Mitä iistimpää, sitä siistimpää

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
mremonen
Viesti:

Re: Mitä iistimpää, sitä siistimpää

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Ja eilen Pentalassa. Tämä(kin) ollut bucket-listalla useamman vuoden ja nyt sitten käytiin, kun sattui sopiva ilma ja vaimollakin vapaapäivä.

Espoo näyttää parasta puoltaan Suomenojan venesatamassa. Kyllä tätä kelpaa ihastella.
Kuva

Ja toiseen suuntaan. Rahaa on niin ettei p*skalle taivu...
Kuva

Ja sit Pentalassa.
Kuva

Kuva

Kuva
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Eka kuva vähän niiko ois meijän umpiperäsen asuinkadun kääntöpaikalla otettu...

Pentala piti kuukkelista katsoa, nyt tiedän! Mukavan näkönen paikka, mukavan näkösiä kuvia!

Jaakko
mremonen
Viesti:

Katukuvauskurssin satoa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
JL Anttola

Kun genre on nyt ajankohtainen itselleni, niin vastaan...

Tuon vihreetakkisten kuvan tapasta kuvaa en laittaisi koskaan mihinkään julkiseksi. Siinä minulla on selvä raja; jos ihminen on pääosassa kuvassa, voin laittaa sen esille vain, jos laittaisin vastaavan kuvan itsestäni esille. Tai vielä vahvemmin, jos edes epäilen perustellusti, että kuvan kohde pahastuisi kuvastaan julkisuudessa, en laita esille.

Noita ikkunaheijastuksia olen toisten kuvista aina ihaillut, mutta en ole osannut koskaan poimia omiini.

Geometriset kuviot ovat jotain, mistä kadehdin niiden näkijöitä. Mihin genreen ne osuvat kohdilleen, siitä voi sitten olla mitä mieltä vain. Asemakuvasta erityisesti pidän; tarkka symmetrinen rakennus, ja pieniä ihmisiä lähdön tunnelmissa! Hieno kuva miun silmissä, ja vahvasti genreen kuuluva!

Vahva kiitos mremoselle; jos jaksat jatkaa kurssin annin jakamista, niin sinun kurssimaksusi ei ole mennyt hukkaan! (Minä opin jotakin koko ajan...)

Jaakko
mremonen
Viesti:

JL Anttola kirjoitti: Syys 01, 2024 17 : 37
Tuon vihreetakkisten kuvan tapasta kuvaa en laittaisi koskaan mihinkään julkiseksi. Siinä minulla on selvä raja; jos ihminen on pääosassa kuvassa, voin laittaa sen esille vain, jos laittaisin vastaavan kuvan itsestäni esille. Tai vielä vahvemmin, jos edes epäilen perustellusti, että kuvan kohde pahastuisi kuvastaan julkisuudessa, en laita esille.
Joo, onhan tuo toki aina vähän sellainen mitä pitää miettiä. Tosin kuvassa olijoita ei ole esitetty ”huonossa valossa” tai muutenkaan ilkeästi, joten siinä mielessä tuossa ei ole ongelmaa. Ja vasemmanpuoleiset olivat lisäksi töissä.

Vahva kiitos mremoselle; jos jaksat jatkaa kurssin annin jakamista, niin sinun kurssimaksusi ei ole mennyt hukkaan! (Minä opin jotakin koko ajan...)

Jaakko
Kurssit on taas tälläerää käyty ja katsotaan milloin tulee lisää kuvia. Tänään tuli opittua monta hyvää kuvauspaikkaa Helsingin keskustassa. Pitää joskus lähteä sinne oikein ajan kanssa. Ja arkena, kun ihmisiä on enemmän liikkeellä.
---
blogi
JL Anttola

Vielä täsmennän, että omat ihmiskuvauksen rajoitukset ovat minun ongelmani, se ei ollut missään nimessä tarkoitettu sinulle ohjeeksi tai moitteeksi. Pikemminkin harmittelin omaa rajoittuneisuuttani, kun katukuvauksen genre tavattomasti kiinnostaisi, ja nuppi takoo vastaan puolia kuvista. On tietysti se mahdollisuus, että kuvaan genreen kuuluvia kuvia, mutta en julkaise missään... no ei sekään kuitenkaan harrastuksen tavoite ole!

