Nikon D800

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

paaton kirjoitti: Jos tälläinen joskus tulee, niin on siinä silloin muutakin muutoksia 800 verrattuna.
Eihän se silloin ole D800 D4:n kennolla... ;)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

PekkaSav kirjoitti:
Eihän se silloin ole D800 D4:n kennolla... ;)
Sitä on aranevan kanssa keskitytty maukumaan olennaisia? Ihan hyvä kuvapari ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Onks näissä ajan myötä vaihtunut jotain koneiston osia? Tuli uusi runko nyt taloon ja laukasu kuulostaa enemmän 5D mark 2:lta kuin edelliseltä D800:lta.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Eipä ole tietoa koneiston osien vaihtumisesta ainakaan mulla.

Tänään kuvailin paikallista taitoluistelukilpailua pari tuntia 80-200mm zoomilla ja tuo oli suunnilleen eka kerta kun olen enemmän kuvaillut 1.2x kropilla. Sopi aika hyvin tuolle etäisyydelle mitä kaukalon laidalta kuvasin ja sai vähän lisää sarjatulinopeutta, vaikka eipä sitä nyt niin paljon tullutkaan sarjalla ammuttua. Kuvat tuntuu vääntyvän LR:ssä huomattavasti nopeammin myös. Ja 1600 ISO ei ole hirveä ongelma vähemmilläkään pikseleillä. Ruudun korkeuteen skaalattuina näyttävät kohinan suhteen ihan kelvollisilta ja eipä noissa taas terävyys riitä mihinkään julistekokoon useimmiten muutenkaan.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
TTH

Viesti Kirjoittaja TTH »

Mitä edullista ja toimivaa langatonta kaukolaukaisinta suosittelette D800:n kaveriksi? Toiveena olisi että salamakenkä jää vapaaksi, että pikkusalamalla voisi ohjata ulkoiset salamat.

Jos löytyy sellainen vaihtoehto, jota voi myöhemmin käyttää myös salamoiden langattomaan ohjaamiseen niin aina parempi. Ja edelleen kiinnostun lisää jos samoilla laitteilla voi samanaikaisesti hoitaa sekä kameran langattoman laukaisun, että salamoiden laukaisemisen (tietenkin siis lisää palikoita ostaen).

Edit. Jos edullisen ja toimivan välillä tuntuu olevan liian suuri ristiriita niin painotus sinne toimivan puolelle.
Juppe_85

Viesti Kirjoittaja Juppe_85 »

http://www.rajalacamera.fi/micnova-mq-w ... nGroup=681

Itsellä tuo. Tominut ihan kivasti.
Miksus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Te, joilla on D800/E:

Minun D800e rungossa joutuu mikroadjustaamaan kolmea Nikkorin lasia kun tarkennus on takana ja paljon. 50mm 1.4 G lasissa ei säätö -20 käytännössä edes riitä.

Onko kokemuksia että tuo isompi kenno olisi tarkempi tarkennuksen kohdallaan olosta vai onkohan tuossa rungossa joku perustavanlaatuisesti persiillään...

Mikko
jmjh

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Miksus kirjoitti:Te, joilla on D800/E:

Minun D800e rungossa joutuu mikroadjustaamaan kolmea Nikkorin lasia kun tarkennus on takana ja paljon. 50mm 1.4 G lasissa ei säätö -20 käytännössä edes riitä.

Onko kokemuksia että tuo isompi kenno olisi tarkempi tarkennuksen kohdallaan olosta vai onkohan tuossa rungossa joku perustavanlaatuisesti persiillään...

Mikko
Huoltoon vaan säädettäväksi. Minulla oli vähän samanlaista, tosin mikro-adjust riitti mutta säädätin kuitenkin samalla kun korjasivat yhden objektiivin.
jyrbba
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jyrbba »

Mikko
Sama ongelma oli 50 mm 1.4G:ssä, kokeileppa vaikka F2.8:lla osuuko focus kohdalleen. Mulla ainakin osu...
Miksus
Viesti:

jyrbba kirjoitti:

Mikko
Sama ongelma oli 50 mm 1.4G:ssä, kokeileppa vaikka F2.8:lla osuuko focus kohdalleen. Mulla ainakin osu...
Ei auta tuo, samalla lailla tarkentaa tosi paljon taakse, muut lasit joilla ongelma esiintyy on 16-35 4 VR ja 24-120 4 VR. 70-200 2.8 VR II tarkentuu taas ällistyttävän tarkkaan paikoilleen ilman säätöjä.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Miksus kirjoitti:
jyrbba kirjoitti:

