Nikon D800
-
- Viesti:
Aivan! Mielestäni D800:n yksi parhaista ja huonoin asia on toiminta liveviewin kanssa.PekkaSav kirjoitti:Toivottavasti liveviewiin saataisiin jossain vaiheessa parannusta firmispäivityksellä. Suuremmilla zoomauksilla ei tee yhtään mitään, kun kuva menee pikselipuuroksi.
+näyttää kuvaa kohtuullisen hämärässä ja livehisto toimii myös luotettavasti pitkille valotusajoille
+peili ei napsu liveview-tilassa, HDR-sarja mahdollista CH-valinnalla kiekosta (tosin ei siltikään Canonin elektronisen sulkimen veroinen)
-pikselitason zoomi on ihan puuroa vrt. D700 tai D3x. Ja tämä jos mikä vippaa manuaalihommissa ja etenkin makroilussa. Tähän on osittainen fiksi, eli picture stylesiin vetää sharpnessin täysille, jolloin tarkka kohta korostuu puurosta paremmin. Fataali issue myös T/S-lasien kanssa puuhaileville. Wink wink-- Samyang 24mm T/S...
-
- Viesti:
Kerrotko lisää? Tai linkkikin vaikka?Maffer kirjoitti:..., HDR-sarja mahdollista CH-valinnalla kiekosta
Eipä näkynyt olevan.janne. kirjoitti:Toimiikos tuo livehistogrammi muuten kuin tuolla videopuolella?
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Juu, elikkä laittaa vaan bracketin päälle (3, 5, 7 jne) -> liveview päälle -> Ch tai Cl kiekosta päälle -> lanka-/kaukolaukaisin kiinni ja namiska pohjaan. Ruutu pimenee ja kamera ottaa putkeen asetetun haarukoinnin verran ruutuja. Lopuksi kannattaa olla riehumatta kun kamera kirjoittelee kamaa kortille.
-
http://www.dpreview.com/news/2012/10/05 ... DNG-option
Eli pakattu DNG tulossa.
Eli pakattu DNG tulossa.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
häh.. mä oon käyttäny pakattua DNG:tä Lightroom 4:ssä jo jonkun aikaa. En importissa, mutta oon exportannu arkistointiin jotain vähemmän tärkeetä kuvamatskua pakattuina DNG:nä. Yks D800:n pakattu DNG-filu vie n. 10 megaa.Avokid kirjoitti:http://www.dpreview.com/news/2012/10/05 ... DNG-option
Eli pakattu DNG tulossa.
-
Onko siihen hävitön moodi olemassa?Holden kirjoitti:häh.. mä oon käyttäny pakattua DNG:tä Lightroom 4:ssä jo jonkun aikaa. En importissa, mutta oon exportannu arkistointiin jotain vähemmän tärkeetä kuvamatskua pakattuina DNG:nä. Yks D800:n pakattu DNG-filu vie n. 10 megaa.Avokid kirjoitti:http://www.dpreview.com/news/2012/10/05 ... DNG-option
Eli pakattu DNG tulossa.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Normi DNG on pakattu häviöttömästi. Se on kutakuinkin samankokoinen tiedosto kun häviöttömästi pakattu NEF.OskuK kirjoitti:Onko siihen hävitön moodi olemassa?Holden kirjoitti:häh.. mä oon käyttäny pakattua DNG:tä Lightroom 4:ssä jo jonkun aikaa. En importissa, mutta oon exportannu arkistointiin jotain vähemmän tärkeetä kuvamatskua pakattuina DNG:nä. Yks D800:n pakattu DNG-filu vie n. 10 megaa.Avokid kirjoitti:http://www.dpreview.com/news/2012/10/05 ... DNG-option
Eli pakattu DNG tulossa.