Kovasti toivon, että pääsisin itseni kanssa sopimukseen, missä on minulle hyväksyttävä soveliaisuuden raja, ja se raja siirtyisi nykyisestä sen verran, että voisin oikeasti kuvausharrastusta katukuvauksen genreen laajentaa.

Jaakko
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Oikein hyviä katukuvaus valokuvia, mremonen. Kyllä näitä katselee ihan mielellään. Ja varsinkin kuvia missä on ihmisiä mukana. Minulle ne samalla edustaa myös ajankuvaa tästä hetkestä.
mremonen kirjoitti: Syys 01, 2024 18 : 39
JL Anttola kirjoitti: Syys 01, 2024 17 : 37
Joo, onhan tuo toki aina vähän sellainen mitä pitää miettiä. Tosin kuvassa olijoita ei ole esitetty ”huonossa valossa” tai muutenkaan ilkeästi, joten siinä mielessä tuossa ei ole ongelmaa. Ja vasemmanpuoleiset olivat lisäksi töissä.
Minulla on ollut aika kaksijakoinen suhtautuminen ihmisten kuvaamiseen julkisilla paikoilla. Aikaisemmin en oikein tykännyt ottaa ihmisiä mukaan esim. katukuviin...Mutta voisinpa sanoa, että suhtautumiseni on vuosien kuluessa muuttunut.

Jos esim katselee FB ryhmän "Helsinki vanhoissa kuvissa (The old pictures of Helsinki)" valokuvia...

https://www.facebook.com/groups/427787900994329

(suosittelen liittymään!)

...Niin uskallan väittää vanhojen kuvien kiinnostavuuden vähenevän ainakin puoleen, jos ihmisiä ei kuvissa olisi tai jos ihmiset olisivat kuvissa vain marginaaliosassa, selkä kameraan päin tms.
Kaupunki ja kadut ovat kuitenkin ihmisten rakentamia, ja olemassa lähes vain ihmisiä varten.

Esimerkiksi edellä mainitussa "Helsinki vanhoissa kuvissa" ryhmässä saa olla vain ennen vuotta 1990 otettuja valokuvia. Ja tuntuu, että ihmisillä on ainakin tuolloin ollut hyvin mutkaton suhtautuminen mukana valokuvissa olemiseen.

Sanomattakin selvää, että netissä ei pidä julkaista valokuvia jotka saattaisivat olla jotenkin ongelmallisia kuvassa olevan ihmisen identiteetin kannalta - ei ainakaan ilman lupaa. Tämäkään ei ole mitenkään päivänselvää, koska rajatapauksia tulee aina, ja julkisilla paikoilla kuitenkin saa valokuvata.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
mremonen
Viesti:

Kävin urologilla. Niinpä, se ikä. Ei hätää, pallit on kunnossa ja eturauhanenkin puksuttaa, jos joku ehti jo huolestumaan. Otin reissulle kameran mukaan, mutta en nyt laita toimenpidekuvia tähän. Jokainen voi kokeilla kotonaa tunkemalla kolmen litran viskipullon sinne vankilalompakon paikalle...

Mut sit kuviin. Ei mitään päätä räjäyttävää, koitin hieman scouttailla uusia paikkoja keskustassa, eikä aina sitä samaa. Vaikka Oodi nyt onkin puhki kuvattu.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
---
blogi
JL Anttola

Piristävästi erilaista katukuvaa! Sykähdyttävä tuo lapsi, joka ehtii ohimennen kävelyttää nukkeaan, nuo heijastukset hienoja. Peilikuvaksi käännetty peilikuva aiheutti mielleyhtymän, että vaunujen mainostekstit on uusittu, vai muistanko väärin, että niissä ois ennen lukenu "Matkalla maistuu huonompikin ruoka!"?

Jaakko
mremonen
Viesti:

Kiitos Jaakko.

Kerta vielä kiellon päälle. Luulin, että Einstein on kuollut, mutta olin väärässä.

Kuva
---
blogi
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

;-)

Tykkään ihmisistä jotka eivät ota liian vakavasti tilannetta jossa huomaavat joutuneen kameramiehen linssin kohteeksi. Näihin aina välillä törmää katukuvauksessa. Jotkut innostuvat jopa poseeraamaan. Sellaisesta tulee hyvä mieli, koska yleensä ihmiset eivät ilmiselvästi oikein välitä kuvatuksi joutumisesta.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Epilobium

Viesti Kirjoittaja Epilobium »

Toisena vasemmalta lukien istuva henkilö ei näyttäisi olevan erityisen innoissaan
kuvattavana olemisesta.
Mitä äärimmäisenä vasemmalla istuva tarkoittaa kielennäytöllään, jää mulle arvoitukseksi.

Aikaisemmassa kuvasarjassa viimeinen, jossa on pyöräilijä ja lyhtypylväs, kolahti eniten tännepäin.
Viimeksi muokannut Epilobium, Syys 13, 2024 18 : 41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
mremonen
Viesti:

Epilobium kirjoitti: Syys 13, 2024 18 : 25 Mitä äärimmäisenä vasemmalla istuva tarkoittaa kielennäytöllään, jää mulle arvoitukseksi.
Positiivinen fiilis jäi meille molemmille, hymyiltiin ja peukutin lopuksi.
---
blogi
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Kolmas kuva urologi-sarjassa jäi vähän kaivertamaan. Että onkos se ihan oikeasti Se?

Selaimen Screenshotilla otin vain osan ruudusta ja pastesin sen suoraan Googlen kuvahakuun. (Ihan kätevää). Ja tuloksia ei tullut kuin kuutisenkymmentä, kuvakulma oli aika lailla sama. Ja kaikki tulokset olivat ihan oikeita. Muutamassa osui vielä punaistakin kuvaan...

Ihan minua miellyttävä kuva. Keltaista väriäkin on UltraBra-tyylisesti esillä.
Epilobium

Viesti Kirjoittaja Epilobium »

mremonen kirjoitti: Syys 13, 2024 18 : 34
Epilobium kirjoitti: Syys 13, 2024 18 : 25 Mitä äärimmäisenä vasemmalla istuva tarkoittaa kielennäytöllään, jää mulle arvoitukseksi.
Positiivinen fiilis jäi meille molemmille, hymyiltiin ja peukutin lopuksi.
Se on hyvä!
JL Anttola

62 osumaa.. här kommer... ja jos et millään arvaa? Siis neljännestä kuvasta, kolmannesta ei minkäänlaista vainua? Vai onko kyse jostain ihmeellisestä marimekon repusta, laukun tunnistan minäkin kieli-kuvasta?
mremonen
Viesti:

Joo, ei kyl nyt aukee toi kaiman arvoitus…

Oikeasti kohde oli joku ulkomaanelävä, joka kuvasi Oodia. Ja minä häntä. Näytin sitten kuvankin hänelle ja kovasti nauratti.
---
blogi
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

(ehdin jo korjata - aluksi oli 4. kuva Urologia-sarjaa, piti olla 3. kuva).

Tässä näitä Googlen kuvahaun tuloksia (aikas pitkä linkki)

https://lens.google.com/search?ep=gsbub ... RmOGEiXV0=

P.S. Ja olihan tuossa Einstein-kuvassa se pakollinen Marimekko-kassikin!! (ja tajustin tuon Einstein-viittauksen vasta toisella kertaa...)
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

"Einsteinista" isoin peukku eikä muutkaan ole yhtää pöllömpiä :)
Vastaa Viestiin