REVO Film

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
javal

Re: REVO Film

Viesti Kirjoittaja javal »

nsamppa, ilman muuta jatka näitä videoiden tekemistä ja jakamista. Itse ainakin seuraan niitä, vaikkakin viime aikoina aika on ollut hieman kortilla ja siksi tulen vähän perässä. Minusta ne ovat oikein hyviä ja niistä on hyötyä asiasta kiinnostuneelle ja/tai alalle pyrkiville. Pitäisi tosiaan kommentoida enempi, tekniikka-asioihin minä tunnetusti kommentoin herkästi, mutta toisen työn arviomiseen olen ehkä vähän ujo.

Kyllä se läpilyöntikin sieltä tulee kunhan materiaalia kertyy kanavalle tarpeeksi. Jatka vain samaan malliin.

Yksi aihe kanavalle voisi olla eri kameran eri talletusformaatit, niiden edut ja haitat mukaanlukien editointivaiheet.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

javal kirjoitti: Heinä 09, 2024 11 : 09 nsamppa, ilman muuta jatka näitä videoiden tekemistä ja jakamista. Itse ainakin seuraan niitä, vaikkakin viime aikoina aika on ollut hieman kortilla ja siksi tulen vähän perässä. Minusta ne ovat oikein hyviä ja niistä on hyötyä asiasta kiinnostuneelle ja/tai alalle pyrkiville. Pitäisi tosiaan kommentoida enempi, tekniikka-asioihin minä tunnetusti kommentoin herkästi, mutta toisen työn arviomiseen olen ehkä vähän ujo.

Kyllä se läpilyöntikin sieltä tulee kunhan materiaalia kertyy kanavalle tarpeeksi. Jatka vain samaan malliin.

Yksi aihe kanavalle voisi olla eri kameran eri talletusformaatit, niiden edut ja haitat mukaanlukien editointivaiheet.

Saahan noita arvostella. Jos tommosia tuuppaa pihalle, pitää sitä olla valmis kestämään kaikenlaista. Ja ehkä mä oon jo vähä sen verran vanhempi tekijä ettei mua niin pienet hetkauta. Puhetta maailmaan mahtuu aina. Tekijöitä on sitten vähän vähemmässä.

Jatketaan siis vain touhuamista. Just varattiin kuvauspäivä uuteen studioon. Tehdään tässä kesällä useampi video varastoon. Syksyllä kun toivottavasti ollaan kiireisiä oikeista kuvauksista.
nsamppa

Sitten makupala dcnetin armottomaan sotamaastoon. Eli meillä on Sonyn ja Canonin leirissä olevia kuvaajia. Ennemmin tai myöhemmin on edessä päätös kumpaan kelkkaan lähdetään. Tässä videossa käydään Canonin hyvät ja huonot puolet.

Canon vai Sony Revolle? Canonin hyvät ja huonot puolet.
https://youtu.be/0R4J_bn9cD8
nsamppa

Nyt onkin vuorossa magee jakso. Pääsette tutustumaan meidän uuden studion tiloihin. On pirun hieno paikka.

Meidän uusi studio
https://youtu.be/327IFhKkjzU
raineri

Viesti Kirjoittaja raineri »

nsamppa kirjoitti: Heinä 08, 2024 23 : 27
spege kirjoitti: Heinä 08, 2024 22 : 07 Kuten olet kunnianarvoisa nsamppa, vanha taistelutoverini, tämän ketjusi vastauksista ehkä huomannut, ei DC.netin valokuvakansa jaksa kuluttaa kallista aikaansa näiden turhanpäiväisten teknisten jaarittelujen katsomiseen ja kuuntelemiseen, varsinkin kun ne liittyvät pääosin videokuvaukseen.

Voin kuvitella, että mieluummin monet vaikka hipelöivät itseään, katselevat aikuisviihdettä ja kaivavat räkäpalloja nenästään, kuin kuluttavat aikaansa näiden videoiden parissa. Mutta voihan sitä toki aina puhua myös tyhjille saleille, vaikka mielestäni se ei ole kovinkaan mielekästä toimintaa.

Pienenä vaatimattomana vinkkinä, toivottavasti REVO Filmiltä ilmeistyisi jossakin vaiheessa nimensä mukaisesti aito revontulifilmi. Se voisi jopa kiinnostaa joitakin yökuvausta harjoittavia DC.netin kansalaisia hieman enemmän, kuin nämä pitkäpiimäiset pökinät. :wink:

Kiitokset palautteesta arvon marsalkka. Se käsitellään vakavasti tulevassa viikkopalaverissamme.

