Jaahans, Jaakko otti kylmän analyyttisen lähestymistavan tähän. Pettämätön logiikka tuotti 2 oikeaa vastausta !!JL Anttola kirjoitti: ↑Tammi 20, 2023 15 : 22 Nelonen on otettu kännyllä. Kuvia en oo sillä silmällä ees kattonu, menin ihan päättelyllä noista vastauksista... ja numeron 2 pakko olla digi. Samoin perustein.
Temiksen fotokuvatukset 2023-2024
-
Re: Temiksen fotokuvatukset 2023
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Tulokset ja palkintojenjako !!
Cheeers!! Ja häppyä perjantaiehtoota kaiffarit!
Päästän teidät piinasta ja julkaisen FILMI vs. DIGI VISAILUN TULOKSET !!
Kodak ColorPlus 200 filmille otetut fotot ovat - -tättärää - Kuvat 1 ja 3 !!
Kuva 2 on on otettu kinodigillä, ja kuvat 4 & 5 Huawei P20Pro luurilla !!
Digikuviin on sovellettu vaihtelevissa määrin filmiefektiä, kuten visailun alussa kerroin. NIKin filmiefektiä.
Filmikuvissa on taas pyritty poistamaan filmikohinaa Topazin ohjelmalla, ja samalla niitä (tiff) terävöitetty.
JA SITTEN PALKINTOJEN JAKOON!
temiksen yhden tähden Jallu diplomin on voittanut foorumimme jäsenet T71, Aikaarska ja JL Anttola !! Onneksi olkoon!!
T71 ja arska arvasivat yhden oikein ja Anttola 2 oikein, mutta koska Jaakko myönsi, ettei ole edes katsonut kuvia 'sillä silmällä' , vaan vastaus perustui puhtaasti edellä annettujen vastausten analysointiin, vähennetään Jaakolta yksi vastaus!. Protestointi aika menee umpeen.....NYT.
Näin.
Täten voittajaksi selviytyi foorumin konkari elmar !
Hän antoi kaksi oikeaa vastausta, ja näiden kohdalla tiesi oikein jopa käytetyn digikameran tyypin. Kiitettävä suoritus.
Täten elmarille on suorastaan kunnia ojentaa temiksen 3 tähden Jallu-diplomi ! Kas näin. Saa taputtaa !
Lisäksi voittajan ansiokkaan suorituksen innoittamana haluan julkaista vielä NIKin Kodak Portra 160 Filmifiltterillä re-masteroidun kuvan reilu 5 vuotta sitten julkaisemasta valokuvauksellisesta mestariteoksestani Tie vie
Tähän valokuvaan liittyy paljon henkilökohtaisia kipeitä, mutta myös onnellisia muistoja. Vaikka en Jallua ole malttanut täysin jättää, niin henkinen ja fyysinen terveydentilani on monta kertaa parempi kuin 5-10 vuotta sitten!
Kaikille palkituille vielä onnea. Tästä on kiva jatkaa kohti talvista aurinkoista viikonloppua <3
Päästän teidät piinasta ja julkaisen FILMI vs. DIGI VISAILUN TULOKSET !!
Kodak ColorPlus 200 filmille otetut fotot ovat - -tättärää - Kuvat 1 ja 3 !!
Kuva 2 on on otettu kinodigillä, ja kuvat 4 & 5 Huawei P20Pro luurilla !!
Digikuviin on sovellettu vaihtelevissa määrin filmiefektiä, kuten visailun alussa kerroin. NIKin filmiefektiä.
Filmikuvissa on taas pyritty poistamaan filmikohinaa Topazin ohjelmalla, ja samalla niitä (tiff) terävöitetty.
JA SITTEN PALKINTOJEN JAKOON!
temiksen yhden tähden Jallu diplomin on voittanut foorumimme jäsenet T71, Aikaarska ja JL Anttola !! Onneksi olkoon!!
T71 ja arska arvasivat yhden oikein ja Anttola 2 oikein, mutta koska Jaakko myönsi, ettei ole edes katsonut kuvia 'sillä silmällä' , vaan vastaus perustui puhtaasti edellä annettujen vastausten analysointiin, vähennetään Jaakolta yksi vastaus!. Protestointi aika menee umpeen.....NYT.
Näin.
Täten voittajaksi selviytyi foorumin konkari elmar !
Hän antoi kaksi oikeaa vastausta, ja näiden kohdalla tiesi oikein jopa käytetyn digikameran tyypin. Kiitettävä suoritus.
Täten elmarille on suorastaan kunnia ojentaa temiksen 3 tähden Jallu-diplomi ! Kas näin. Saa taputtaa !