-
En kyllä ihan tajua miksi kaikkea ei jo pakata häviöttömästi. Siis tuo uusi pakkaus on juurikin häviöllinen pakkaaminen. Suurin osa nykyaikaisista tiedostomuodoista toimii häviöttömästi pakattuna eikä kukaan erikseen sitä niin mainitse.Holden kirjoitti:Normi DNG on pakattu häviöttömästi. Se on kutakuinkin samankokoinen tiedosto kun häviöttömästi pakattu NEF.OskuK kirjoitti:Onko siihen hävitön moodi olemassa?Holden kirjoitti: häh.. mä oon käyttäny pakattua DNG:tä Lightroom 4:ssä jo jonkun aikaa. En importissa, mutta oon exportannu arkistointiin jotain vähemmän tärkeetä kuvamatskua pakattuina DNG:nä. Yks D800:n pakattu DNG-filu vie n. 10 megaa.
Jossain lintukuvauksessahan tuollainen häviöllinen pakkaaminen voi säästää merkittävästi. Sininen taivas pakkaantuu nätisti pieneen ja kortille kirjoittaminen voi helposti nopeutua jos prosessori jaksaa.
-
Pakattu tiedosto vaatii enemmän puhtia koneelta kun tiedostoa käsitellään. Pakkaus täytyy purkaa lennossa.Avokid kirjoitti:En kyllä ihan tajua miksi kaikkea ei jo pakata häviöttömästi. Siis tuo uusi pakkaus on juurikin häviöllinen pakkaaminen. Suurin osa nykyaikaisista tiedostomuodoista toimii häviöttömästi pakattuna eikä kukaan erikseen sitä niin mainitse.Holden kirjoitti:Normi DNG on pakattu häviöttömästi. Se on kutakuinkin samankokoinen tiedosto kun häviöttömästi pakattu NEF.OskuK kirjoitti: Onko siihen hävitön moodi olemassa?
Jossain lintukuvauksessahan tuollainen häviöllinen pakkaaminen voi säästää merkittävästi. Sininen taivas pakkaantuu nätisti pieneen ja kortille kirjoittaminen voi helposti nopeutua jos prosessori jaksaa.
-
Itse olen sitä mieltä, että jos haluaa pilata tai tuhota kuvat ostaa suoraan huonomman kameran ja siihen kittilasit.
Adoben kuvanpilaamisohjelmia en käytä ikinä, enkä muutenkaan ohjelmilla pilaa kuviani.
On muutenkin vaikea saada jotenkin tyydyttävää tulosta näillä nykyajan kameroilla.
Tämä D700 on viellä jotenkin käyttökelpoinen, mutta odottelen jotakin viellä parenpaa tulevan.
Luulin tätä pokkarikansan D600, mailmanparantajaksi, mutta erehdyin aatoksissani.
Jos on 40 vuotta kuvannut Nekoille ja Kinofilmille, niin on vaikea sopeutua tähän siirtymään.
Vikahan ei ole teidän vaan hitaan kehityksen ja väärän kaupallisen kilpailun.
Adoben kuvanpilaamisohjelmia en käytä ikinä, enkä muutenkaan ohjelmilla pilaa kuviani.
On muutenkin vaikea saada jotenkin tyydyttävää tulosta näillä nykyajan kameroilla.
Tämä D700 on viellä jotenkin käyttökelpoinen, mutta odottelen jotakin viellä parenpaa tulevan.
Luulin tätä pokkarikansan D600, mailmanparantajaksi, mutta erehdyin aatoksissani.
Jos on 40 vuotta kuvannut Nekoille ja Kinofilmille, niin on vaikea sopeutua tähän siirtymään.
-
...ja pentaxin? Oikeastaan tekniikkaa ei saisi mistään moittia, sehän on omaan pesään kuseksimista. Kunnes vaihtaa merkkiä.paaton kirjoitti:No mikäänhän ei estä dialle filmille kuvaamista. Ei ole mikään pakko sopeutua, jos ei tahdo. Miksi muuten edes ostit digicameran?
