin siinä kyllä huomasi R5:n ylivoiman verrattuna aikaisempiin runkoihini, mutta linnut eivät ole kuitenkaan se mitä päivittäin kuvaisin. Kaikessa se ylivoima ei näy samassa mitassa.

Varsinkin nyt 5D3:n hinta-laatusuhde käytettynä ostettuna on erittäin hyvä, niin hyvä, etten ole raskinut omaani myydä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
xorsa
Viesti:

Re: Canon 5Dmk3

Viesti Kirjoittaja xorsa »

Kerrotaan nyt vielä se, että kulmaetsintä olen käyttänyt vain macron kanssa ja sekin suolla kihokkeja kuvatessa. En minä noita lintuja maaten kuvaa, korkeintaan kyykyssä. Ja tuo 400/4DO on sen verran mukava ja kevyt putki tälläiselle vanhuksellekin.
Vanhakin oppii vielä
Vastaa Viestiin