Samantien sen kameran mukana tuleva kaulahihna roskikseen ja tilalle Peak Design, joka miellyttävyydessään ja käytettävyydessään aivan eri planeetaltamvert kirjoitti: ↑Tammi 09, 2025 17 : 36Paljon tosiaan riippuu miten kameraa meinaa kantaa ja kuinka usein käyttää ja onko kyseessä pelkkä reppureissu jolloin kaikki kamat liikkuu usein mukana. Jos kamera on liian suuri ja painava ja se on repussa, niin saattaa kuvat jäädä vähiin. Jos roikkuu taas kaulasta, niin sitten kameran paino olisi kyllä hyvä saada selvästi alle kiloon. Olkahihnalla tuo reilu kilo ei ainakaan itsellä tunnu missään ja kamera olisi aina nopeasti käyttökunnossa.jka71 kirjoitti: ↑Tammi 09, 2025 17 : 15Aika lailla samaa mieltä koosta ja painosta säästämättä, mutta semmoiset laitteet mukaan millä on tottunut kuvaamaan. Jos lähtee uusilla laitteilla ja varsinkin oudolla merkillä niin voi tulla ongelmia. Sikäli vähän viime tippaan jäänyt kaluston miettiminen.
Minä olen tehnyt yhden kuvausmatkan ja kalustoa oli >7kg matkassa ja eikä kaduttanut ollenkaan määrä. Minulla oli yli vuosi aika suunnitella matkaa. Olikin ykkösluokan matka...perheloma olisi asia erikseen
https://jarkko.1g.fi/Ecuador+ja+Galapagos/
Canon 80D EF 100-400II
Canon 5DIII EF 100/2.8, EF 16-35
Canon 7DII EF 400/4DO
Canon M3 EF-M11-22, EF-M 28
Jos tekisin saman matkan niin jättäisin ehkä toisen kropin ja 16-35 vastaavan pois.
Kun ostin tuon Nikon Z8 möhkön, saatoin Sony a7RIII:lla käyttämäni kapeamman Peak Design hihnan kaapin perukoille odottamaan 180-600mm:n ostamista ja ostin uuden Peak Design hihnan, sen heidän tukevimman mallin.
Nyt Z8:n möhköfanttikin mukava kanniskella tunnista toiseen tallustellessa. Vaikka z8 + Z24-70mm f4, Peakin hihnan ja SmallRigin L-raudan (aina kamerassa kiinni) yhteispaino päälle 1,5kg.
Tosin en ole mikään soijalattea lipittävä luuhimmeli, joten...