Temiksen fotokuvatukset 2023-2025
-
- Viesti:
Re: Temiksen fotokuvatukset 2023-2025
Siinä o enemmän detailia kuin Fuji X100V:n värikuvasta tehdyssä mustavalkokonversiossa. Ja kennon koko on vain murto-osa.
-
Luojalle kiitos (tai kuka nyt mitäkin haluaa kiittää, lauseena korni, kaltaiseltani ateistilta) siitä, että Temis palannut juurilleen ja julkaissut digimateriaalia, pitkällisen filkkaharhailun jättämän silmäverivuodon jälkeen
Näissä on sellaista selkeää konstailemattomuutta, mistä olen aina pitänyt Temiksen kuvissa.

Näissä on sellaista selkeää konstailemattomuutta, mistä olen aina pitänyt Temiksen kuvissa.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Kiitti Habis ystävällisistä sanoista! Kyllä varsinkin näin perjantaina lämmittää kun kamppailee viinapirua vastaan perjantaiJallun ostamisen ja tipattoman tammikuun välillä!
Toki myönnän, että nämä digikuvatukset ovat silmälle huomattavasti helpompin nähtävää huttua kuin monenlaisilla epätäydellisyyksillä ryyditetyt analogiset mustavalkokuvat .
Mutta kaikella on paikkansa ja tarkoituksensa. Filmivalokuvauksella oppii kuitenkin arvostamaan enempi sitä hetken ainutkertaista tallentamista. Joka kieltämättä oli hieman hakusessa viimeisessä pancro bw filmisarjasssani. Kaikesta oppii.
Toki myönnän, että nämä digikuvatukset ovat silmälle huomattavasti helpompin nähtävää huttua kuin monenlaisilla epätäydellisyyksillä ryyditetyt analogiset mustavalkokuvat .
Mutta kaikella on paikkansa ja tarkoituksensa. Filmivalokuvauksella oppii kuitenkin arvostamaan enempi sitä hetken ainutkertaista tallentamista. Joka kieltämättä oli hieman hakusessa viimeisessä pancro bw filmisarjasssani. Kaikesta oppii.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Tammikuista fotokimaraa!
SSS elikäs Sekalaista Settiä Stadista, olkaas niin hyvät!
Hertzikasta
hertzika by Temama, on Flickr
Wihurin snadi tönö Kulosaaressa
wihuri by Temama, on Flickr
Redin ylikorkeita majoja Kalasatamassa
redit1 by Temama, on Flickr
redit2 by Temama, on Flickr
valojaa by Temama, on Flickr
Lekurissakin tuli käytyä menneellä viikolla. Nappasin foton venatessa! Oli niin kivaksi laitettu käytävä.
lekuri by Temama, on Flickr
Hertzikasta

Wihurin snadi tönö Kulosaaressa

Redin ylikorkeita majoja Kalasatamassa

Lekurissakin tuli käytyä menneellä viikolla. Nappasin foton venatessa! Oli niin kivaksi laitettu käytävä.

-
- Viesti:
En tiedä voiks Redit luukut ny nii erottua edukseen mut Wihurin lukaali ja Redi1 erottuvat kyllä edukseen. Tosi pitkällä valotuksella vois Redin tornista saada jotain jännää irti sopivan löysällä sommittelulla. Spesiaali keissi vois olla siihe pitkään valotuksee rankka lumisade tai muu tuuhea sääilmiö.
On kyll saatu kliinisen oloinen paikka tosta käytävästä.
On kyll saatu kliinisen oloinen paikka tosta käytävästä.
-
- Viesti:
"Redin ylikorkeita majoja Kalasatamassa"
On siinä pimeäkuvaksi melkoinen väripaletti. Temiksellä pitää missä jallu luuraa tammikuu
On siinä pimeäkuvaksi melkoinen väripaletti. Temiksellä pitää missä jallu luuraa tammikuu

-
Tattista mukavista kommenteista kaiffarit!

Kieltämättä tää tipaton tammikuu on ollut huikkasen via doloroosaa, kun kelitkin +1nolla räntää jne. No selityksiä aina löytyy. Mutta oon laihtunut vuoden vaihtumisen jälkeen muutaman kilon ja kuten kuvista näkyy, niin myös liikkunut luonnossa vähän enemmän vaihteeksi.
Kuvatkin enemmän näköjään maisemakuvaa, ja vähemmän esim katukuvausta vuoden alkuun.

