Nikon D800
-
Olisi hyvä, kun saataisiin Nikoneista samanlainen rekisteri, kun on
Pentaxforumillakin.
Siellä on rekisteri esim: näistä aikanaan olleista anturin täplävioistakin.
Sinne sai jokainen Pentaxin omistaja jättää tiedot oliko vikaa tai ei ja kameran rungonnumeron.
Sieltä pystyi katsomaan minkälaisessa numerosarjassa vika oli ilmentynyt.
Ei kaikkien tarvitse ostaa näitä heti huoltoon lähetettäviä kameroita.
Koska voi olla liikkeitä joilla on isoja varastoja jo vanhenpaakin sarjaa.
Verkkokauppacomilla on Tällähetkellä 25 kpl ja myymälöissä lisää D800 sia.
En väitä että näissä olisi viallisia, mutta tilaisin muualta joilla ei ole omassa varastossa, voisi olla varmenpaa.
Pentaxforumillakin.
Siellä on rekisteri esim: näistä aikanaan olleista anturin täplävioistakin.
Sinne sai jokainen Pentaxin omistaja jättää tiedot oliko vikaa tai ei ja kameran rungonnumeron.
Sieltä pystyi katsomaan minkälaisessa numerosarjassa vika oli ilmentynyt.
Ei kaikkien tarvitse ostaa näitä heti huoltoon lähetettäviä kameroita.
Koska voi olla liikkeitä joilla on isoja varastoja jo vanhenpaakin sarjaa.
Verkkokauppacomilla on Tällähetkellä 25 kpl ja myymälöissä lisää D800 sia.
En väitä että näissä olisi viallisia, mutta tilaisin muualta joilla ei ole omassa varastossa, voisi olla varmenpaa.
-
- Viesti:
Jenkeissä kuluttajilla on vapaa 30-päivän palautusoikeus eikä tavaran tarvitse olla käyttämätön. Siellä moni tilasi sekä perusmallin että eemelin ja palautti parin viikon testaamisen jälkeen toisen tai molemmat.nomad kirjoitti:Olisko nämä niitä af-vikaisia ja palautettuja yksilöitä?Pentax RAW kirjoitti:Nyt olisi myytävänä Adoramassa halvalla kunnostettuja D800
Eiköhän tuo tarkennusasia ole nyt kunnossa. Mutta kyllä se sikäli roikkuu yhä D800:n yllä. että itse en ainakaan ostaisi alkupään kameraa käytettynä ilman todella huolellista testaamista.
Eli ei noissa välttämättä ole ollut mitään vikaa. Ne vaan ovat käytettyjä.
-
- Viesti:
Älä kuule hanki mitään. Maailmanloppuhan on tulossa, kuten itsekin totesit.Pentax RAW kirjoitti:Harmi tämä pistää miettimään mikä on tuleva Nikon hankinta.
Älkää minua haukkuko haukkukaa näitä, kun on rikkoneet nämä kamerat.
V****ako näitä miettimään: jos tarvitsee kameran, ostaa sen. Jos ei tarvitse, ei osta.
-
Asiantuntevassa porukassa on kiva vaihtaa mielipiteitä.
Aina oppii uusia asioita ja kun ei ole kiire uuden kamerankanssa on hyvä pähkäillä asioita eri kanteilta silloin oppii paljon asioita.
Näin kylmällä ja pimeellä vuodenaikaan tulee kuvattua paljon vähemmän, kun keväästä syksyyn välisenä aikana.
Nytten on aikaa tehdä raakakuvista valmiita kuvia ja valita lopulliset arkistokuvat.
On tuossa muutama kamera ja niihin kaikkiin putket laajakulmasta - pitkään teleeseen.
Tätä D700 käytän eniten se on minun oikea työkalu.
Kunhan kevättalvi koittaa niin eiköhän tussa rivissä ole D800 tai D4.
Aina oppii uusia asioita ja kun ei ole kiire uuden kamerankanssa on hyvä pähkäillä asioita eri kanteilta silloin oppii paljon asioita.
Näin kylmällä ja pimeellä vuodenaikaan tulee kuvattua paljon vähemmän, kun keväästä syksyyn välisenä aikana.
Nytten on aikaa tehdä raakakuvista valmiita kuvia ja valita lopulliset arkistokuvat.
On tuossa muutama kamera ja niihin kaikkiin putket laajakulmasta - pitkään teleeseen.
Tätä D700 käytän eniten se on minun oikea työkalu.
Kunhan kevättalvi koittaa niin eiköhän tussa rivissä ole D800 tai D4.
-
-
Laita palautetta adoraman webvastaavalle. Uskon kyllä, että kuuntelevat. :)markku55 kirjoitti:Mä oon varmaan jo tippunut muutosten junasta, mutta aikoinaan pisteellä jaettiin tuhansiin ja pilkulla erotettiin sadasosat.paaton kirjoitti:2,499.95 dollaria. Tuohon postit ja tullit päälle, niin johan onkin edullinen.
http://www.adorama.com/INKD800R.html?ut ... flaid63773
-
-
No joo, tuossa olet osittain oikeassa, tosin tuhansia ei jaettu pilkuilla, mutta sadasosat kylläkin pisteellä.Holden kirjoitti:suomessa joo, mutta ei englanninkielisissä maissa.markku55 kirjoitti:Mä oon varmaan jo tippunut muutosten junasta, mutta aikoinaan pisteellä jaettiin tuhansiin ja pilkulla erotettiin sadasosat.paaton kirjoitti:2,499.95 dollaria. Tuohon postit ja tullit päälle, niin johan onkin edullinen.
