Maffer kirjoitti: ↑Marras 27, 2024 23 : 46 Missä on kaiken RAWin suttaamisen poistava vipu? Varsinkin kun meuhkataan autenttisesta kuvasta. Bulb timer saatiin 10 vuoden viiiveellä huhhuh sentään. NR multisequence RAW on kunnolla tehty vain Pentaksissa, viitsivät tuollaisia tuohon listata.
Montako miljoonaa näitä siis on tilattu? Vai onko tehty 100 ja tilattu 200. Kyllähä siinä on melkoinen ylikysyntä.
Joo, no eiköhän niitä ole "tarpeeksi" monta tilattu. Sony liian iso firma näpertämiseen. Maailmalla on paljon porukkaa joille tämä ei ole liian kallis kamera. Bonuksena köyhemmille jää vanhat laitteet käytettynä. Ensimmäinne A1 on edelleen loistava kamera. Tosin siihen saisi firmware päivityksenä monia käteviä ominaisuuksia lisää, siis voisi tehdä jos Sony niin päättäisi...
Mutta onhan tämä uusin lippulaiva sentään kehitystä eteenpäin.
Se on kyllä jännä miten Pentaxin monet edistykselliset ominaisuudet ovat jääneet niin pienelle huomiolle. Porukka ei usko, mutta Pentaxin K-1 oli vuosikymmenen muita edellä näissä tietyissä jutuissa, kuten monivalotus. Ja joissakin ominaisuuksissa vieläkin edellä. Ei vaan Sonya, vaan ihan kaikkia.
Minua ei haittaisi edes Pentaxin K-mount, mutta peilittömän siitä haluaisin. Ja kunnon EVF etsimellä varustetun. Suurin turhautuminen Pentaxiin mulla tuli automaattitarkennuksen epätäsmällisyyksiin ja että manuaalitarkennusta ei voinut tehdä tarkasti kuin takanäytöltä. Mainio peli siis jalustakäyttöön, mutta vaikea normaali kuvaamiseen etsimen kautta - edellä mainituista tarkennukseen liittyvissä asioissa...Suurin ilo kinopeilittömässä minulle on ollut tarkennuksen täsmällisyys, ja käyttäjäystävällinen manuaalitarkentaminen. Lisäksi olen tykännyt miten helposti kameraan on voinut liittää hyvin erillaista optiikkaa adaptereilla.