Jallu on muuten luurannut jo 75 vuotta!
https://www.apu.fi/artikkelit/miksi-jal ... n-historia
Heh, melkein olin unohtanut ton missä Jallu luuraa jutskan kun en ole Apu-lehteä lukenut enää vuosiin

Kieltämättä tää tipaton tammikuu on ollut huikkasen via doloroosaa, kun kelitkin +1nolla räntää jne. No selityksiä aina löytyy. Mutta oon laihtunut vuoden vaihtumisen jälkeen muutaman kilon ja kuten kuvista näkyy, niin myös liikkunut luonnossa vähän enemmän vaihteeksi.
Kuvatkin enemmän näköjään maisemakuvaa, ja vähemmän esim katukuvausta vuoden alkuun.

Jallu on muuten luurannut jo 75 vuotta!
https://www.apu.fi/artikkelit/miksi-jal ... n-historia
-
Koiruohoa ja makkaraa!
HBD mä!
Heh, frendi muisti mua synttäripäivänä pienellä absintti-pullolla (koiruoholla ja muilla yrteillä maustettu vahvaa viinaa), ja mentiin laavulle paistamaan syndemakkarat!
absinttiSynde25 by Temama, on Flickr
Tosta 60% absinttipullosta riitti naukut frendillekin ja makkaranpaisto sujui lennokkaissa merkeissä. Jotain nastaa siinä koiruhossa on ;D
Ooon mä muutenkin valokuvannut kaikenlaista, mutta en vaan ole jaksanut editoida esittekuntoon tai postailla tänne.
Laitetaan nyt kuitenkin yksi foto Kontulasta;
kontula25 by Temama, on Flickr
Heh, frendi muisti mua synttäripäivänä pienellä absintti-pullolla (koiruoholla ja muilla yrteillä maustettu vahvaa viinaa), ja mentiin laavulle paistamaan syndemakkarat!

Tosta 60% absinttipullosta riitti naukut frendillekin ja makkaranpaisto sujui lennokkaissa merkeissä. Jotain nastaa siinä koiruhossa on ;D
Ooon mä muutenkin valokuvannut kaikenlaista, mutta en vaan ole jaksanut editoida esittekuntoon tai postailla tänne.
Laitetaan nyt kuitenkin yksi foto Kontulasta;

-
Kratulations ikääntyvälle! Kuvasitko kaikki kolme muraalia?
-
Re: Koiruohoa ja makkaraa!
Tattista pjm !
Ai sä olet käynyt noilla mestoilla tsiigaamassa muraaleja?
Otin jostain toisesta muraalistakin räpsyn kyllä, mutta en niistä kaikista. On kyllä ihan hienoa teoksia.
Ai sä olet käynyt noilla mestoilla tsiigaamassa muraaleja?
Otin jostain toisesta muraalistakin räpsyn kyllä, mutta en niistä kaikista. On kyllä ihan hienoa teoksia.
-
- Viesti:
-
Re: Koiruohoa ja makkaraa!
Kaikki 3 sieltä tuli kerran kuvattua. Oltiin vasta 3 päivää Hesassa, yhden muraalin kuvasin enkä mitään muuta muistaakseni sivistyksen alueelta. Muuten kuvat paljon kauempaa eikä niitäkään monta oo kortilla. Osin kyläily ja osin mestojen etsintäpäivät kyseessä. Vein kaverille olutta ja saatiin kassillinen kahvia tilalle. Sissi-iskut mestoihin tehtävä sitte paremmilla puunlehdillä.