Lisäksi voittajan ansiokkaan suorituksen innoittamana haluan julkaista vielä NIKin Kodak Portra 160 Filmifiltterillä re-masteroidun kuvan reilu 5 vuotta sitten julkaisemasta valokuvauksellisesta mestariteoksestani Tie vie
Tähän valokuvaan liittyy paljon henkilökohtaisia kipeitä, mutta myös onnellisia muistoja. Vaikka en Jallua ole malttanut täysin jättää, niin henkinen ja fyysinen terveydentilani on monta kertaa parempi kuin 5-10 vuotta sitten!
Kaikille palkituille vielä onnea. Tästä on kiva jatkaa kohti talvista aurinkoista viikonloppua <3
-
Kiitoksia palkinnosta, ripustan sen johonkin sopivaan paikkaan!
Sanoin, etten ole kuvia katsonut "sillä silmällä". Katsonut olen, moneenkin kertaan. En osaa oikein kuvia katsomalla päätellä, ovatko digivehkeellä kuvattuja vai filmikuvasta digikuvaksi skannattuja, ei ole kokemusta. Mitä nyt täällä Spegen ja Temaman kuvia oon katellu, mutta niistä haen muita arvoja, eli ihan vain katselen silmää miellyttäviä kuvia. Ja niitä nää Temaman kuvat miulle on, laita edelleenkin nähtäväksi! Oli ne sitten kuvattu filmille tai digille, Sonylla tai kännykällä tai millä vaan.
Elämänohjeita en osaa toisille antaa, hyvä kun omani saisin jollain uralla pysymään loppumatkankin. Mutta jos olet itse kokenut elämän nykyisin olevan paremmalla mallilla, niin pidä siitä mallista kiinni, tai jos arvelet pystyväsi vielä parempaan, pyri siihen! Joka tapauksessa, älä ainakaan kuvaamista ja kuvien postaamista lopeta!
toivoo Jaakko
Sanoin, etten ole kuvia katsonut "sillä silmällä". Katsonut olen, moneenkin kertaan. En osaa oikein kuvia katsomalla päätellä, ovatko digivehkeellä kuvattuja vai filmikuvasta digikuvaksi skannattuja, ei ole kokemusta. Mitä nyt täällä Spegen ja Temaman kuvia oon katellu, mutta niistä haen muita arvoja, eli ihan vain katselen silmää miellyttäviä kuvia. Ja niitä nää Temaman kuvat miulle on, laita edelleenkin nähtäväksi! Oli ne sitten kuvattu filmille tai digille, Sonylla tai kännykällä tai millä vaan.
Elämänohjeita en osaa toisille antaa, hyvä kun omani saisin jollain uralla pysymään loppumatkankin. Mutta jos olet itse kokenut elämän nykyisin olevan paremmalla mallilla, niin pidä siitä mallista kiinni, tai jos arvelet pystyväsi vielä parempaan, pyri siihen! Joka tapauksessa, älä ainakaan kuvaamista ja kuvien postaamista lopeta!
toivoo Jaakko
-
Tattista kauniista sanoista Jaakko. Joo, kuvaamista en lopeta. Se pitää meikäläisen tietyssä mielessä hengissä, tai ainakin raiteilla. Oikeastaan viime aikoina olen miettinyt jahka saisin jopa jonkilaisen dokumentaarisen projektin käyntiin. Ettei kaikki olisi vain summittaista räiskimistä, vaan olisi joku päämäärä vieläpä. Hetkessä kiinni olevaa kaupunkielämää olisi esimerkiksi kiva kuvata talteen. Olen mukana 'Helsinki vanhoissa kuvissa' ryhmässä (lähinnä katsojan/kommentoijan roolissa), mutta olen huomannut kuinka mielenkiintoista on nähdä tuiki tavallista elämää esim 60-, 70- ja 80 luvuilta. Mielestäni ajankuvan taltiointi on tärkeää.
Ps. Ja Jaakko, elä ota vakavasti sitä huomautustani valokuvien tarkastelusta Läpällä melkein heitin. Olihan noista suht. vaikea päätellä alkuperää muutenkin kun olin sotkenut niitä käsittelyllä.
Ps. Ja Jaakko, elä ota vakavasti sitä huomautustani valokuvien tarkastelusta Läpällä melkein heitin. Olihan noista suht. vaikea päätellä alkuperää muutenkin kun olin sotkenut niitä käsittelyllä.
-
-
HOLY ASTRINGENT PLUM-LIKE FRUIT, BATMAN !!
Eli ole hyvä Hyvin ansaittu elmar.
Eli ole hyvä Hyvin ansaittu elmar.
