goodbye Canon EF-M !
-
goodbye Canon EF-M !
Sinne häipyi sitten piskuinen EF-M järjestelmä:
https://www.dpreview.com/news/113897317 ... f-m-system
Eli Canon virallisesti lopettaa tämän järjestelmän.
Viimeisin EF-M kamera oli vuodelta 2020, Canon EOS M50 Mark II.
Jaksoi ne kuitenkin 10 vuotta yrittää tämän kanssa.
https://www.dpreview.com/news/113897317 ... f-m-system
Eli Canon virallisesti lopettaa tämän järjestelmän.
Viimeisin EF-M kamera oli vuodelta 2020, Canon EOS M50 Mark II.
Jaksoi ne kuitenkin 10 vuotta yrittää tämän kanssa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Re: goodbye Canon EF-M !
Sama homma ku Nikon 1:n kanssa: luurit söi pikkukameroiden markkinat.
Edit. Mun eka peilitön oli juuri EOS M. 22 mm pannarin kanssa siihen aikaan paras APS-C-kennoinen taskupokkari. Jos siinä olis ollu kääntyvä näyttö ja/tai RX100-tyylinen pop-up-etsin, se olisi vieläkin käytössä. Kuvanlaatu oli noin pieneksi rimpulaksi erinomainen.
Edit. Mun eka peilitön oli juuri EOS M. 22 mm pannarin kanssa siihen aikaan paras APS-C-kennoinen taskupokkari. Jos siinä olis ollu kääntyvä näyttö ja/tai RX100-tyylinen pop-up-etsin, se olisi vieläkin käytössä. Kuvanlaatu oli noin pieneksi rimpulaksi erinomainen.
-
Ricoh Gr on aina ollut paras APS-C kennoinen taskupokkari. Lisäksi se on ainoa.
Canon M oli jonkinmoinen limbo. Canonilla on sen verran kova tase, että lopetti turhan laitteen tuuppaamisen vasta nyt.
Canon M oli jonkinmoinen limbo. Canonilla on sen verran kova tase, että lopetti turhan laitteen tuuppaamisen vasta nyt.
-
cx-kennoisten ja jollain tapaa 1-sarjan korvaajina (ei vaihdettavaa optiikkaa, mutta dl-kameroiden linssit oli joka tapauksessa nopeampia kuin pari nopeinta ykkössarjan kiinteäpolttovälistä) pitämieni dl-kameroiden julkaisun perumisen syyksi kerrottiin:
osasyy oli kehitystä viivästyttänyt maanjäristys joka särki paikkoja nikonin tehtailla:-- DL series will be canceled due to concerns regarding their profitability considering the increase in development costs, and the drop in the number of expected sales due to the slow-down of the market.
Nikon has announced a delay in the release of several recently introduced compact digital cameras as a result of the series of earthquakes in Kumamoto Prefecture of Japan that began on April 14, 2016. The product delay includes three premium camera models in the new DL series, as well as four Coolpix models and a new action camera.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
-
Makuja on monia... Kiinteäpolttovälinen mikä tahansa ei ole koskaan paras missään. Ei edes FF Leica Q. Gr:ien tarkennus on tunnetusti heikko, akku kestää pakkasessa n. 10 kuvaa, kiinteä näyttö, ei etsintä, huono ergonomia, ei vakaajaa, hidas jne...
Mulla oli aikoinaan hetken eka gr, joka lähti takaisin parin päivän jälkeen. Ei sopinut omaan puuhasteluun lainkaan, siinä mielessä ehkä huonoin kamera mitä olen kokeillut. Uudet varmaan olleet parempia.
Edit.
Viimeksi muokannut elmar, Loka 24, 2023 10 : 55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viesti:
Myöhemmissä on parempi kuvanlaatu kuin monessa uudessa kinossa. Siinä o sama RAW-suodatusmenetelmä kuin Pentakseissa. Kolmonen on nopeampi kaikessa kuin Fuji X100V joka o saanu kulttimaineen täysin sitä ansaitsematta.
-
- Viesti:
Harmi kun loppuu. Itse olen käyttänyt eka rungosta aina tähän päivään. Näppärä "kakkoskamera" ja välillä kompakti kilon setti joka kattaa laajiksen, makron ja telen.
-
Itsellä oli tuo X100V ja myin pois, myöhemmin on kyllä harmittanut. Olen itse iskenyt silmäni tuohon GRIIIx malliin ja odotellut sopivaa tarjousta. Huomannut että nykyään pärjään puhelimella ja pikkukameralla vallan mainiosti, ei jaksa enää raahata isoa kalustoa mukana harrastusmielessä.