Nää on vähän tämmöisiä. Kumarrat toisaalle ja toiseen suuntaan vääjäämättä näkyy peräpää. Peräpäähän vihkiytyneille katsojille YouTube ja netti ylipäätään tarjoaa varmasti myös omanlaistaan tarjontaa.
[/quote

Kyllä näitä video puolen juttuja voi mun mielestä soveltaa myös hyvin stilli puolelle, ellei videointi ole se ykkös juttu.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

nsamppa kirjoitti: Heinä 22, 2024 15 : 01 Nyt onkin vuorossa magee jakso. Pääsette tutustumaan meidän uuden studion tiloihin. On pirun hieno paikka.

Meidän uusi studio
Kyllä kelpaa duunata! Hienot systeemit teillä nyt siellä Vallilassa. ...Vallila on muutenkin just sopivan keskellä kaikkea tekemisen meininkiä, mutta suht. helppo mennä ja tulla kun ei ole aivan keskikaupungin ruuhkassa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa

aikaarska kirjoitti: Heinä 22, 2024 20 : 08
nsamppa kirjoitti: Heinä 22, 2024 15 : 01 Nyt onkin vuorossa magee jakso. Pääsette tutustumaan meidän uuden studion tiloihin. On pirun hieno paikka.

Meidän uusi studio
Kyllä kelpaa duunata! Hienot systeemit teillä nyt siellä Vallilassa. ...Vallila on muutenkin just sopivan keskellä kaikkea tekemisen meininkiä, mutta suht. helppo mennä ja tulla kun ei ole aivan keskikaupungin ruuhkassa.

Kyl tossa osuttiin oikeaan paikkaan, oikeaan aikaan. Saatiin hyvä diili, mut toki joutuu myös toimittamaan. Innolla tässä jo syksyä odotellaan.
nsamppa

Täältä astetta tuhdimpi pläjäys videokuvauksen alkeisiin.

Videokuvauksen alkeet
https://youtu.be/uD-WEd233p0
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

nsamppa kirjoitti: Heinä 29, 2024 17 : 12 Täältä astetta tuhdimpi pläjäys videokuvauksen alkeisiin.

Videokuvauksen alkeet
https://youtu.be/uD-WEd233p0
Huikee pätkä.

Todella hyödyllistä settiä niille niille jotka oikeasti haluavat oppia videokuvauksesta.

Valokuvauksen puolellakin varmaan menisi nuoremmalle sukupolvelle vastaavanlainen materiaali kuin häkä.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa

Tänks. Vähä sillä ajatuksella noita omiani teen että nää olis ollu kiva nähdä semmonen 15 vuotta sitten. Helposti tulee aika pitkiä, ku ei halua vaan heittää noita juttuja vaan usein jotain pientä lihaa luiden ympärille.

Itseasiassa tota tehdessä sitä huomas et onhan tässä aika paljon opittavaa ku monesta aihealueesta tossakin videolla olis voinu puhua vaikka kuinka paljon enemmän.
nsamppa

Kanavaa vaan jakoon ja tykkäyksiä ja sitä rataa. Ne kannustaa tekemään tätä juttua.
nsamppa

Täältä ajatuksia auringonvalossa kuvaamiseen:

https://youtu.be/QesfkyFVu0A
nsamppa

Sitten käydään läpi miksi hyvä videojalka kannattaa.

https://youtu.be/926R5f0_qdU
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

nsamppa kirjoitti: Elo 12, 2024 16 : 31 Sitten käydään läpi miksi hyvä videojalka kannattaa.
Ei hyvä Samppa tavallisia DC.netin kansalaisia kiinnosta mitkään kalliit ja kömpelöt videojalat, useimmille riittää hyvinkin edullinen perusjalusta valokuvausta varten. Kaikilla kansalaisilla ei ole nykyisten herkkien digikameroiden ja korkealaatuisten kännykameroiden aikakautena välttämättä enää minkäänlaista jalkaa, mikäli kuvaajien omia jalkoja ei lasketa.

Oletko Samppa tietoinen, että viime yönä näkyi taivaalla revontulia ilmeisesti ihan Hälsingforsia myöten ja tulevina öinä voi hyvinkin näkyä lisää. Ainakin kaksi DC.netin valokuvaajaa on jo ehtinyt myös julkaisemaan täällä valokuvia menneen yön revontulista. Halusin tuoda tämä asian esille, koska ainakin itse odotan näiden puuduttavien teknisten jorinoiden vastapainoksi REVO Filmiltä sitä jo aiemmin toivomaani revontulifilmiä.

Mikäli pelkkien revontulien videoiminen tuntuu hieman tylsältä, niin näistä Helin... siis Matin revontuliseikkailuista voisi saada varsin mielenkiintoisen lyhytelokuvan, josta tulisi hyvin ilmi, kuinka raskasta työtä vakavahenkinen revontulivalokuvaus voikaan olla.

https://www.digicamera.net/keskus/viewt ... 0&start=20
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
nsamppa

Kiitän palautteesta jälleen kerran arvon marsalkka.

Havainto siitä että kunnioitettu dcnetin kansa ei välttämättä ole oikeaa kohderyhmää on varsin terävä ja pitää kieltämättä paikkansa.