-
Lisää tajunnan räjäyttäviä ColorPlus200 filmikuvia!
Tähänkään rakennukseen ei ole vielä osunut ohjus.
Venäjän kulttuuri- ja tiedekeskus, Nordenskiöldinkadulla.
9 lives ja muuta hengellistä toimintaa!
Tähänkään rakennukseen ei ole vielä osunut ohjus.
Venäjän kulttuuri- ja tiedekeskus, Nordenskiöldinkadulla.
9 lives ja muuta hengellistä toimintaa!
-
Erittäin toimiva sävymaailma tuolla filmillä, eli jotensakin luonnollista pukkaa.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
- Viesti:
Vihree ikkuna ja punainen auto rimmaa sävyissä. Ambulanssi toki vähä energisoi kuvaa.
-
Viimeiset ColorPlus200 ruudut!
Tattista maffers ja Habis! Osuit naulankantaan Habis. Nimittäin luonnollisuus kuvaa hyvin Kodak ColorPlus200 filmin ulosantia. Olin yllättävän tyytyväinen edulliseen ColorPlussaan, ja aivan varmasti hankin sitä rullan kevätkauden filmikuvauksiin!
Mutta tässä on vielä viimeiset ColorPlus ruudut viikonlopun ratoksi!
1. Vallilanlaakso myllerryksessä - uusi raitiolinja kulkee tästä. Kaukana kaivinkoneen takana näkyy Kätilöopiston sairaalan rakennuksia. Siellä minäkin olen nähnyt päivänvalon ekaa kertaa.
2. Meilahti. Näkymä Honkatieltä Manskulle.
3. Honkatie 4
4. Nordenskiöldinkatu 12 kohdilla, Vasemmalla Kelan päätoimitalo.
Puristetaan vielä vihoviimeinen ruutu tähän;
5. Porolahtea talvimyrskyssä
Silläviisiin!
Nyt mun filkkarungossa on menossa ihan erityyppinen kinofilmi, elikkäs fomapanin profi line 200 B/W filmi. Mutta sillä ajattelin kuvata koko talven loppuun! Eli seuraavia filmivalokuviani saa odotella varmana huhtikuulle saakka.
Mutta tässä on vielä viimeiset ColorPlus ruudut viikonlopun ratoksi!
1. Vallilanlaakso myllerryksessä - uusi raitiolinja kulkee tästä. Kaukana kaivinkoneen takana näkyy Kätilöopiston sairaalan rakennuksia. Siellä minäkin olen nähnyt päivänvalon ekaa kertaa.
2. Meilahti. Näkymä Honkatieltä Manskulle.
3. Honkatie 4
4. Nordenskiöldinkatu 12 kohdilla, Vasemmalla Kelan päätoimitalo.
Puristetaan vielä vihoviimeinen ruutu tähän;
5. Porolahtea talvimyrskyssä
Silläviisiin!
Nyt mun filkkarungossa on menossa ihan erityyppinen kinofilmi, elikkäs fomapanin profi line 200 B/W filmi. Mutta sillä ajattelin kuvata koko talven loppuun! Eli seuraavia filmivalokuviani saa odotella varmana huhtikuulle saakka.
-
Itseasiassa pidän erittäinkin paljon tuon filmin tuottamasta jäljestä.
Odotan mielenkiinnolla tulevia, vaikka filmi vaihtuukin
Odotan mielenkiinnolla tulevia, vaikka filmi vaihtuukin
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Myyrinpuhos
Morjens!
Tällä kertaa valokuvaukselliset seikkailuni vei minut Myyrmäen legendaarisiin maisemiin. Kyllä vain! Ja Myyrmäki on paljon muutakin kuin hengenvaarallista ympäristöä lehdenjakajille :-I
Myyrmäessä on esimerkiksi Myyrinpuhos ostari!! Sen futuristinen ilme edustaa arkkitehtonisesti harvinaista konstruktivismia. Nyt tämäkin aikansa helmi on purku-uhan alla!
Haikein mielin muistelen esimerkiksi ravintola Topparia, jossa minäkin nuorempana miehenä metsästin hameväkeä. Voe niitä aikoja <3
Toimikoot tämä tiiserinä varsinaiselle Myyrinpuhos kuvasarjalle, jonka laitan eetteriin lähikoina.
Tällä kertaa valokuvaukselliset seikkailuni vei minut Myyrmäen legendaarisiin maisemiin. Kyllä vain! Ja Myyrmäki on paljon muutakin kuin hengenvaarallista ympäristöä lehdenjakajille :-I
Myyrmäessä on esimerkiksi Myyrinpuhos ostari!! Sen futuristinen ilme edustaa arkkitehtonisesti harvinaista konstruktivismia. Nyt tämäkin aikansa helmi on purku-uhan alla!
