Nyt tuli vastaan niin herkullinen genre, että piti lopettaa omaehtonen pänni... ajeltiin nimittäin kaupunkiin ja auto toriparkkiin, ja molemmat omille asioille. On muuten pikkukaupungin etuja se, ettei ainakaan minun kulkemisen aikoihin ole koskaan niin minkäänlaisia liikenneruuhkia, torin alle kaivetussa parkkihallissa on aina tilaa, paikat maalattu riittävän väljiksi niillekin kenellä on varaa katumaasturiin, move-sovelluksella kamera lukee rekisterin mennen tullen ja laskuttaa tiliä omia aikojaan (eli ei maksa mitään...), ja siitä samasta parkkipaikasta on suunnilleen kaikki muutaman askelen päässä. No niin, nyt kun ehdin torin reunalle asioilleni, vaimo soitti että ne on nyt täällä soittamassa! Olimme lukeneet kauppakeskuksen konsertista ja unohtaneet, mutta kipasinpa auton kautta hakemaan kameran messiin ja kuljeksin kuuntelemaan bändiä, ja ehkä jonkun kuvankin, eli minulle aivan uusi kuvauskohde ja -tilanne!
Tällaiset puitteet ja tällainen bändi kyseessä:
Sen verran arkkitehtuuria sekaan, että tuo kauppahalli on vanhan linja-autoaseman osa, ja jätetty kauppakeskukseen kauppahalliksi niin, että on osittain sisäpuolella ja osittain ulkopuolella. Tässä kuva muutaman vuoden takaa kauppahallin toisesta päästä, kirkkopuistosta päin kuvattuna:
Mikkelin Kaupungin Orkesteri on 12 hengen jousiorkesteri, klassista pääasiassa soittavat. Vaimolle tutumpi genre, ja hänen mukaansa soittavat varsin hyvin! Itse en omaa minkäänlaisia kykyjä ottaa kantaa siihen, mutta ihan mukava kuunnella, kun olen joutunut mukaan olosuhteitten pakosta...
Orkesterin konserttimestari Jyrki Lasonpalo on tuurannut silloin tällöin RSO:ssa, eli ilmeisesti arvostettu ammattimies. Kakkosviulun Tuukka Lehtonen hyppää välillä mikrofonin ääreen laulamaan, ja on myös sovittanut kevyen musiikin kappaleita jousiorkesterille. Arkipäivän eläkeläinen yleisö kovasti ainakin tykkää; tänäänkin kuultiin muunmuassa norjalaisen Edvard Griegin musiikkia, jousiorkesterisovitus Jobimin Ibaneman tytöstä, ja Metsäkukkia Tuukan laulamana ja jousien säestyksellä; yleisö tykkäsi kovasti, ja paljon taputettiin! Pari kertaa siinäkin kohtaa missä ei ois pitäny... Myökin tykättiin (etenkin mie kun ei ees maksanu mitään), ja pienen odottelun jälkeen yläkerran tasolla aulan yli menevän kävelysillan kaiteen viereen vapautui kuvaamisen mahdollistanut paikka.
Tässä linkki likkeriin, 10 kuvan kansioon, jos joku ei vielä saanut genrestä kyllin: https://flic.kr/s/aHBqjBM2u9
Jaakko
Taas itselle uusi genre; keikkakuvaus!
-
Taas itselle uusi genre; keikkakuvaus!
Viimeksi muokannut JL Anttola, Loka 09, 2024 13 : 06. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
-
- Viesti:
Re: Taas itselle uusi genre; keikkakuvaus!
Rohkeasti vaan eturiviin ja kalansilmää pelimannien syliin. Tosta soittajien ringin keskeltä irtois fisulla vallan pärähtävästi.
Viimeksi muokannut Maffer, Loka 09, 2024 0 : 07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti: