Canon G17

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
grafia
Viesti:

Canon G17

Viesti Kirjoittaja grafia »

http://www.canonrumors.com/2014/03/cano ... n-may-cr1/

24-200mm f/1.4-2.0 lens
New 1″ Sensor
all magnesium body with comfortable grip
DIGIC 6

Olin jo hankkimassa G16-mallia, mutta kannattanee odottaa toukokuuhun. En ole aiemmin seurannut G-sarjan hintakehitystä, paljonko uusin malli maksaa uunituoreena ja kuinka nopeasti hinta alkaa laskea ja tulla tarjouksia. Tuolla valovoimalla saattaa olla aika kalliskin.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

Oho. Tuuman kenno, 24-200/1.4-2 ja se uusi irto-EVF niin mikä ettei. En tosin usko että tuollainen on tulossa, tuuman kennolle 200/2 on liian iso pokkariin. Olisko aprillia...?
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

elmar kirjoitti:Oho. Tuuman kenno, 24-200/1.4-2 ja se uusi irto-EVF niin mikä ettei. En tosin usko että tuollainen on tulossa, tuuman kennolle 200/2 on liian iso pokkariin. Olisko aprillia...?
Nuo speksit olisivat selvästi paremmat kuin Sonyn RX10:ssä ja se painaa melkein kilon. Toki G-sarjankonsepti on vähän umpikuja. Jotain radikaalia pitää tehdä. Nyt se on kuin isokokoinen S120. Ennen huippumallina ollut G-sarja on nyt puhdasta keskisarjaa. Se on sitä mitä A-sarja oli 2007 ennen kuin siitä tehtiin ihan perussarja. Kun katsoo Canonin S100, Nikonin P7800 ja Sonyn RX100 niin en näe miksi kukaan ostaisi G16:ta. Jotain pitäisi saada reilusti lisää, esimerkiksi zoomia. Kenokoon selvä kasvattaminen tekisi siitä kilpailija G1 Mark II:lle.

Erillinen EVF kuuluu samaan sarjaan kuin kompaktien lisäobjektiivit. Niillä luodaan mielikuvaa laajennettavuudesta. Tarkoitus edes ei ole myydä itse etsintä.
grafia
Viesti:

G16:n ohella toinen pokkariehdokkaani Canon PowerShot S120 on nyt Rajalan digiviikolla näköjään tarjouksessa hintaan 399€. Ei paha!

Ensin kallistuin G16:n kannalle, koska siinä on etsin, mutta olen katsonut pari kertaa sen läpi pettyen pahasti: tuntui kuin olisin tiiraillut puolimetriä paksun oven avaimenreiästä... Taidan jäädä odottamaan, kun G17 tulee tarjoukseen joskus vuoden päästä. Vaikka siinä olisi yhtä huono etsin, muut ominaisuudet korvannevat sen.

Joku mukana kuljettava, jossa hyvä mukuloittenkuvausvideo, olisi kuitenkin hankittava nyt. Canon 5D II:ssa on hyvä videolaatu, mutta en minä sillä käsintarkennuksella vilkkaasti liikkuvia muksuja pysty kuvaamaan ainakaan huonevalaistuksessa.

Ennen digijärkkäreihin siirtymistäni kuvasin muutaman vuoden Canon PowerShot S2 IS -zoomipokkarilla, ja siinä lähes aina etsimen kautta, ellei kuvakulma vättämättä vaatinut kääntyvää näyttöä.
Nyt arveluttaa, oppisinko kuvaamaan S120:n takanäytöltä kädet ojennettuina. Voisi tietenkin kuvata kädet koukistettuna ja näyttö lähellä silmiä, mutta ikänäkö vaatii sille etäisyydelle jo apusilmät, joita laukun pohjalta etsiessä kuvaustilanne ehkä menisi ohi. Kädet suorana -etäisyydeltä näen kyllä tarkasti, mutta kun se on niin hölmön näköistä...