Mikko
Ei auta tuo, samalla lailla tarkentaa tosi paljon taakse, muut lasit joilla ongelma esiintyy on 16-35 4 VR ja 24-120 4 VR. 70-200 2.8 VR II tarkentuu taas ällistyttävän tarkkaan paikoilleen ilman säätöjä.
Noissahan on toleranssit niin kameran kun objektiivinkin päässä. Miksuksella on ilmeisesti ollut huono tuuri siinä, että sekä kameran että objektiivin toleranssi aiheuttaa tarkennusvirhettä samaan suuntaan?
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

nomad kirjoitti: Noissahan on toleranssit niin kameran kun objektiivinkin päässä. Miksuksella on ilmeisesti ollut huono tuuri siinä, että sekä kameran että objektiivin toleranssi aiheuttaa tarkennusvirhettä samaan suuntaan?
No joo, mutta d800n kanssa kaikki af:n virheet tietenkin näkyvät paljon paremmin, mitä esimerkiksi seiskasatasella. Siis jos katsellaan croppeja. Aika paljon olen kyllä huomannut internetin ihmeellisessä maailmassa kommentteja, ettei af ole kehittynyt samaa tahtia kennon mukana.

Tuossa ketjussa on aika paljon mielipiteitä kasisatasen af:sta.
Paljon tuossa on tuubaa ja turhaa inttämistä, mutta osa on ehkä tottakin. Nelos sivulla on esimerkki, miten kasisatanen af ottaa kiinni takin korkeamman kontrastin kohtaan. Joku olikin epäillyt, että seiskasatasesta parantunut hämärä tarkennus olisi aiheuttanut tälläisen sivutuotteen.

http://forums.dpreview.com/forums/thread/3370397

Minä ajattelin kyllä koettaa seuraavaa kameraa hankkieassani myös canonin uutuuksia. Käytän oikeastaan vain muutamaa kiinteää ja af:n toiminta on kyllä minulle kameran tärkein ominaisuus.
Miksus
Viesti:

paaton kirjoitti:
nomad kirjoitti: Noissahan on toleranssit niin kameran kun objektiivinkin päässä. Miksuksella on ilmeisesti ollut huono tuuri siinä, että sekä kameran että objektiivin toleranssi aiheuttaa tarkennusvirhettä samaan suuntaan?
No joo, mutta d800n kanssa kaikki af:n virheet tietenkin näkyvät paljon paremmin, mitä esimerkiksi seiskasatasella. Siis jos katsellaan croppeja. Aika paljon olen kyllä huomannut internetin ihmeellisessä maailmassa kommentteja, ettei af ole kehittynyt samaa tahtia kennon mukana.

Tuossa ketjussa on aika paljon mielipiteitä kasisatasen af:sta.
Paljon tuossa on tuubaa ja turhaa inttämistä, mutta osa on ehkä tottakin. Nelos sivulla on esimerkki, miten kasisatanen af ottaa kiinni takin korkeamman kontrastin kohtaan. Joku olikin epäillyt, että seiskasatasesta parantunut hämärä tarkennus olisi aiheuttanut tälläisen sivutuotteen.

http://forums.dpreview.com/forums/thread/3370397

Minä ajattelin kyllä koettaa seuraavaa kameraa hankkieassani myös canonin uutuuksia. Käytän oikeastaan vain muutamaa kiinteää ja af:n toiminta on kyllä minulle kameran tärkein ominaisuus.
Sen verran täytyy omasta kokemuksesta sanoa että kyllä tuossa mielestäni tarkennus pelaa ilmiömäisen hyvin, että jos jossain muussa toimii paremmin niin sillä ei ole enää paljoakaan käytännön merkitystä...
Vocifer

Viesti Kirjoittaja Vocifer »

Mikko
Kaikki putket kalibroitu D800E:n kanssa ja suurimmalle osalle ei tarvinnut tehdä minkäänlaista korjausta. Joka tapauksessa vähemmän joutui hienosäätämään kuin D3s:n kanssa. Lisäksi 500/4+2xTC-yhdistelmän sai toimimaan D800E:n kanssa, kun sitä ei saatu toimimaan D3s:n kanssa edes JAS:lla.

Veikkaan että kohdallesi on osunut viallinen yksilö, joka kannattaa viedä myyjälle takaisin huollettavaksi/vaihdettavaksi.

Mielenkiintoista toisaalta tuo 50/1.4G linssi. Itse kuvaan 35/1.4:lla ja 85/1.4:lla ja molemmissa tarkennus toimii kuin junan vessa, eikä tarkennuksen hienosäätöä ole tarvittu lainkaan kyseisissä linsseissä. Liekö sitten tuossa 50/1.4:ssa jokin paritusongelma tämän mallin kanssa, kun siitä linsIstä muuallakin meuhkataan...
Miksus
Viesti:

Vocifer kirjoitti:

Mikko
Kaikki putket kalibroitu D800E:n kanssa ja suurimmalle osalle ei tarvinnut tehdä minkäänlaista korjausta. Joka tapauksessa vähemmän joutui hienosäätämään kuin D3s:n kanssa. Lisäksi 500/4+2xTC-yhdistelmän sai toimimaan D800E:n kanssa, kun sitä ei saatu toimimaan D3s:n kanssa edes JAS:lla.