Revontulikuvaus, vaikkakin mielenkiintoista ja varmasti antoisaa, on bisneksen kannalta vähän haastavaa. Kuka ostaa ja mitä myydään? Sitä kun ensisijaisesti ollaan videoalan yrittäjiä ja vasta toiseksi tubettajia, joten aikaa ei hirveästi ole enää niin harrastuksiin. Varsinkin kun kahden pienen lapsen isä, niin se velvollisuushan siinä raskaiten painaa.

En siis toki epäile revontulikuvauksen raskautta, mutta vahvasti epäilen sitä ettei siihen käytetty aika tuo rahaa tai vastaavasti tuo lähemmäksi tilannetta missä on mahdollista tehdä rahaa.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Eihän sitä kuule tiedä vaikka saisit Samppa tehdä matkailumainoksen Suomi Finlandiasta, revontulineen kaikkineen!!?? Ihan kansainväliseen julkaisuun!

Laita vaan näitä videolinkkejä tulemaan jos muutenkin laitat niitä youtubeen. Foorumi on nyt vaan muutenkin melkoisen kuolleessa tilassa, niin ihan kiva saada kunnon tekemisen meiningistä osviittaa, kuten olet tehnyt.
BTW, erikoinen ilmiö, mutta ihan kun täällä nykyisin jotenkin kyllästyneenä hyökätään niiden kimppuun jotka edes yrittävät lisätä jotakin foorumin tarjontaan?! En nyt tarkoita spegeä, mutta muutenkin. Esim. Galleria-osasto kumisee tyhjyyttään kommenteista.

Ite olen ladannut sun videoita itelle talteen jos ne joskus häviää verkosta. Sen verran hyvinä olen niitä pitänyt !

ps. Oletko ehtinyt vääntää bändivideoita vähään aikaan?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
nsamppa

temama kirjoitti: Elo 13, 2024 22 : 12 Eihän sitä kuule tiedä vaikka saisit Samppa tehdä matkailumainoksen Suomi Finlandiasta, revontulineen kaikkineen!!?? Ihan kansainväliseen julkaisuun!

Laita vaan näitä videolinkkejä tulemaan jos muutenkin laitat niitä youtubeen. Foorumi on nyt vaan muutenkin melkoisen kuolleessa tilassa, niin ihan kiva saada kunnon tekemisen meiningistä osviittaa, kuten olet tehnyt.
BTW, erikoinen ilmiö, mutta ihan kun täällä nykyisin jotenkin kyllästyneenä hyökätään niiden kimppuun jotka edes yrittävät lisätä jotakin foorumin tarjontaan?! En nyt tarkoita spegeä, mutta muutenkin. Esim. Galleria-osasto kumisee tyhjyyttään kommenteista.

Ite olen ladannut sun videoita itelle talteen jos ne joskus häviää verkosta. Sen verran hyvinä olen niitä pitänyt !

ps. Oletko ehtinyt vääntää bändivideoita vähään aikaan?
Jos joku tilaa tollaisen videon, niin silloinhan sitä sellainen tehdään. Ei vaan oo meidän kohderyhmässä sellaisia jotka tuollaisista olisi kiinnostuneita.

Ei me näitä videoita tätä foorumia varten tehdä. Kyllä siihen ihan omat motiivinsa on ja ne ei ole tekemistä tekemisen riemusta. Vie liikaa aikaa sellaiseen.

Onhan täällä nykyään aika rauhallista eikä sitä itekään tuu kovinkaan aktiivisesti seurattua.

Sieltä on muuten tulossa jossain vaiheessa video miksi meidän kannattaisi valita Sony. Siinä on myös ehkä vielä enemmän matskua temaman makuun :D
nsamppa

Musavideoihinkaan ei just nyt ole mahdollisuuksia. Todella paljon tekemistä jotta saadaan tää firma toimimaan. Kohta julkaistaan meidän ensimmäinen tuote. Voisin sen mainosvideon julkaista myös tänne. Ihan hauska siitäkin tuli ja toiveet itse tuotteelle on suuret.
temama

nsamppa kirjoitti: Elo 14, 2024 15 : 20 Musavideoihinkaan ei just nyt ole mahdollisuuksia. Todella paljon tekemistä jotta saadaan tää firma toimimaan. Kohta julkaistaan meidän ensimmäinen tuote. Voisin sen mainosvideon julkaista myös tänne. Ihan hauska siitäkin tuli ja toiveet itse tuotteelle on suuret.
Yep. Laita tulemaan!!
temama

nsamppa kirjoitti: Elo 14, 2024 15 : 19
Sieltä on muuten tulossa jossain vaiheessa video miksi meidän kannattaisi valita Sony. Siinä on myös ehkä vielä enemmän matskua temaman makuun :D
YES, SIR!! I can boogie!

Se on aina yhtä ihanaa lukea 'omasta merkistä' hyviä juttuja ;D
Vastaa Viestiin