Canon R-sarjan kamerat

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
SuperDrive

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Jos RP on liian pieni, voi siihen lisätä Canon Eg-E1 kahvan. Se tosin ei ole varsinainen kahva vaan pohjaan tuleva jatke. Toki lähes satanen on aika kova hinta tuollaisesta, jossa ei ole mitään varsinaista toimintoa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

SuperDrive kirjoitti: Huhti 22, 2022 19 : 07 Jos RP on liian pieni, voi siihen lisätä Canon Eg-E1 kahvan. Se tosin ei ole varsinainen kahva vaan pohjaan tuleva jatke. Toki lähes satanen on aika kova hinta tuollaisesta, jossa ei ole mitään varsinaista toimintoa.
Löytyisikö esim Smallrigilta semmoinen?
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Eikö noi smallrigit ole vähän erilaisten lisävarusteiden kiinnittämistä varten. Ihan normikuvaamiseen näytävät vähän kömpelöiltä ja rumilta.Tuo Canonin oma on ihan siisti:

https://www.the-digital-picture.com/Rev ... -Grip.aspx

Kuva
nsamppa

En tarkoita cagea, vaan ihan tommosta pulikkaa. Ja jos niillä ei semmoista ole, käsittääkseni ne aika innokkaasti ottaa vastaan toiveita.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Canonin kikkareet näyttävät leluilta jotka on liimattu pohjaan, ei jatkoon. SmallRigisissä on tekemisen meininki. Melkein Pentax 67:n puukahvan tasoa muttei ihan.

Muistetaan myös taas että pohjakapulat ovat seurausta Japanilaisille käsille suunnitelluista rungoista. Muilla asiakkailla ei ole mitään virkaa ja lukeutuvat kolmosluokan kansalaisiin.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Mä olen käyttänyt kirsikkapuusta tehtyä pulikkaa Sony A7RII pohjalla silloin kun olen halunnut enemmän kahvaa. Toimii, ja näyttää hyvältä ja muodikkaasti ekologiselta :-)

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viesti:

No tietenkin voi kasata himmeleitä kolmannen osapuolen osista. Mut valmistajan omat jatkopalikat on luokkaa takaspoileri Nikko-autoon.
nsamppa

Höpöhöpö. Mulla vaikka kuin Smallrig kilkettä ja kosher kamaa on. Esimerkiksi vaikka orkkis päälikahvat on ihan hirveitä monestakin syystä.
Maffer
Viesti:

No vaihda sitten kameraan johon saa paremman rigin. GFX:n kahvan jätin muistoksi kun oli sen verran hyvä (se sivulle ruuvattava jättimäinen puukahva).
mvert

Viesti Kirjoittaja mvert »

JKT kirjoitti: Huhti 15, 2022 9 : 20 Ja käyttöliittymä on aika rasittava 7DII:een tottuneelle. Jos tulisi kolmenumeroisista malleista, niin sitten varmaan tutumpi.

Omani tosin rupesi viimeistään parin vuoden kohdalla ryppyilemään eikä pysy poissa päältä. Saattoi alkaa jo aiemmin, mutten tajunnut, mikä akun tyhjensi.
Tuo käyttöliittymä on tosiaan melko rasittava 7D2 ja 5D4 käyttöön tottuneelle.

Kurkkasin mitä noin vuoden kaapissa käyttämätön RP sanoo, ja pyysi lataamaan akun. Luultavasti olin ladannut akun täyteen, kun sen viimeksi olen kaappiin laittanut. Toivottavasti ei ole akut ihan entiseksi menneet, kun on tullut ne täyteen ladattuna säilytettyä noin pitkään.
nsamppa

Maffer kirjoitti: Huhti 24, 2022 16 : 12 No vaihda sitten kameraan johon saa paremman rigin. GFX:n kahvan jätin muistoksi kun oli sen verran hyvä (se sivulle ruuvattava jättimäinen puukahva).
Öööö? Kyllähän jokaiseen kameraan saa rakennettua hyvän ja sellaisen rigin ko haluaa. Oikean käden kahva on kyl ehkä hölmöintä mitä on. Siellähän ne valtaosa kontrollista on.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Kauneus on katsojan silmissä ja toisille riittää aivan hyvin tuollainen kameran alle tuleva lisäosa, kuten noisssa Canoneissa kuvassa on ja mielestäni melko huomaamattoman istuvat ja täten varmasti ajavat tarkoitustaan vastaavan asian vähintään tyydyttävästi.

Heille sitten ketkä haluavat vielä jotain lisää, löytyy edellämainittua SmallRigiä, ym. lisäosaa pilvin pimein.

Ei ole olemassa hölmön kokoisia tai näköisiä ratkaisuja, sillä se mikä on minun mielestäni mahdollisesti hölmö, jonkun toisen mielestä se sama saattaa olla erittäin hyvä.

Tämä mennyt näemmä taas sellaiseksi keskusteluksi, kun jonkun mielestä kaikki muu on tuuhiohimmeleitä, mitkä eivät miellytä hänen silmäänsä ja sitä kautta ne kuuluisi sitten vähintäänkin lakiasetuksen voimin kieltää kaikilta käyttäjiltä.

Vähän sama kuin että istun frendin Audin puikkoihin ja totean että ihan *sensuroitu* jakkara, enkä huomio että hän on 165cm, kun itse olen 198,5 cm.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
_dc_

Viesti Kirjoittaja _dc_ »

Toimiiko Canon Speedlite 580EX ja Canon Speedlite 580EX II salamat R-sarjan kameroiden kanssa normaalisti vai pelaako ne vain peilikameroissa?
mvert

Viesti Kirjoittaja mvert »

Juuri noista malleista ei ole kokemusta. Ainakin 430EXII ja 600EXII-RT ja ST-E3-RT olen käyttänyt onnistuneesti RP:n ja R5:n kanssa. Veikkaisin myös noiden toimivan, mutta toivottavasti joku sellaisen ja R-sarjan kameran omistaja vahvistaa vielä asian.
Maffer
Viesti:

Eikös 430EX II tullut samaan aikaan 580:n vastaavan kanssa. Eli ns. samaa sukupolvea.
nsamppa

temama

Viesti Kirjoittaja temama »

No niinpä tietysti.

It should be noted that Canon’s statement (which is directly out of Japan) specifically mentions autofocus lenses, but Viltrox and other lens manufacturers may have stopped producing any lenses for the RF mount — with electronics or otherwise — out of an abundance of caution.

Viltrox and any other company that produced an autofocus-capable RF lens did so through reverse engineering, since PetaPixel is aware that Canon does not currently license its RF mount to any third-party manufacturers. As such, it does make sense that the company would take issue with any that make use of its proprietary autofocus and electronics technology.

Update 9/6: Tamron has confirmed that its upcoming lens is developed, manufactured and sold under the license agreement with Nikon Corporation, leaving Canon as the only major manufacturer to not license its mirrorless mount.

Niinkuin joku hyvin rinnasti tän keissin; Konsolifirma tekee pelikoneen, mutta ei annan kenellekkään lisenssiä tuottaa sille pelejä, vaan haluaa tuottaa kaikki pelit itse. Semmoista. Kaikki tietää mitä tälläisestä seuraa, ei mitään hyvää.

Sanokaa mun sanoneen, että Canon joutuu tinkimään tästä, ja seuraavan vuoden aikana antamaan aikankin parille firmalle oikeuden tehdä RF objektiiveja, ja seuraavan 4 vuoden aikana luvan saa muutama valmistaja lisää!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viesti:

Tuollaihan Sonyn pleikkarit lähti matkaan. Pelit oli By Sony ja/tai Sonyn omistuksessa olevista studioista. Sitten se homma laajeni jossain välissä.

Mut aivan oikein että pistetään patenttikapula kiinarin rattaisiin. Mitäs leikkivät tulella.
aikaarska

Canon EOS R6 Mark II tulossa?

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Canon EOS R6 Mark II ruumoria:

https://www.canonrumors.com/canon-eos-r ... fications/

Canon EOS R6 Mark II Specifications (New information in bold)
24mp Full-frame CMOS Sensor
Dual Pixel RAW / RAW burst
Dual Pixel CMOS AF
In-body stabilization
Digital Tele-Converter
12fps Mechanical
Hybrid Auto
4K 30p (No Crop)
4K 60p (Cropped. The EOS R6 is a 1.1x crop)
Canon Log 3/HDR PQ
Cloud RAW processing
RF/RF-S Lenses
SD/SDHC dual card slot
Not much change in the form factor over the original EOS R6

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa

Toi vaan jotenkin alleviivaa et Canon itekin tietää et R6 on floppi. Ei tota markki kakkosta muuten näin nopsaan olis tullu.
Vastaa Viestiin