Sony A7R II kokemukset, ongelmat jne.

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

temama, montako kuvaa olet näillä A7-varianteilla kuvannut?

No apuva! Hei järki käteen ny, kun tehdään suurennoksia niin kaikki mahdollinen epätäydellisyys moninkertaistuu, nimenomaan Sonylla saa OK laatua jos tehdään pienennöksiä.
Viimeksi muokannut Maffer, Elo 11, 2015 14 : 10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

nsamppa kirjoitti:Mä kyl diggailen kääntyvästä näytöstä ja evf:stä juu. Mua taas rasittaa se, ettei kunnon kaukolaukaisimia ole. .
Kyllä löytyy. Ihan kunnollisia langallisia.
temama

tn1krr kirjoitti: Jostain syystä Remosellakin oli virossa (hienoja kuvia reissulta btw, brasialaisittain sanoen "hespect" :) ) 2 eri kamerasysteemiä mukana...).
;-)

Kummasti sitä pitää vaan ponya kyydissä.
Maffer
Viesti:

Ai Trigger-Trap? No se ehkä on ns. kunnollinen, nää muut on kiinanpommeja mitkä kestää kolme reissua. Iteltäkin levis tommonen Shoot-intervallikake viime joulukuussa pakkaseen. Laukasunappi halkes...
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

temama kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Mä kyl diggailen kääntyvästä näytöstä ja evf:stä juu. Mua taas rasittaa se, ettei kunnon kaukolaukaisimia ole. .
Pystyyks tinkii jonkin linkin? Meinaan just eilen laitoin muutaman semmosen surkeen laukaisimen tulemaan kun en parempia löytäny.
tn1krr

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

nsamppa kirjoitti:
temama kirjoitti:
Pystyyks tinkii jonkin linkin? Meinaan just eilen laitoin muutaman semmosen surkeen laukaisimen tulemaan kun en parempia löytäny.
Edelleen mikä tahansa 2,5 mm kuulokeliitännällä oleva langallinen/langaton laukaisin ja yllälinkittämäni konvertterikaapeli toimii.

Muotoillaan niin päin että kertokaa minkälaisia laukaisimia niissä muissa systeemeissä on joita ei saa Ponyissä toimimaa?
Maffer
Viesti:

No ylipäätään jos jotain innovaatioita pitäis tehdä niin päästä eroon lankapaskoista. Jos ja kun kamerassa on bluetooth, niin sillä vaikka. Tietyissä olosuhteissa kaikki kameraan tökittävät narut ovat vaan haitaksi. Puhumattakaan noiden adapterien tuomista lisäliitoksista.
nsamppa

Mulle taas esmees kävis se Canonin perus TC-80N3. Nice and simple. Semmonen mulla ollu käytössä vaikka kuinka pitkään ja edelleen toimii virheettä.

Mitään langattomia virityksiä en vois omiin tarpeisiini edes ajatellakaan.
jantjuha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jantjuha »

Maffer kirjoitti:No ylipäätään jos jotain innovaatioita pitäis tehdä niin päästä eroon lankapaskoista. Jos ja kun kamerassa on bluetooth, niin sillä vaikka. Tietyissä olosuhteissa kaikki kameraan tökittävät narut ovat vaan haitaksi. Puhumattakaan noiden adapterien tuomista lisäliitoksista.
Käviskö tää innovaatiosta noiden perus kännylaukaisuominaisuuksien lisäksi:

https://www.playmemoriescameraapps.com/ ... _00-C10005
https://www.strobotti.com

Sony A7III+A7rII | Batis 85mm f1.8 | Sony 35mm f1.4 | Samyang AF 14mm f2.8 | Sony 24-70 f2.8 GM | Sigma 105mm f2.8 macro
Maffer
Viesti:

Ei, noi appsit syö akkua kuten nsamppakin jo totesi. Akunkesto on huono ja Sony meni vielä huonontamaan sitä lisää salakavalasti pienentämällä akkunsa kapasiteettia.

Ylipäätänsä ei voi ymmärtää, miksi sellaista perusominaisuutta kun intervalometri ei ole vakiona laitteessa missä on vaikka mitä turhaketta vakiona.
laxative

Viesti Kirjoittaja laxative »

mKovin ollaan muutosta vastaan. Itseäni ainakin jonkinlaisena ohjelmoijana kiinnostaa kyllä tuo softan kirjoitus Sonyyn, kun on tullut Canonin ML :n sekä DryOS :n kanssa pelleiltyä. Jokaiselle jotakin. Ei se siitä silti huonoa kameraa tee, vaikka joltakin kuvaajalta muka puuttuu jotkut sävyt jostain. Sitä tuskin edes harjoittunut kuvaajakaan näkee ja silloin on kyllä yleisö väärä jos sun kaltanen kuvaaja kuvaakin vain muille maisemakuvaajille.
MjrPayne

Viesti Kirjoittaja MjrPayne »

Tuntuu Sonylla kuvaaminen olevan Ford Fairlinea lainaten joillekin "kuin masturbointia riivinraudalla, hauskaa mutta tuskallista". Pakko kuvata vaikka kuinka riipii :) Koko ensinnäkin, 1xD4 = 2xA7 niin kokonsa kuin painonsa puolesta. Kuvan laatu on riittänyt minulle niin A7 kuin s-mallissa ja video-ominaisuudet ovat ihan eri planeetalta kuin peilikameroissa. D4 ei tule käytettyä kuin pelien kuvaamiseen kun siihen on pitkä putki ja tarkennus on huomattavasti varmempi. Muut tulee pääsääntöisesti hoidettua Sonyllä. Eikä ole akun koko ollut rajoitteena kun on akkuja laukussa ja tarvittaessa akkuperä kiinni jolloin videotakin saa kuvattua yli kaksi tuntia yhtä soittoo. A7s-2 odottelen.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

nsamppa kirjoitti:Mulle taas esmees kävis se Canonin perus TC-80N3. Nice and simple. Semmonen mulla ollu käytössä vaikka kuinka pitkään ja edelleen toimii virheettä.

Mitään langattomia virityksiä en vois omiin tarpeisiini edes ajatellakaan.
Itse ostaisin (ja olen hankkinutkin) tarpeeksi laadukkaan "kiinalaisen" tarvike timer remoten. TC-80N3 kloonejahan on markkinat pullollaan.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=ti ... 7&_sacat=0

Sitten on olemassa ainakin tälläinen adapteri, jolla Canonin perus TC-80N3:n liittimen saa konvertoitua RS-60E3 2.5mm uros-plugiksi:

http://www.ebay.com/itm/CANON-RS-80N3-T ... 1021936643

Siihen pitää vaan saada sitten Sonyn liitin...

http://www.ebay.com/itm/2-5mm-S2-Remote ... 41868cdd77

....Joko itse juottamalla jos osaamista löytyy, tai sitten sopivalla adapterilla:

http://www.ebay.com/itm/2-5mm-female-to ... 3cb7b45121

...Ja koristelee varmistellen koko taideteoksen vielä kestävällä teipillä. Johan kelpaa :-D

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viesti:

laxative kirjoitti:mKovin ollaan muutosta vastaan. Itseäni ainakin jonkinlaisena ohjelmoijana kiinnostaa kyllä tuo softan kirjoitus Sonyyn, kun on tullut Canonin ML :n sekä DryOS :n kanssa pelleiltyä. Jokaiselle jotakin. Ei se siitä silti huonoa kameraa tee, vaikka joltakin kuvaajalta muka puuttuu jotkut sävyt jostain. Sitä tuskin edes harjoittunut kuvaajakaan näkee ja silloin on kyllä yleisö väärä jos sun kaltanen kuvaaja kuvaakin vain muille maisemakuvaajille.
Menee ohi että paukkuu. Olen tehnyt vedoksia, suuria, joissa on kaikenlaista häijyä näkyvissä, mitkä ovat suurennoksessa räjähtäneitä artifakteja. Sellaiset näkee kyllä pullonpohjatkin päässä ja niitä on joutunut testivedoksen jälkeen korjailemaan. Moniko täällä kirjoittaja on yrittänyt samaa? Siis näillä Sony-kameroilla.
säyne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja säyne »

Ammattikäytössä Sony A7II ollut loistava. Toivottavasti A7RII on vielä parempi.
Näin sen näin: http://www.mpaakkonen.com
aikaarska

säyne kirjoitti:Ammattikäytössä Sony A7II ollut loistava. Toivottavasti A7RII on vielä parempi.
Joo, ammattilaisiakin on niin moneen lähtöön ja luulenpa että vain pieni osa heistä kuvaa ammatikseen sellaisia valokuvia joissa Sonyn nykyinen RAW pakkaus oikeasti haittaa.

Toivon kuitenkin, että parantavat järkkäreidensä RAW formaattia (tai antavat vaihtoehdon nykyiselle ARW formaatille). niin tulee hyvästä kamerasta vielä täydellisempi.

nsamppa

Jeps. Kyllähän ne toimivia peliä on. Tän kuvasin ny keväällä:

https://vimeo.com/126358929

Kombona oli nimenomaan A7II&A7S. Pitää vaan olla taskut täynnä akkuja ja osata varautua siihen että niiden kanssa voi olla vähän viivettä siellä ja vähän enemmän täällä. Niin ja pitkää pinnaa kannattaa myös varata vähän isommalla kauhalla, koska hermoille noi pirulaiset osaa käydä.

Oliko Maffer ku tokas että noi on parhautta ja paskuutta samassa paketissa? Oli kuka oli, niin sitä ne tosiaan on.
aikaarska

nsamppa kirjoitti:Jeps. Kyllähän ne toimivia peliä on. Tän kuvasin ny keväällä:

https://vimeo.com/126358929

Kombona oli nimenomaan A7II&A7S. Pitää vaan olla taskut täynnä akkuja ja osata varautua siihen että niiden kanssa voi olla vähän viivettä siellä ja vähän enemmän täällä. Niin ja pitkää pinnaa kannattaa myös varata vähän isommalla kauhalla, koska hermoille noi pirulaiset osaa käydä.

Oliko Maffer ku tokas että noi on parhautta ja paskuutta samassa paketissa? Oli kuka oli, niin sitä ne tosiaan on.
Pätevän näköinen video, kiitos jaosta! Oli ihan viihdyttävä katsoa.

Parhautta ja paskuutta samassa paketissa... :-D

Se on mielenkiintoista kuinka Sony on myynyt näitä malleja kuin häkää. Jengiä ei pienet paskuudet näköjään ihmeemmin pelota, enkä oikeastaan ihmettele edes asiaa. Saahan sillä kuitenkin pääsääntöisesti erittäin korkealaatuisia valokuvia (ja videoita).

Parhaus on niin kiehtovassa paketissa ja huokuu sellaista modernia valokuvaustekniikkaa ja filosofiaa vaikka samalla on oudolla tavalla läsnä myös wanhojen kinorunkojen fiilis. Kuten esimerkiksi Minolta srT-101 tms.

Vielä kun pikkuisen parantavat pakettia niin minäkin ostan.
Viimeksi muokannut aikaarska, Elo 11, 2015 22 : 07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

aikaarska kirjoitti: Se on kuitenkin mielenkiintoista kuinka Sony on myynyt näitä malleja kuin häkää. Jengiä ei pienet paskuudet näköjään ihmeemmin pelota, enkä oikeastaan ihmettele edes asiaa. Parhaus on niin kiehtovassa paketissa ja huokuu sellaista modernia valokuvaustekniikkaa ja filosofiaa vaikka samalla on oudolla tavalla läsnä myös wanhojen kinorunkojen fiilis. Kuten esimerkiksi Minolta srT-101 tms.
Vieläkun pikkuisen parantavat pakettia niin minäkin ostan.
A7 sarja on markkinoiden ainoat peilittömät täyskennoiset. Kai ne nyt kaupaksi menee, etenkin kun 24mpx perusmallien hinnat on aika siedettävät.

CaNikonin täyskennoisten myyntiin nähden Sonyt on kyllä marginaalituotteita.
temama

nomad kirjoitti:
aikaarska kirjoitti: Se on kuitenkin mielenkiintoista kuinka Sony on myynyt näitä malleja kuin häkää. Jengiä ei pienet paskuudet näköjään ihmeemmin pelota, enkä oikeastaan ihmettele edes asiaa. Parhaus on niin kiehtovassa paketissa ja huokuu sellaista modernia valokuvaustekniikkaa ja filosofiaa vaikka samalla on oudolla tavalla läsnä myös wanhojen kinorunkojen fiilis. Kuten esimerkiksi Minolta srT-101 tms.
Vieläkun pikkuisen parantavat pakettia niin minäkin ostan.
A7 sarja on markkinoiden ainoat peilittömät täyskennoiset. Kai ne nyt kaupaksi menee, etenkin kun 24mpx perusmallien hinnat on aika siedettävät.

CaNikonin täyskennoisten myyntiin nähden Sonyt on kyllä marginaalituotteita.
mä oon muuten lähes fifty-sixty varma, että Niikonilla ja Sonylla on joku helevetin diili ton kinokennopolitiikan&RAW pakkauksen kanssa kanssa.
Sony saa tehdä rauhassa peilittömiä kinorunkoja ja Nikon ostelee uskollisesti Sonyn kinokennoja niin kauan kun Sony vcähän rapauttaa kuvadataa RAW keitoksen tuloksena!
Heti kun Nikonilta tulee peilitön kinorunko, niin Sony julkaisee uuden raw-formaatin.

Näin on. fifty-sixty
Vastaa Viestiin