S-sarjan vanhemmista versioista olen lukenut paljon positiivisia arvioita kuvanlaadusta. Voiko nyt olettaa tämän uusimman olevan ainakin yhtä hyvä?
Arno Rafael Minkkinen
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

G16 eroaa S120:stä lähinnä isommalla koolla (runko, ei kenno!), etsimellä, ja telepäässä selvästi valovoimaisemmalla objektiivilla.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
grafia
Viesti:

Juu noita speksejä olen kyllä netissä verrannut, niissä ei kovin isoa eroa ole. Lähinnä nyt kiinnostaisi käyttäjien omat kokemukset kuvanlaadusta. Ei toki täyskennoisiin verrattuna, mutta suht koht alle 500 euron hintaluokassa.

Kamera tulisi leikkivien muksujen videointiin sekä taskussa/laukussa kaupungilla mukana kulkevaksi silloin, kun en ole vartavasten kuvaamaan menossa 5DII:n kanssa.
Arno Rafael Minkkinen
Nipeo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nipeo »

Muutaman kuvan olen ottanut G16 kameralla ja kaikki etsimen kautta. Ikänäkö vaivaa ja silti kuvaan mielummin etsimen avulla. Diopterin säätö kohdilleen niin ei tunnu niin pahalta. Kuvanlaatu on mielestäni hyvä mutta se tietenkin on makuasia.

Säätöjä ja ominaisuuksia riittää. Hyvä hankinta pokkariksi.
Aidan toisella puolen ruoho on vihreämpää
grafia
Viesti:

Onko käyttäjäkokemuksia PowerShot S-sarjan eroista kuvanlaadusta? Ainakin S95 on kehuja saanut kuvanlaadusta, onko S120 sen veroinen?
Arno Rafael Minkkinen
Nipeo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nipeo »

Minulla ei ole kokemuksia muista PowerShot-kameroista. Edelliset pokkarit olivat joskus 2000-luvun alussa ja nyt päädyin G16:sta kameraan lähinnä etsimen takia.
Kirkkaassa auringossa LCD-näytöllä ei tehnyt mitään, ja kun on järkkärillä tottunut kuvaamaan, niin kädet sojossa kuvaaminen ei houkutellut. Etsin oli ehdottomasti tarpeen, ainakin minulle.
Aidan toisella puolen ruoho on vihreämpää
vanhakettu

Viesti Kirjoittaja vanhakettu »

Minulla oli muutaman vuoden Canon 450D ja kaiken maailman putket ja vempeleet. Kyllästyin kanniskelemaan painavia kamoja ja hankin tammikuussa Canon G 16 kameran. Olen ollut hyvin tyytyväinen kameraan.Saan ainakin yhtä hyviä kuvia kuin järkkärillä. Kuvaan pelkästään manuaalilla Raw moodilla. Kun kuvat käsittelen Canonin omalla DPP ohjelmalla, niin kyllä ihan kelvollista jälkeä syntyy. Lisäksi pokkari tulee paljon helpommin mukaan kuin järkkäri.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

elmar kirjoitti:Oho. Tuuman kenno, 24-200/1.4-2 ja se uusi irto-EVF niin mikä ettei. En tosin usko että tuollainen on tulossa, tuuman kennolle 200/2 on liian iso pokkariin. Olisko aprillia...?
Ilman muuta hölynpölyä, oikeasti tuo on joku 5mm - 40mm.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

OskuK kirjoitti:...oikeasti tuo on joku 5mm - 40mm.
Noin 9-75 mm f/1.4-2 on 1" kennolla liian iso zoomi G-pokkariin. Esim. Sony RX10:n 8.8-73.3 mm (= 24-200 mm vastaava) f/2.8 ei ole lähelläkään taskukokoa > http://camerasize.com/compact/#489,534,383,ha,t .

Edit. linkki
Huikkari75

Viesti Kirjoittaja Huikkari75 »

Pian on toukokuu ohi eikä uutta G17 näy :(
grafia
Viesti:

Ehkä ne aikoo tehdä G17 viimesen päälle laadukkaasti?

Minäkin sitten hankin S120-mallin, ihan hyvä pokkariksi.
Arno Rafael Minkkinen
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Huikkari75 kirjoitti:Pian on toukokuu ohi eikä uutta G17 näy :(
Ei tule uusia malleja ennen syksyä. Canon on julkaisut kevään esitteensä:

http://www.brochures.canon-europe.com/g ... nguageid=5
Huikkari75

Viesti Kirjoittaja Huikkari75 »

Ok. Kiitos tiedosta!
Vastaa Viestiin