Veikkaan että kohdallesi on osunut viallinen yksilö, joka kannattaa viedä myyjälle takaisin huollettavaksi/vaihdettavaksi.

Mielenkiintoista toisaalta tuo 50/1.4G linssi. Itse kuvaan 35/1.4:lla ja 85/1.4:lla ja molemmissa tarkennus toimii kuin junan vessa, eikä tarkennuksen hienosäätöä ole tarvittu lainkaan kyseisissä linsseissä. Liekö sitten tuossa 50/1.4:ssa jokin paritusongelma tämän mallin kanssa, kun siitä linsIstä muuallakin meuhkataan...
Joutuukohan tuollaisen säätöhomman itse maksamaan tai vastaako takuu, kun on kyseessä kuitenkin Nikkorin omat lasit?
Vocifer

Viesti Kirjoittaja Vocifer »

Miksus kirjoitti:
Vocifer kirjoitti:

Mikko

Joutuukohan tuollaisen säätöhomman itse maksamaan tai vastaako takuu, kun on kyseessä kuitenkin Nikkorin omat lasit?
Veikkaan, että takuuseen menee jos ongelmia tulee. Suurin ongelma taitaa olla se, ettei halua lähettää kameravehkeitään viikoiksi JAS:lle vaan hoitaa tarkennuksen hienosäädön itse esim. LensAlignin avulla, jolloin kameravehkeet on käytössä silloin kuin haluaa. Jos ei hienosäätö riitä niin silloinhan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lähettää kamat myyjälle/JAS:lle.
papetsu

Viesti Kirjoittaja papetsu »

Vocifer kirjoitti:
Miksus kirjoitti:
Vocifer kirjoitti: Kaikki putket kalibroitu D800E:n kanssa ja suurimmalle osalle ei tarvinnut tehdä minkäänlaista korjausta. Joka tapauksessa vähemmän joutui hienosäätämään kuin D3s:n kanssa. Lisäksi 500/4+2xTC-yhdistelmän sai toimimaan D800E:n kanssa, kun sitä ei saatu toimimaan D3s:n kanssa edes JAS:lla.

Veikkaan, että takuuseen menee jos ongelmia tulee. Suurin ongelma taitaa olla se, ettei halua lähettää kameravehkeitään viikoiksi JAS:lle vaan hoitaa tarkennuksen hienosäädön itse esim. LensAlignin avulla, jolloin kameravehkeet on käytössä silloin kuin haluaa. Jos ei hienosäätö riitä niin silloinhan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lähettää kamat myyjälle/JAS:lle.
Täällä on näköjään menossa avioliitto neuonta kun keskustellaan paritusongelmista, ei se ole helppoa teidänkään avioliitto. Olisko väärä uskonto tai kxxpä väärässä reijässä?

Taivaspaikka irtoaa varmaan Nikonin käyttäjille pelkästä maanpäällisestä kärsimyksestä...
Miksus
Viesti:

papetsu kirjoitti:
Vocifer kirjoitti:
Miksus kirjoitti: Joutuukohan tuollaisen säätöhomman itse maksamaan tai vastaako takuu, kun on kyseessä kuitenkin Nikkorin omat lasit?
Täällä on näköjään menossa avioliitto neuonta kun keskustellaan paritusongelmista, ei se ole helppoa teidänkään avioliitto. Olisko väärä uskonto tai kxxpä väärässä reijässä?

Taivaspaikka irtoaa varmaan Nikonin käyttäjille pelkästä maanpäällisestä kärsimyksestä...
Huoh... Kauan se taas kestikin, onneksi sain jo vastauksen niin ei tarvitse näitä enempää lukea.

Mikko
papetsu

Viesti Kirjoittaja papetsu »

Olkoot tämä nyt esimerkkinä siittä mihin tämä asiattomien kirjoittelu johtaa
foorumeilla, tämä minun asiaton heitto sai voimanssa tämän herra Vociferin vierailusta toisessa ketjussa, keskusteluun hänellä oli juuri saman verran annettavaa...
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

papetsu kirjoitti:Olkoot tämä nyt esimerkkinä siittä mihin tämä asiattomien kirjoittelu johtaa
foorumeilla, tämä minun asiaton heitto sai voimanssa tämän herra Vociferin vierailusta toisessa ketjussa, keskusteluun hänellä oli juuri saman verran annettavaa...
Lapsellista...
Yhyy, toinen aloitti.
Vastaa Viestiin