Olen kerran kokenut tuon karvaasti, kun huusin jotain Ebaysta ja pistin hinnaksi vaikkapa tyyliin 100,50€ ja tuoha tulkittiin 10050€, onneksi virheellinen käsitykseni asiasta "ymmärrettiin" ja en joutunut ostamaan 100€ tuotetta satakertaisella hinnalla.
Toisaalta en moittinut ketään, vaan myönsin tippuneeni junasta, silti pitää loukkaantua ihan turhasta.
-
Minä en nyt varmasti loukkaantunut. Ei ihan kamalasti pilkut ja pisteet häiritse. Enkä kyllä yleensäkkään ota internettiä kauhean vakavasti.
Pyrin käyttämään hymiötä, kun itseäni oikeasti naurattaa kirjoitteassani. Aika monelta tuo hymiö tulee viestin loppuun, jos itsellä on jo ajat sitten käämit palaneet. Ensin selvää vttuilua toiselle tuutin täydeltä ja perään hyppyläpsyt.
Pyrin käyttämään hymiötä, kun itseäni oikeasti naurattaa kirjoitteassani. Aika monelta tuo hymiö tulee viestin loppuun, jos itsellä on jo ajat sitten käämit palaneet. Ensin selvää vttuilua toiselle tuutin täydeltä ja perään hyppyläpsyt.
-
Kyllä ne tuhannet voidaan erotella pilkulla ainakin Yhdysvalloissa jossa tuo Adorama sijaitsee. Ja sitten vielä miljoonan kohdalle toinen jne. Voit esim. tarkistamalla laittamalla tietokoneesi lukujen esitysmuodon amerikkalaiseksi.markku55 kirjoitti: No joo, tuossa olet osittain oikeassa, tosin tuhansia ei jaettu pilkuilla, mutta sadasosat kylläkin pisteellä.
Olen kerran kokenut tuon karvaasti, kun huusin jotain Ebaysta ja
-
Joku väliraportti:
http://blog.mingthein.com/2012/10/27/ni ... rm-report/
Ihan mielenkiintoista lueskella jonkun näkemyksiä kamerasta kun sitä on pidemmän aikaa käyttänyt.
Ihan mielenkiintoista lueskella jonkun näkemyksiä kamerasta kun sitä on pidemmän aikaa käyttänyt.
-
Olen varmaan viettänyt oman D800n kanssa aika lailla yhtä paljon aikaa kuin tuo kaveri ja olen kyllä joistakin asioista eri mieltä.Holden kirjoitti:Joku väliraportti:
Esim manuaalitarkennus ei ole mahdotonta ja kaverin perusteet sille miksei kamera toimisi dokumentti/reportaasikamerana ovat aika heppoiset.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
Miten tarkennat manuaalisesti?Avokid kirjoitti:Olen varmaan viettänyt oman D800n kanssa aika lailla yhtä paljon aikaa kuin tuo kaveri ja olen kyllä joistakin asioista eri mieltä.Holden kirjoitti:Joku väliraportti:
Esim manuaalitarkennus ei ole mahdotonta ja kaverin perusteet sille miksei kamera toimisi dokumentti/reportaasikamerana ovat aika heppoiset.
-
-
Katson etsimestä milloin kuva on terävä ja käännän tarkennusrengasta.Holden kirjoitti:
Miten tarkennat manuaalisesti?
Miten sinä? :)
Ps. Hait varmasti sitä miten tarkennan maisemia kuvatessani, eli liveviewillä. Mutta määrällisesti kuvaan enemmän ilman takanäyttöä.
-
En oikeastaan mitenkään, koska se ei ole etsimestä katsoen mahdollista. Se on, kuten tuo kirjoittaja mainitsee, optimoitu kirkkauten, ei manuaalitarkentamiseen. Jos ei tahdo muuten fokusta saada, niin käytän live viewiä ja kontrastitarkennusta.Avokid kirjoitti:Katson etsimestä milloin kuva on terävä ja käännän tarkennusrengasta.Holden kirjoitti:
Miten tarkennat manuaalisesti?
Miten sinä? :)
.
-
Niin tässä on varmaan se ero just, että olen tottunut tarkentamaan käsin vain vielä huonommilla etsimillä. Olen kerran pari kuvaa ottanut anopin OM-1llä, jossa taisi olla leikkolasi.Holden kirjoitti:Itse olen näet ihan samaa mieltä: Nykyiset peilijärkkärien etsimet ovat täysin käyttökelvottomia manuaalitarkennukseen ilman modaamista. Joo, chipatuilla objektiiveilla voi katsella millon AF-sensori ilmoittaa fokuksen olevan kohdillaan, mutta siinäkin pitää luottaa vaan AF-sensoriin.
-
Leikkolasin kanssahan se on helppoa. Helppoa se on myös peilittömillä järkkäreillä joista näkee syväterävyyden suoraan EVF:stä tai takanäytöltä. 1.4-laseilla ei ole toivoakaan. AF ja tarkentaminen ylipäätänsä on eniten turhautumista aiheuttava asia tässä D800:ssa. RAW-tiedostot ovat omaa luokkaansa kun on tässä syksyn mittaan tullut testailtua muutkin kilpailijat ja sen takia esim Canoniin vaihtaminen ei tule kuuloonkaan.Avokid kirjoitti:Niin tässä on varmaan se ero just, että olen tottunut tarkentamaan käsin vain vielä huonommilla etsimillä. Olen kerran pari kuvaa ottanut anopin OM-1llä, jossa taisi olla leikkolasi.Holden kirjoitti:Itse olen näet ihan samaa mieltä: Nykyiset peilijärkkärien etsimet ovat täysin käyttökelvottomia manuaalitarkennukseen ilman modaamista. Joo, chipatuilla objektiiveilla voi katsella millon AF-sensori ilmoittaa fokuksen olevan kohdillaan, mutta siinäkin pitää luottaa vaan AF-sensoriin.