-
Onnittelut Temikselle täältä Anttolastakin!
Miun muisti alko ja hakea jotain juutuutin alkuaikojen apsinttipätkää, minkä Känön olikin jo löytänyt! Liekö noin ytyä ainetta, vai onko vain kokemattomuutta? En kyllä muista itse koskaan maistaneeni...
Jaakko
Miun muisti alko ja hakea jotain juutuutin alkuaikojen apsinttipätkää, minkä Känön olikin jo löytänyt! Liekö noin ytyä ainetta, vai onko vain kokemattomuutta? En kyllä muista itse koskaan maistaneeni...
Jaakko
-
Ei muista moni muukaan sitä juonut....
-
- Viesti:
Hyvää settiä temukalta. Kontulan kuva ei liene ihan tuore? Viime lumisateesta on tovi.
BTW. kostoksi ajoin tänään Roihuvuoren läpi. Ei ollut kameraa mukana. Polkupyöräliikekin kadonnut maisemasta
BTW. kostoksi ajoin tänään Roihuvuoren läpi. Ei ollut kameraa mukana. Polkupyöräliikekin kadonnut maisemasta

Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
LOL! Hauska pätkä. Onneksi ei tuosta pikkupullosta ihan moisia trippejä tullut.Känön kirjoitti: ↑Maalis 06, 2025 18 : 12 Jep, onnittelut Temikselle. Ei sentään käynyt näin....
https://www.youtube.com/watch?v=u4YlwtM4Mxs
-
Kiitos Jaakko. Joo, enpä tiedä onko kaikki ns. absinttijuomat miten ytyjä, mulla sellainen harmaa mielikuva, että joskus vuosia sitten olisin nauttinut Lapin reissulla melkein 80% absinttia, ja se oli melkoista tavaraa.JL Anttola kirjoitti: ↑Maalis 06, 2025 18 : 17 Onnittelut Temikselle täältä Anttolastakin!
Jaakko
Mitä nyt vilkaisin, niin alkon vahvin tätänykyä 68%, koiruohon ym. yrittien pitoisuudesta ei puhuta;
https://www.alko.fi/INTERSHOP/web/WFS/A ... m=Absinthe
-
Kiittos. Juu, ei ole ihan tuore kuva, vaan helmikuulta. Nythän lunta ei oikeastaan ole ollenkaan stadissa. Tosin tilanne saattaa muuttua viikonlopun jälkeen kun on luvannut pakkasta taas.
-
Yllätti että kuinka likainen kaupunki olikaan. Osasyy niissä vesisateissa. Kehäkolmosella ja ykkösellä näkyi hyvin miten tiet on talven jäljiltä likaisia, autot kattoa myöten kurassa mut mikä ihme niillä automäärillä. Toisaalta yks autonpesu vaan siellä kolmeen päivään.
Ennen täällä kotona mahdollista flunssan alkua kaatamassa kuuman rommitotin kanssa. ;D
-
Re: Viimeiset ColorPlus200 ruudut!
Hyvää settiä sinun ketjusi. Kyllä filmi rokkaa edelleen, ja on vielä nousukiito päällä! Mulla on kino Contax ja Zeissin 28-82,zoomi. Rullakoossa Mamiya 645 ja 80mm ja 55 mm linssit. Jääkaapissa odottaan 25-30 kevät - syksyn kuvaamisiintemama kirjoitti: ↑Tammi 28, 2023 0 : 19 Tattista maffers ja Habis! Osuit naulankantaan Habis. Nimittäin luonnollisuus kuvaa hyvin Kodak ColorPlus200 filmin ulosantia. Olin yllättävän tyytyväinen edulliseen ColorPlussaan, ja aivan varmasti hankin sitä rullan kevätkauden filmikuvauksiin!
Mutta tässä on vielä viimeiset ColorPlus ruudut viikonlopun ratoksi!
1. Vallilanlaakso myllerryksessä - uusi raitiolinja kulkee tästä. Kaukana kaivinkoneen takana näkyy Kätilöopiston sairaalan rakennuksia. Siellä minäkin olen nähnyt päivänvalon ekaa kertaa.
2. Meilahti. Näkymä Honkatieltä Manskulle.
3. Honkatie 4
4. Nordenskiöldinkatu 12 kohdilla, Vasemmalla Kelan päätoimitalo.
Puristetaan vielä vihoviimeinen ruutu tähän;
5. Porolahtea talvimyrskyssä
Silläviisiin!
Nyt mun filkkarungossa on menossa ihan erityyppinen kinofilmi, elikkäs fomapanin profi line 200 B/W filmi. Mutta sillä ajattelin kuvata koko talven loppuun! Eli seuraavia filmivalokuviani saa odotella varmana huhtikuulle saakka.