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Jotta voi valittaa kuinka digikamerat pilaavat valokuvaamisen taiteen.paaton kirjoitti:No mikäänhän ei estä dialle filmille kuvaamista. Ei ole mikään pakko sopeutua, jos ei tahdo. Miksi muuten edes ostit digicameran?
-
- Viesti:
-
Juu. Uuden filmijärkkärinkin voi ostaa esim Nikoniltamremonen kirjoitti:+1Avokid kirjoitti:Jotta voi valittaa kuinka digikamerat pilaavat valokuvaamisen taiteen.
Mikään ei tosiaan pakota kuvaamaan digillä. Tosin filkan saamisessa tullee jossain vaiheessa ongelmia, mutta voihan nyt ostaa reilusti varastoon. Tai opetella tekemään itse.
http://nikon.fi/fi_FI/product/film-came ... -camera-f6
-
- Viesti:
-
Eipä tässä ole muusta puhuttu, kun siitä, että on kaikkea kokeiltu, mutta ei omaa mummoa.
Kaikki vähän vanhemmat kuvaajat tietää ettei vanhaan ole enään paluuta.
Digikuvaaminen on helppotöisenpää, kuvatessa automaatti päälle ja antaa tietokoneen tehdä loput.
Viellä, kun on kunnon ohjelma, mikä manipuloi kuvat voi jälkikäteen tuoda kuviin asioita jotka eilen ei sattunut osumaan kohdalle.
Eikä sitä tarvitse irvistellä, jos sanon, että Dikikamerat kehitty koko ajan, mutta hitaasti.
Kaikki kehitys kulkee aina ensin kaupallisuuden mukaan, sitä ensin mikä myy ja sitten oikeat asiat hitaasti perässä.
Kaikki vähän vanhemmat kuvaajat tietää ettei vanhaan ole enään paluuta.
Digikuvaaminen on helppotöisenpää, kuvatessa automaatti päälle ja antaa tietokoneen tehdä loput.
Viellä, kun on kunnon ohjelma, mikä manipuloi kuvat voi jälkikäteen tuoda kuviin asioita jotka eilen ei sattunut osumaan kohdalle.
Eikä sitä tarvitse irvistellä, jos sanon, että Dikikamerat kehitty koko ajan, mutta hitaasti.
Kaikki kehitys kulkee aina ensin kaupallisuuden mukaan, sitä ensin mikä myy ja sitten oikeat asiat hitaasti perässä.
-
- Viesti:
Itse ajattelen aika vahvasti eri tavalla. Liekö syynä sitten se, että ei ole ihan 40 vuoden kuvaushistoriaa takana kun on ikää vasta sen verran. Digikuvauksen historiaa jos omalta kohdalta miettii niin sitä aloin harrastaa vasta vuonna 2000. Siitä on nyt siis 12 vuotta ja vaikka kehityksen nopeudesta voi tietysti olla montaa mieltä niin onhan meillä nyt aivan uskomattoman hyvät laitteet (ja myös softat), joilla saa tehtyä kuvia lähes kaikissa tilanteissa jotka ois jäänet silloisilla vehkeillä vain haaveeksi. Osa tulee tietysti kaluston hinnastakin, silloin en omistanut digikameraa vaan kuvasin työnantajan kameralla, joka ei ollut mitenkään huippua edes sillä hetkellä.Pentax RAW kirjoitti:Jos on 40 vuotta kuvannut Nekoille ja Kinofilmille, niin on vaikea sopeutua tähän siirtymään.
Mulla on kai huono mielikuvitus, mutta en oikein keksi mistä voisin syyttää väärää kaupallista kilpailua nykykameroissa.
Tästäkin ajattelen vähän eri tavalla, minusta kaupallisuus on vain lisääntymään päin.Pentax RAW kirjoitti:Kaikki kehitys kulkee aina ensin kaupallisuuden mukaan, sitä ensin mikä myy ja sitten oikeat asiat hitaasti perässä.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB