REVO Film

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
nsamppa

Re: REVO Film

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

mremonen kirjoitti: Tammi 29, 2025 12 : 59
Anteeksi. Kuvittelin, että tämä on keskustelufoorumi. Ja että tässä osiossa voi myös antaa palautetta julkaistusta materiaalista. Mutta ei kai sitten, kun foorumipoliisit päättää toisin.
Kyllä mä mielelläni haluan palautetta meidän tekemisistä. Sehän voi avata vaikka mitä ovia kun sitä vähä funtsii. Ei ainakaan mua tarvii varjella mitenkään kovaltakaan kritiikiltä.

Lisäksi ihan tottahan tuo on, että pitkä video toi on. Mut sit taas ku meidän pitää katsoa tätä tekemistä useammalta kannalta kuin pelkän yhden videon lopputuloksen suhteen. Tärkeää meille on että julkaisu on säännöllistä, taso riittävän hyvää ja se vie mahdollisimman vähän resursseja. Niihin peilaten tekisin ton edelleen samalla tavalla.

Jos tarkastelee tuota vaikka tilastojen kautta, niin tuota videota on katseltu katselukertojen perusteella keskivertoa enemmän. Sen sijaan katseluaikaa on kertynyt lähes 50% enemmän keskiarvoon verrattuna. Eli en mä näe syytä niin huolestua.

Ja vaikka yksi video floppaisikin, on se vain yksi pieni etappi pitkällä maratonilla. Pakko tässä on pitää katsetta vähän kauempana horisontissa.

Pienenä kiinnostavana faktana sanottakoon että parhaiten menestyneet videot meillä on aloittelijoille suunnatut videot. Ehkä pitäis tehdä sinne suuntaan enemmän videoita, mut ei kyl niin hirveästi kiinnosta. Mua ehkä eniten kiinnostaa jakaa sellaista tietoa mistä ite olisin ollut todella kiitollinen 5-10 vuotta sitten kun vähän jo tiesi, mutta oli siltikin vielä täysi raakile.

Eli mun puolesta vaan kaikki risut ja kepit vaan kehiin. Jos mä niistä loukkaannun, on se mun ongelma. Mut vaikea nähdä et mä esim loukkaantuisin sitä jos joku sanoo pitkää videota pitkäksi videoksi :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa

Maffer kirjoitti: Tammi 29, 2025 13 : 17 Nono, toki palaute on hyvästä. Mut videon sisältö on tässä suhteellisen vakava aihe jota ei voi millään nopeasti selittää niin että siitä paljoa ymmärtäisi. Yhden uuden optiikan testaus on alustavastikin tuntien homma että kannattaako palauttaa vai pitää. Tässähän nyt tehdään palvelusta kaikille että miten lähestyä optisia miinoja.
Joo ja jos tän oikeasti haluaisi tehdä hyvin, pitäisi pelkkään videon kuvaamiseen käyttää vähintään päivä. Siis pelkkää optiikan testaamisen läpikäyntiin. Sitä sitten leikattaisi kaksi päivää. Eli tossa olis jo 3 työpäivää täynnä.

Nyt meillä on ollut tahtina että päivän aikana kuvataan vähintään 8 jaksoa ilman mitään ennakkovalmistelua. Leikkaamiseen kuluu korkeintaan 2h per jakso. Tää on se realismi. Me kuitenkin ollaan videoalan ammattilaisia, jotka tekee tubea siinä sivussa. Ei niin että oltaisiin tubettajia, jotka tekee keikkaa siinä sivussa. Noin se on ja noin se tulee aina olemaankin. Vaikka tää sinällään ihan kivaa onkin, on se duuni vaan niin paljon siistimpää.

Lisäksi vaikea nähdä minkäänlaista skenaariota miten tällaisella matskulla, näin pienessä nichessä ja Suomen kokoisessa maassa saataisiin firmaa pyöritettyä. Mä en saa sitä matematiikka mitenkään toimimaan.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Ollaan nyt rehellisiä. Ei tämä video ole mikään pitkä. Informaatiota niin paljon, että videosta olisi saanut paljon pidemmänkin. Esimerkkeinä olisi voinut olla useita erillaisia objektiiveja uusia, vanhoja ja vaikka retroja. Ja niitä olisi käyty läpi yksityiskohtaisesti. Lisäksi olisi käyty läpi miten objektiiveja testaillaan. Mutta ymmärrettävästi hommaa haluttiin tiivistää.
Näitä katsoo ne joita kiinnostaa. Jos viihdetanssi kiinnostaa, niin katsoo vaikka 2 tunnin TTK lähetyksen, ja mainokset siinä välissä.
Viimeksi muokannut aikaarska, Tammi 29, 2025 14 : 55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

nsamppa kirjoitti: Tammi 29, 2025 13 : 31
Kyllä mä mielelläni haluan palautetta meidän tekemisistä. Sehän voi avata vaikka mitä ovia kun sitä vähä funtsii. Ei ainakaan mua tarvii varjella mitenkään kovaltakaan kritiikiltä.

Lisäksi ihan tottahan tuo on, että pitkä video toi on. Mut sit taas ku meidän pitää katsoa tätä tekemistä useammalta kannalta kuin pelkän yhden videon lopputuloksen suhteen. Tärkeää meille on että julkaisu on säännöllistä, taso riittävän hyvää ja se vie mahdollisimman vähän resursseja. Niihin peilaten tekisin ton edelleen samalla tavalla.
Jjep. On hyvä että noita on joka tarpeeseen. Itse katson lähinnä fillarointiin liittyviä ja siellä tosiaan 10-15 min on maksimi. Mulle. Mutta on siellä sitten yli kahden tunnin kisaviikonloppujakin kuvattuna ja katsojia nelinumeroinen luku. Siis suomalaisissa videoissa. Eli kyllä niille yleisöä on.

Mennään jo ohi topikin, mutta vanhan kaartin edustajana isossa osassa videoita laittaisin kirjoitetun materiaalin etusijalle. Kun on tarkoitus selvittää joku detalji itseä varten, ei jaksaisi katsoa ensin kolmea koiranruokamainosta, introa, sponsoriviestiä, tilaa kanava viestiä ja uuden villapidan esittelyä. Ja sitten kerrotaan viidessätoista sekunnissa, että saadaksesi aikaan A, tee B. Tekstistä tuon saa selville samantien. Mutta tekstin monetisointi on sitten jo vaikeampaa. Ja aika harve tekee molempia. Fillariskenessä ehkä DC Rainmaker on yksi harvoja, joka ylläpitää sekä teksti- että videorevikoita rinnan.

But. Keep up the good work!
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
jopisalo

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys
Hakemisto on hyvä tuommoisissa. Katselin jonkun osion eilen, ja tänäänkin, eipä paljon lopulta jäänyt väliin. Niinkuin täällä jo todettiinkin niin tiivistämisen sijaan asiaa olisi ollut enemmänkin. Ehkä ulkoinen selvittely ja erikseen optiikan testaus. Samppa selvitti ihan hyvin miksi juuri näin.

Jos kuulen jonkun vähemmän aktiivin harrastajan harkitsevan käytetyn ostoa, niin kehotan kyllä katsomaan tämän.

Foorumilla on pari lupsakkaa kerrontaa harjoittavaa joita lukee mielellään: Jaakon lurittelut joista luulee jotain ymmärtävänsä kun ovat suht selvää suomea, ja jossain kohtaa muistaa paikkakunnan ja lukee uudelleen... Ja sitten temaman jutustelu joista ei tämmöinen maakunnassa asuva ymmärrä puoliakaan mutta sävy on ollut hyvin elämänmyönteinen. Aiemmin tällä langalla tapahtui paha lipeäminen linjasta, oikein pelästyin. Älkää nyt hyvät herrasmiehet vaan ruvetko (tukka/sana)nuottasille.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

jopisalo kirjoitti: Tammi 29, 2025 16 : 58 Foorumilla on pari lupsakkaa kerrontaa harjoittavaa joita lukee mielellään: Jaakon lurittelut joista luulee jotain ymmärtävänsä kun ovat suht selvää suomea, ja jossain kohtaa muistaa paikkakunnan ja lukee uudelleen... Ja sitten temaman jutustelu joista ei tämmöinen maakunnassa asuva ymmärrä puoliakaan mutta sävy on ollut hyvin elämänmyönteinen. Aiemmin tällä langalla tapahtui paha lipeäminen linjasta, oikein pelästyin. Älkää nyt hyvät herrasmiehet vaan ruvetko (tukka/sana)nuottasille.
Eläs pelästy Jopi. Eiköhän se tästä taas. Elämme kovia aikoja maailmapolitiikan paineessa, ja kaikilla on varmaan huikkasen hermostunut ja epävarma olo. Välillä joutuu viettämään jopa tipatonta tammikuuta, ja sekös vasta haastaa ! ;D
Mut samaa mieltä, että rauhassa&rakkaudella vaan eteenpäin, ja jätetään suosiolla ne pahimmat mielen ailahtelut oikeille pöhkäille kuten Putler ja rumppi.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
nsamppa

En tiedä miten ootte meidän kanavaa tilannut, mutta onhan meillä näitä lyhäreitäkin:

https://youtube.com/shorts/iD6wMRhgI60? ... DXIdNT9u0r

Nää on sit niitä vähä pienempiä snäksejä.
nsamppa

Tällä kertaa sitten tapetilla onkin sommittelu.

https://youtu.be/16FLET_p2HE?feature=shared
nsamppa

Tän kanavan tarkoitus on koko ajan ollut jutella sekä kuvaamisesta, että yrittämisestä. Nyt on aika alkaa juttelemaan enemmän siitä yrittämisestä.

https://youtu.be/T-0L7WWdpAo?si=cyurCXCigkmv5lzR
nsamppa

Samaan syssyyn vielä pilotti ulos meidän alkavasta Mitä täällä oikein tapahtuu? projektista.

https://youtu.be/I8pCNIzk9ps
Viimeksi muokannut nsamppa, Helmi 10, 2025 17 : 52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

nsamppa kirjoitti: Helmi 03, 2025 9 : 13 Tällä kertaa sitten tapetilla onkin sommittelu.