Haikein mielin muistelen esimerkiksi ravintola Topparia, jossa minäkin nuorempana miehenä metsästin hameväkeä. Voe niitä aikoja <3
Toimikoot tämä tiiserinä varsinaiselle Myyrinpuhos kuvasarjalle, jonka laitan eetteriin lähikoina.
-
Ny o hyvä tiiseri, odotukset korkeella tuleville kuville.
-
Mesopotamia Grilli
Tattista pjm. Tasosta en tiedä, mutta jatketaanpa Myyrmäen sarjaa!
1. Myyrinpuhoksen edessä kököttää kaunis Mesopotamia Grilli
Oikein järkihintaisia annoksia, ja hyvältä maistui! Kuitenkin huikkasen eksoottisempi twisti kuin perus lihis HK sininen täytteellä.
2.
3. Värikylläisyys ei rajoitu vain seiniin
4. Vaikka seinät ilmiselvästi ovatkin pääosassa
1. Myyrinpuhoksen edessä kököttää kaunis Mesopotamia Grilli
Oikein järkihintaisia annoksia, ja hyvältä maistui! Kuitenkin huikkasen eksoottisempi twisti kuin perus lihis HK sininen täytteellä.
2.
3. Värikylläisyys ei rajoitu vain seiniin
4. Vaikka seinät ilmiselvästi ovatkin pääosassa
-
Paikkahan alkaa imuttamaan sisäänsä, pitää yrittää joskus käydä siellä. Mesopotamian annoksetkin järkihinnoissa.
Kuvista tarkemmin eli eka kuvan olisin rajannut vasemmalta ylhäällä olevien O ja o kirjaimien alla olevaan elementtisaumaan ja oikealta kiinteistön päätyyn. Värimaailmat eri aikakausilta sopii toisiinsa, kyllä.
Kuvista tarkemmin eli eka kuvan olisin rajannut vasemmalta ylhäällä olevien O ja o kirjaimien alla olevaan elementtisaumaan ja oikealta kiinteistön päätyyn. Värimaailmat eri aikakausilta sopii toisiinsa, kyllä.
-
Myyrinpuhosta
Yep, paikka on tuunattu kyl melkoisen räikeesti. Ihan hauska sinänsä.
Tässä vielä muutama foto Myyrinpuhoksen vierestä
1. Keskellä kovasti keskustelua herättynyt "ramppi" !
https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2 ... 21558.html
2.
3.
4. Myyrmäen juna-asema taustalla
Tässä vielä muutama foto Myyrinpuhoksen vierestä
1. Keskellä kovasti keskustelua herättynyt "ramppi" !
https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2 ... 21558.html
2.
3.
4. Myyrmäen juna-asema taustalla
-
- Viesti:
Se on hauska, että lähes päivittäin melkein 10 vuotta kuljin tuosta enkä koskaan rekisteröinyt tuota Myyrinpuhos nimeä katolla
Hyvää settiä Myrtsistä.
Hyvää settiä Myrtsistä.
-
Linnunlaulu
Kiitti Araneva!
Olen ollut ahkera. Tänään olin jo takaisin stadissa A7Ärrkakoseni kanssa.
Toimikoot tämä uunituore BW tiiserinä uudelle sarjalle.
Mitä sieltä tuleekaan, vai menikö se jo?!
Olen ollut ahkera. Tänään olin jo takaisin stadissa A7Ärrkakoseni kanssa.
Toimikoot tämä uunituore BW tiiserinä uudelle sarjalle.
Mitä sieltä tuleekaan, vai menikö se jo?!
-
nyt on puhutteleva kuva!
ps. onko minulla silmissä vikaa vai näytön asetuksissa, mutta tuon kuvan sävyt näyttävät vähän seepialta. vai onko tuo värimaailma mitä tuo r2(d2) piirtää?
vai täytyykö kaivaa hämähäkkiX laatikosta?
ps. onko minulla silmissä vikaa vai näytön asetuksissa, mutta tuon kuvan sävyt näyttävät vähän seepialta. vai onko tuo värimaailma mitä tuo r2(d2) piirtää?
vai täytyykö kaivaa hämähäkkiX laatikosta?
kaikki kuvat on jo otettu
-
Kiitti. Juuh, normaalisti tavoitten suht. luonnolista valokuvaa, mutta tämän 'tiiserin' osalta jallupäissäni huikkasen revittelin ja sovelsin kuvaan filmisimulaatiota, ja seepian sävyjä. Eli jälkikäsittelyn jälkeä siinä.