En tiiä liekö ikä miulla syynä mutta en ymmärrä jutun juonta, heti alussa tippuu kertojan kelkasta kun tuntuu että hän ei itse edes tiedä mistä puhuisi. Taatusti tarkoituksella mutta mutta...

Toinen juttu äänen ja kuvan yhteistyö "jaksojen"6 vaihtuessa, meni seuraamishalut ja/vai liekö pätkimiseen syynä liittymämme...

Mut ei muuta ku uutta putkeen.
nsamppa

©pjm kirjoitti: Helmi 10, 2025 15 : 12
nsamppa kirjoitti: Helmi 03, 2025 9 : 13 Tällä kertaa sitten tapetilla onkin sommittelu.

En tiiä liekö ikä miulla syynä mutta en ymmärrä jutun juonta, heti alussa tippuu kertojan kelkasta kun tuntuu että hän ei itse edes tiedä mistä puhuisi. Taatusti tarkoituksella mutta mutta...

Toinen juttu äänen ja kuvan yhteistyö "jaksojen"6 vaihtuessa, meni seuraamishalut ja/vai liekö pätkimiseen syynä liittymämme...

Mut ei muuta ku uutta putkeen.
No siinä on vähän sellaista vitsihuumoria alkuun. Jotku tykkää, toiset ei. Sellaista se on.
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

nsamppa kirjoitti: Helmi 10, 2025 16 : 17
No siinä on vähän sellaista vitsihuumoria alkuun. Jotku tykkää, toiset ei. Sellaista se on.
Elämä on ja jatkukoon. 😎
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Ihan kivaa jutustelua sommittelusta. Hyödyllistäkin jopa valokuvausta ajatellen.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa

Nyt onkin vähän erilainen jakso edessä. Eli tiedossa vähän ränttäystä. Tykitän totuuksia omasta hatusta. Katsotaan saadaanko tästä vääntöä aikaan.

https://youtu.be/8SD0fJeoDlM?si=L_fGBJul2BMVk2Xa
nsamppa

Täältä nippu vinkkejä miten yritys kasvuun alussa.

https://youtu.be/1b-Mv1jVvVg?si=d29uzX6lqDP7MB4k
nsamppa

Pahoittelut taas lyhytvideoiden ystäville, mutta näin siitä tästäkin tuli vähän pidempi. Sitä se on kun meikäläinen pääsee puhumaan gearista. Tapetilla on siis mitä hyviä puolia still laseissa on videotouhuihin.

https://youtu.be/1ztdOGxkdfo?feature=shared
raineri

Viesti Kirjoittaja raineri »

Moi !
Oon katsellet teitin videot läpi, ja normi harrastajalle on paljon tietoa ja hyviä vinkkejä. Kiitos näistä.
Olisi yksi toive jos mahdollista, niin videoidin editoiin liittyvä työn kulku.

Itsellä on leikkuut ja b-rollit jotenkin hallussa, mutta layerit ja maskit vaatii treenaamista.
On tietenkin massiviisen iso alue, ja jos mahdollista niin hyvät vinkit olisi tervetulleita.
Itse käytän Final Cut Prota, mutta kaikissa softissa on perusperiaate aika samanlainen.
nsamppa

Nyt on vuorossa ensimmäinen jakso uutta podcastiamme. Erityisen ylpeä oon tuosta nimestä. Yritetään - podcast. Sitähän tää on. Yritetään kaikenlaista. Nyt sit yritetään podcastia. Jo tää eka jakso on mielettömän mielenkiintoinen. Jos podcastien tekeminen kiinnostaa, niin nyt pääsee kurkkaamaan sitä Suomen podcast kentän pioneerin kanssa.

https://youtu.be/cYmP8PdiKBw?feature=shared
nsamppa

raineri kirjoitti: Maalis 08, 2025 4 : 08 Moi !
Oon katsellet teitin videot läpi, ja normi harrastajalle on paljon tietoa ja hyviä vinkkejä. Kiitos näistä.
Olisi yksi toive jos mahdollista, niin videoidin editoiin liittyvä työn kulku.

Itsellä on leikkuut ja b-rollit jotenkin hallussa, mutta layerit ja maskit vaatii treenaamista.
On tietenkin massiviisen iso alue, ja jos mahdollista niin hyvät vinkit olisi tervetulleita.
Itse käytän Final Cut Prota, mutta kaikissa softissa on perusperiaate aika samanlainen.

Iso kiitos että oo tsiigaillu.

Tuollaisia erilaisia värimäärittely ja leikkaus juttuja vois ottaa tosiaan pöydälle. Laitetaan ehdottomasti muhimaan tuo ajatus josko tehtäisiin läjä tuollaista materiaalia.
Vastaa Viestiin